Taşımacılık yönetimi sağlayıcıları veya lider lojistik sağlayıcıları olarakta bilinen 4PL'ler, bir üreticinin tüm lojistik operasyonunu denetleyen ve yöneten lojistik sağlayıcılarıdır.

Amaçları, sevkiyatçıların tedarik zinciriyle bağlantılı olarak tek bir taraf ve temas noktası olmaktır. Genellikle bu ilişkilerde 4PL ve üreticiler, nakliye firması için yeni lojistik fırsatlar bulmak için 4PL'nin bir operasyonda yer alan 3PL ve servis sağlayıcılarının hepsini yönetmesi için görevlendirildiği uzun vadeli bir anlaşma yapmaktadır.

Ayrıca çoğu durumda, 4PL sağlayıcı herhangi bir varlığa sahip değildir ve genellikle bir yazılım veya hizmet çözümüdür. Gönderici kaybedeceği yatırım ve zaman yerine, bir 4PL'yi dış kaynak olarak seçebilir. Taşıyıcı ile 4PL arasındaki ilişki, tarafların hedefleri doğrultusunda gerçek bir ortaklıktır.

4PL ile çalışmanın getirdiği birçok avantaj vardır. 4PL, ana yetkinliklerine ve işine odaklanır ve böylece gönderici işlerini diğer yönlerden büyütme üzerine yoğunlaşır.

Ayrıca entegre tedarik zinciri ağlarının sayısı da arttıkça, iş için rekabet edebilecek olan farklı 4PL ve 3PL sağlayıcıları, kapasiteyi karşılamak ve müşteri hizmetlerini iyileştirmek için birlikte de çalışabilirler.

Bu iş ortaklığı tedarik zincirlerini her zamankinden daha sofistike hale de getirebilir.

Hoşunuza Gidebilecek Diğer Yazılarımız

Yukarıdaki blog yazımızla benzer konuya sahip popüler yazılarımız

Satın Alınabilir E-Ticaret Ürünü Bulma Rehberi

E-Ticaretin Sürdürülebilirlik Problemi

Facebook Verilerinizi Nereden Aldığını Söylüyor

E-Mail Pazarlamanın Modası Geçti Mi?

E-Ticaret Satışlarını Optimize Etmenin 5 Yolu

Üçüncü Parti ve Dördüncü Parti Lojistik Arasındaki Farklar

Sipariş Karşılama Merkezi ve Depo Arasındaki Farklar Neler?

Yurt Dışına E Ticaret Nasıl Yapılır?

Tedarik Zinciri Yönetiminin Sağladığı Yararlar

Negatif Ürün Yorumları Kaldırılmalı Mı?

WordPress İçin Analytics Eklentileri

Akıllı Depo Kullanmanın Faydaları

TOP