Bir işletmenin yapabileceği en mantıklı hareketlerin başında, tedarik zinciri stratejisi geliştirmek yer alabilir.

Ne yazık ki üreticilerin büyük bir çoğunluğu tedarik zinciri stratejisi geliştirmeyi aklının ucundan bile geçirmez. Üstelik doğru planlanmış tedarik zinciri stratejisinin sunduğu büyük avantajlara rağmen.

ABD merkezli Grant Thornton firmasının yaptığı bir araştırmaya göre; Tedarik zinciri stratejisini geliştirmeyen küçük ve orta ölçekli üreticiler büyük üreticilerin fazlasıyla gerisinde kalıyor.

Araştırmaya göre, 120 üreticiden sadece 12 üreticinin tam olarak uygulanmış bir tedarik zinciri stratejisine sahip olduğu gerçeği ortaya çıkmış. Şirketlerin doğru planlanmış bir tedarik zinciri stratejisine sahip olmamasının sebepleri ise hiç şaşırtıcı değil.

Bu sebepler arasında en ön planda olanlar; iyi bir satış stratejisi geliştirmeye odaklanmak , pazarlama ve mükemmel müşteri hizmetleri yaratmaya odaklanmak gibi en az lojistik ve tedarik zinciri stratejisi kadar hayati ve birbiriyle entegre bir biçimde uyumlu olması gereken sebepler.

Üstelik bu sebepler şirketlerin verimliliği artırmak için tedarik zinciri stratejisi çözümlerin benimsenmesini ertelemek için kendilerine dayanak olarak seçtikleri başlıklar.

Araştırmaya katılan ve tedarik zinciri stratejisi belirleyip uygulamaya çalışan şirketler masrafları kontrol altına almak için zekice bir hareket olan tedarik zinciri stratejisi uygularken veya uygulamaya çalışırken bir yandan da bunu kaliteli bir müşteri hizmeti oluşturmakla doğrudan ilişkili olarak görüyor.

Tedarik zinciri stratejisi yalnızca verimlilikle ilgili bir uygulama değildir. Tedarik zincirini optimize ederek daha az envanterle daha fazla para kazanabilirsiniz. Tedarik zinciri stratejiniz iş planınızın ayrılmaz bir parçası olmalıdır. Sonuç olarak, OPLOG’un oluşturduğu doğru tedarik zinciri stratejisi, size sadece iş hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olmaz rakiplerinizin üzerinde ve onlardan bir adım önde olabilirsiniz.

Hoşunuza Gidebilecek Diğer Yazılarımız

Yukarıdaki blog yazımızla benzer konuya sahip popüler yazılarımız

2019 E-Ticaret İstatistikleri

Kızgın Müşteriyi Mutlu Bir Müşteriye Dönüştürme

Ürün İade Savaşını Kim Kazanacak?

Satın Alınabilir E-Ticaret Ürünü Bulma Rehberi

E-Ticaretin Sürdürülebilirlik Problemi

Facebook Verilerinizi Nereden Aldığını Söylüyor

E-Mail Pazarlamanın Modası Geçti Mi?

E-Ticaret Satışlarını Optimize Etmenin 5 Yolu

Üçüncü Parti ve Dördüncü Parti Lojistik Arasındaki Farklar

Sipariş Karşılama Merkezi ve Depo Arasındaki Farklar Neler?

Yurt Dışına E Ticaret Nasıl Yapılır?

Tedarik Zinciri Yönetiminin Sağladığı Yararlar

TOP