Günümüzde e-ticaret ile alışveriş yapanların satın aldıkları ürünleri iade etmelerinin önüne geçmek için pek çok yöntem geliştiriliyor ve uygulanıyor. Bunlardan biri de Live Shopping olan adlandırılan "Canlı Alışveriş" yöntemidir. E-ticaret alanında giderek yaygınlaşan bu yeni nesil satış yöntemi, farklı yöntemlerle pazarlama imkanı sağlıyor.

Canlı e-ticaret trendindeki yükseliş; veri kaybı, veri üretimi, sahte ve kalitesiz ürünlerin tespit edilmesi gibi birçok konuda yaşanan zorlukları ve dolandırıcılık şikayetlerini önlüyor. E-ticaret sektörü, bu zorlukların üstesinden gelmek, müşteriler için güvenli ve etkileşimli bir ortam sağlamak için büyük bir emek sarf ediyor. Bu yöntemler arasında canlı online alışveriş ön plana çıkıyor.

Canlı Online Alışveriş Yapılabilecek Canlı Yayın Platformları

E-ticaret siteleri için müşteri deneyimlerini artırma noktasında canlı yayın satışları oldukça önemli bir yere sahiptir. Canlı yayın satışı yapabileceğiniz platformlar ise şunlar olabilir:

•Instagram Canlı Yayın Özelliği

•Facebook Canlı Yayın Özelliği

•Youtube

•Scope

•Twitch ve 

•Zoom gibi platformlar, genellikle e-ticaret firmaları tarafından en sık kullanılan canlı yayın programlarıdır. 

Sizler de bu programları kullanarak canlı yayın satışları yapabilir ve bu sayede e-ticaret satışlarınızın hızlı bir şekilde artmasını sağlayabilirsiniz.

Canlı Online Alışveriş Nasıl Yapılır?

Canlı yayın alışverişi, canlı ticaret veya canlı e-ticaret gibi isimlerle anılan bu yeni trend, evde alışveriş kanallarına oldukça benziyor. Çünkü izleyiciler, genellikle bu yayınları izliyor ve yayınlarda nelerin satıldığı veya nelerin satın alınacağı gerçek zamanlı olarak görülebiliyor. Uygulamaların bu özelliklerine bakıldığında, aslında yıllardır varolan deneyimlerin, evrilerek yeni dijital deneyimlerle birlikte hayatımıza girdiğini görmek mümkündür. Canlı yayın alışverişi, bu eski uygulamayı modern zamana uyarlayan birkaç benzersiz özellik de içeriyor.

•Canlı yayın alışverişi, adından da anlaşılacağı üzere  “canlı” şekilde sunulur. Önceden kaydedilmiş televizyon şovları yerine, canlı alışveriş sunucuları ürünleri gerçek zamanlı olarak pazarlarlar.

•Satılacak  ürünlerin tüm özellik ve işlevleri gerçek zamanlı olarak tanıtılır.

•Live shopping, oldukça etkileşimli bir etkinliktir. Alışveriş oturumlarını izleyen kullanıcılar, yorum bırakabilir ya da soru sorabilir.

•Canlı etkinlik sahipleri, gelen yorumları görebilir ve canlı yayında kullanıcılara hitap edebilir.

•Ürünü ya da hizmeti satın almak isteyen kişiler, videodaki bağlantı linkine tıklayarak kolayca satın alım yapabilirler. 

•Canlı yayın alışverişi aracılığıyla ürünleri tanıtmak için ünlüler, modeller veya fenomenlerden yararlanılabilir. Böylece influencer pazarlama konsepti de geliştirilir.

 

Canlı Alışveriş Neden Tercih Ediliyor?

•Canlı yayında izlerken tek tıkla sepete ekleyerek, siparişi tamamlama deneyimi yaşatabiliyor.

•Başka kişilerin de o anda izlediğiniz ürünü satın alması, hem güven veriyor hem de “stok bitmeden almalıyım” hissiyatını uyandırıyor.

•Ürünü deneyimleyerek anlatma fırsatı sağlıyor.

•Ürünün fiziksel özelliklerini net şekilde gösterebiliyor.

•Müşterilerden gelen sorulara interaktif olarak cevap verilebiliyor.

•İhtiyaç duyuluyorsa ürünün kullanımıyla ilgili eğitim verme şansı yakalanıyor.

Bu Yazıyı Beğendiniz Mi? ❤️

Yazımızı paylaşarak daha fazla insanın keşfetmesinde bize destek olun. 😊

TOP