Tüketiciler e-postalarını günde ortalama 20 kez açıyor ve bu dönüşümü arttırma potansiyeli oldukça yüksek bir oran.

Pazarlamacılar, e-postanın bir pazarlama kanalı olarak yaygın bir şekilde kabul edilmesinden bu yana e-posta kampanyalarının uygulanabilirliğini ve verimliliğini tartışıyorlar.

Üstelik e-postanın artık eskisi gibi yüksek açılma oranlarına sahip olmadığı da doğru. Ancak tüketiciler e-postalarını günde ortalama 20 kez açıyor ve bu ciddi ve dönüşümü arttırma potansiyeli oldukça yüksek bir oran.

Yapılan bir araştırmaya göre akıllı telefonlar sayesinde e-posta, tüketici hayatında çok daha önem arz eden bir noktaya geldi.

Ne satıyor olursanız olun, nitelikli müşterilerinizin çoğu günlerini akıllı telefonlarına bakarak geçiriyor. Yüksek kaliteli içeriği doğrudan potansiyel müşterilerin gelen kutularına göndermek, onlara ulaşmanın en kolay yollarından birisi.

İnsanlar yalnızca güvendikleri markaların e-postalarını açar ve dönüşüm eylemlerini gerçekleştirir. Potansiyel müşteriler markanıza güvenmiyor ve mesajınızı umursamıyorsa olumsuz bir marka izlenimi bırakıyor olabilirsiniz.

Her büyük pazarlama stratejisinde olduğu gibi, akıllı e-posta kampanyaları da alıcıyı düşünerek başlar. Mesajınızı optimize etmek, satış ekibinize gerçekten konuşmaya hazır potansiyel müşteriler getirirken önemli metriklerin (açık ve tıklama oranları gibi) performansını da önemli ölçüde artırır.

İyi bir e-posta kampanyası oluşturmak için aşağıdaki tavsiyeleri mutlaka göz önünde bulundurun.

Satışı Net Vurgulayın

Bir e-posta kampanyasına yatırım yapmanın amacı, gelir elde etmektir. E-posta bir satış gerçekleştirme aracıdır. Bunu en baştan aklınızda bulundurun.

Hazır olduğunuzda, müşteri yolculuğunun hangi kısmını hedefleyeceğinizi seçerek başlayın. Sorunlarının farkında olan potansiyel müşterilerle mi konuşuyorsunuz?

Bu sorunun potansiyel çözümlerini düşünenlerle mi? Bir karar vermeye hazırlar mı?

Bu soruyu cevapladıktan sonra hangi iletişim tonunun, müşterilerinizde en hızlı şekilde güven oluşturacağını düşünün. Markanız rahat ve arkadaş canlısı gibi mi görünmeli yoksa işini bilen profesyonel bir uzman olarak mı?

Spesifik Kitlelere Oynayın

E-posta kampanyalarının başarısındaki en önemli ölçüt e-posta gönderdiğiniz kitlenin optimize edilmesine ve spesifik olarak müşteri tipine gren guruplandırılmasıdı.

Hedef kitlenizi tanımak için zaman ayırın. Endişeleri neler ve hangi çözümleri arıyorlar?

Otomasyon Kullanın

Düzenli aralıklarla müşterilerinize taze içerikler sunmak için pazarlama otomasyon çözümlerini kullanın. Hedef kitlenizin tüketmek istediği ilgi çekici içerikler geliştirmek için zamanınızı harcayın. Doğru yapıyorsanız, e-postalarınızı bekliyor olacaklar.

Hoşunuza Gidebilecek Diğer Yazılarımız

Yukarıdaki blog yazımızla benzer konuya sahip popüler yazılarımız

En Sorunsuz 9 E-Ticaret Yazılımı

En Faydalı Shopify Uygulamaları

2019 E-Ticaret İstatistikleri

Kızgın Müşteriyi Mutlu Bir Müşteriye Dönüştürme

Ürün İade Savaşını Kim Kazanacak?

Satın Alınabilir E-Ticaret Ürünü Bulma Rehberi

E-Ticaretin Sürdürülebilirlik Problemi

Facebook Verilerinizi Nereden Aldığını Söylüyor

E-Mail Pazarlamanın Modası Geçti Mi?

E-Ticaret Satışlarını Optimize Etmenin 5 Yolu

Sipariş Karşılama Merkezi ve Depo Arasındaki Farklar Neler?

Yurt Dışına E Ticaret Nasıl Yapılır?

TOP