Alışveriş yaparken hemen her tüketicinin kafasında ürünü beğenmezsem ne olacak sorusu vardır? Ürün iade ve iptal koşulları kapsamında her e-ticaret platformu için benzer çözümler olsa da tüketiciler bu konuyu daima düşünür. Üstelik alışveriş yapılan e-ticaret platformu çok duyulmamışsa iptal konusu çok çok önemli olur. Siz de alışveriş sezonunda ürün iadeleri ile alakalı müşterilerinizle gerginlikler yaşamak istemiyorsanız doğru bir yol haritası izlemenizde yarar var. Bu kapsamda aşağıda sıraladığımız değerlendirmeleri inceleyebilirsiniz!

Sosyal Medya Pazarlaması 

E-ticaret satışlarını destekleyecek olan en ideal yöntemlerden bir tanesi de sosyal medyayı etkin kullanmaktır. Online satış yaptığınız platform ne kadar başarılı olsa da tüketicilere ulaşmada başarı yakalayamamış olabilir. Bu durumda yapmanız gereken sadece sosyal medya pazarlaması ile geniş kitlelere ulaşmak.

Hedef kitlenizi doğru bir şekilde belirleyerek gerek paylaşımlar gerekse de sponsorlu reklamlarla tüketicilere ulaşabilirsiniz. Bu konuda dikkat etmeniz gereken tek husus alışverişi tetikleyecek paylaşımlarla profilinizi aktif tutmaktır.

SEO Çalışmaları

En iyi e-ticaret pazarlama tekniğinden söz ediyorsak SEO ilk sıralarda yer alır. Özellikle de kaliteli çalışmalar gerçekleştirmek adına gerekli olan SEO çalışmaları çerçevesinde başarıya ulaşmak mümkündür.Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO, Google sıralamasında olabildiğince en üst sıralarda çıkmanızı sağlar. Bir dizi analiz ve içerik çalışmasını kapsayan SEO’ya yeterli yatırımı yaptığınızda başarıya ulaşmak kaçınılmazdır. Bu nedenle de e-ticaret satışlarınızı arttırmayı istiyorsanız başarılı bir SEO çalışması yapmaya özen göstermelisiniz.

Alışveriş Sezonuna
Hazır Mısın?

Markanın bu dönemde ihtiyaç duyabileceği stratejik bilgileri keşfet!

İadelerin E-ticaret Platformları için Olumsuzlukları

Satışı gerçekleşmiş ürünlerin iade ile geri gönderilmesi tüketici açısından en ufak bir kayba neden olmaz. Ancak e-ticaret platformu için maddi ve manevi kayıplar söz konusudur. Aşağıda sıralanan maliyetleri düşündüğünüzde iade bir e-ticaret platformu için en ciddi sorunlar arasındadır.

Kargo Maliyetleri

Ürünün satılması sonrasında kargoya verilmesi bir maliyet olsa da bunun kâra gizlendiğini ifade etmek gerekir. İadede ekstra maliyeti getiren ürünün kargolanmasında satıcıya yüklenen kargo ücretidir. Beklenmeyen bir durum olan söz konusu kargo süreci birden fazla ürün için ortaya çıkabilir. Bu da gün içerisinde sürekli ekstra giderlerle karşı karşıya kalmayı tetikler.

Ambalaj Maliyetleri

Ürün iadesi için genel itibarıyla ambalajın açılmamış ya da zarar görmemiş olması şartı koşulmaktadır. Ancak bu şartın genellikle göz ardı edildiği durumlar yaşanır. E-ticaret platformunun ürünü tekrar satmak için katlandığı ambalaj giderleri ürün maliyetlerinin artışına yol açar. Bu da uzun vadede zarara gidebilecek durumları tetikler.

Personel Giderleri

Ürün iadesi oluşturmak için tüketicilerin genellikle çağrı merkezi aracılığıyla iletişim kurduğu bilinmektedir. Bu da personelin zaman harcaması ve efor kaybetmesi anlamına gelir. İadelerin çoğaldığı durumlarda daha fazla çağrı merkezi personeline de ihtiyaç duyulacaktır. Böylesi bir durumda iade süreci maddi anlamda problemleri beraberinde getirecektir.

Tüm bu detaylar düşünüldüğünde iade sürecinin e-ticaret platformları için ciddi bir yük oluşturacağını ifade edebiliriz. Ancak bunu tersine çevirmek adına doğru stratejilerden fayda sağlamanız gerekiyor. Peki, ama nasıl?

E-ticarette başarılı olmanın anahtarını sizlerle paylaşırken kaliteden taviz vermemeniz adına sizlere çözüm sunuyoruz. Bu sayede de giderlerinizin azalmasını ve iade süreçlerinin çok sık tekrar etmemesini destekliyoruz. E-ticaret başarınızı sağlayan bu durum size daha kaliteli satış süreçlerini getiriyor. O halde yapmanız gereken tek şey profesyonel destek alarak başarı odaklı bir iade stratejisi belirlemek olacaktır.

 

Bu Yazıyı Beğendiniz Mi? ❤️

Yazımızı paylaşarak daha fazla insanın keşfetmesinde bize destek olun. 😊

TOP