Eylül 17, 2017 Oplog

Şirketinizin envanterini doğru bir şekilde muhafaza etmezseniz müşterilerinizi memnun edemez ve sonunda kârınızı kaybetmeye başlarsınız. Bugünkü yazımızda, doğru envanter kaydı tutulmasının neden işinizin başarısı için çok önemli olduğuna değineceğiz.

Her şeyden önce doğru bir envanter kaydı, müşteri siparişlerini tatminkar bir şekilde yerine getirme olasılığınızın daha yüksek olduğu anlamına gelir. Stoklarınızın tam olarak ne olduğunu, nerede ve ne kadar sipariş vermeniz gerektiğini biliyorsanız, müşterilerinizden gelen istekleri verimli bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Doğru bir envanter kaydı, satış eğilimlerini takip etmenize olanak tanır, böylece hızlı hareket eden ürünler ile yavaş hareket eden ürünler arasında esnekliğiniz artar. Bu, proaktif bir şekilde öngörünüzü arttırır ve talep artışlarını karşılamanıza büyük oranda olanak sağlar. Bu, şirketinizin itibarını zayıflatabilecek arz sıkıntılarını da önleyecektir. Müşterilere envanter hakkında doğru bilgi verme özelliği, şirketiniz için maddi kazanç anlamına da gelir; çünkü bu tür sorgulara ne kadar hızlı cevap verilebiliyorsanız, yeni siparişler almanızda bu oranda hızlanacaktır.
Hatalı bir envanter kaydının, müşteri için yarattığı hayal kırıklığını bir kenara bırakırsanız, şirketinizin nakliye için fazladan harcama yapması gerektiği anlamına da gelebilir. Hele ki küçük işletmeler için bu ilave maliyet zamanla katlanır ve küçük işletmelerde finansal kayıplar hayatidir. Doğru envanter kaydı tutarak bu pahalı hataları önleyebilir ve müşteri memnuniyetinizi maksimize edebilirsiniz.
Benzer şekilde, yanlış stok seviyeleri de fazladan siparişe ve maliyete neden olabilir. Yanlış kayıtlar, stoğun az sipariş edilmesine neden olabilir. Bunun sebebi de gelecekte artan talebi tahmin etmenizi kapasitenizi ölçmenizi engelleyebilir. Açıkçası, bu, yüksek talep gören öğeler sunmanızı engellediğinden genel olarak finansal kârınızda doğrudan bir azalmaya neden olur. Doğru envanter kayıtlarının tutulması bu talihsiz durumların oluşmasını önleyecektir.