21 Mayıs 2018 Oplog

E-lojistik Hizmeti Nedir?

Global ölçekte sürekli büyüyen bir pazar olan e-ticaret, sınırlarını gittikçe genişletiyor ve bu sınırlar genişledikçe de doğrudan bağlantı olan sektörleri ve iş kollarını dönüştürüyor. İşte e-ticaret sektörünün
geleceğiyle doğru orantılı olarak büyüyen lojistik, bu dönüşüme kendini e-lojistik tanımlamasıyla dahil ediyor.
Bugün çok göz önünde olmasa da geri planda başarılı yürütülen lojistik operasyonlar global trendlerin ve geleceğin yaratılmasında kritik bir rol üstlenerek öncülük ediyor. Bu yazımızda henüz çok yeni fakat gelecekte sık sık duyacağımız bir sektörel terimi konu alacağız.

E-lojistik Nedir ?

Aslında E-lojistik sıradan lojistik operasyonlarının teknolojinin de gücüyle tüm lojistik operasyon sürecindeki bilgi akışının kontrol edilmesi ve bu bilgi sayesinde kusursuz bir operasyonel süreç yaratıp maksimum müşteri memnuniyeti hedeflenmesidir. Kısacası E-lojistik, internet ve e-ticaret yoluyla satış yapan firmaların pazar ihtiyaçlarına etkin yanıt verebilmesi amacıyla e-lojistik hizmeti veren bir lojistik partneri (OPLOG Gibi) vasıtasıyla e-ticaret satışlarına tam entegrasyon sağlayıp tüm sipariş, depolama, iade süreçlerini lojistik partnerlerine emanet ettiği süreçtir.

E-Lojistik Faaliyetleri Neleri Kapsar?

Malların alınması, stoklanması ve depolanması,
Ürün sayısının en optimal seviyede tutulması,
Değişen taleplere göre depo yerleşimleri
Ürünleri kısa sürede ve eksiksiz biçimde bir araya getirmek,
Siparişlerin uygun ambalajlanması ve paketlenmesi,
Doğru adrese, doğru zamanda, kusursuz ulaştırma

Yanlış E-lojistik partneri işinizin geleceğini olumsuz yönde etkileyebilir doğru lojistik partneri ise müşteri memnuniyetinizi arttırarak işinizi ciddi anlamda büyütmenize yardımcı olabilir.

E-lojistik gibi kritik ve zorlu bir alanda lojistik sektörünü şekillendiren teknolojik alt yapıya sahip olan OPLOG ile bugün çalışmaya başlayarak normal bir e-ticaret firmasına maddi yönde ciddi ve hayati bir yük olduğu tartışılmaz bir gerçek olan depolama masrafından kurtularak zaman ve maddi yöndeki kayıplarınızın sağladığı işinizi büyütme engellerinden kurtulup, e-ticaret sektöründeki yerinizi sağlamlaştırıp müşteri memnuniyetinizi arttırabilirsiniz. Size bir telefon ya da e-posta kadar uzağız.