Haziran 20, 2017 Oplog

Bir işletmenin yapabileceği en mantıklı hareketlerin başında, tedarik zinciri stratejisi geliştirmek yer alabilir.

Ne yazık ki üreticilerin büyük bir çoğunluğu tedarik zinciri stratejisi geliştirmeyi aklının ucundan bile geçirmez.
Üstelik doğru planlanmış tedarik zinciri stratejisinin sunduğu büyük avantajlara rağmen.

ABD merkezli Grant Thornton firmasının yaptığı bir araştırmaya göre; Tedarik zinciri stratejisini geliştirmeyen küçük ve orta ölçekli üreticiler büyük üreticilerin fazlasıyla gerisinde kalıyor.

Araştırmaya göre, 120 üreticiden sadece 12 üreticinin tam olarak uygulanmış bir tedarik zinciri stratejisine sahip olduğu gerçeği ortaya çıkmış. Şirketlerin doğru planlanmış bir tedarik zinciri stratejisine sahip olmamasının sebepleri ise hiç şaşırtıcı değil. Bu sebepler arasında en ön planda olanlar; iyi bir satış stratejisi geliştirmeye odaklanmak , pazarlama ve mükemmel müşteri hizmetleri yaratmaya odaklanmak gibi en az lojistik ve tedarik zinciri stratejisi kadar hayati ve birbiriyle entegre bir biçimde uyumlu olması gereken sebepler. Üstelik bu sebepler şirketlerin verimliliği artırmak için tedarik zinciri stratejisi çözümlerin benimsenmesini ertelemek için kendilerine dayanak olarak seçtikleri başlıklar. Araştırmaya katılan ve tedarik zinciri stratejisi belirleyip uygulamaya çalışan şirketler masrafları kontrol altına almak için zekice bir hareket olan tedarik zinciri stratejisi uygularken veya uygulamaya çalışırken bir yandan da bunu kaliteli bir müşteri hizmeti oluşturmakla doğrudan ilişkili olarak görüyor. Tedarik zinciri stratejisi yalnızca verimlilikle ilgili bir uygulama değildir. Tedarik zincirini optimize ederek daha az envanterle daha fazla para kazanabilirsiniz. Tedarik zinciri stratejiniz iş planınızın ayrılmaz bir parçası olmalıdır. Sonuç olarak, OPLOG’un oluşturduğu doğru tedarik zinciri stratejisi, size sadece iş hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olmaz rakiplerinizin üzerinde ve onlardan bir adım önde olabilirsiniz.

,