Nisan 11, 2018 Oplog

E-Ticaret Başarısı İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler

Son yılların önemli geçim kaynaklarından biri olan e-ticaret, teknolojinin her geçen gün gelişmesi ile birlikte markalar için de vazgeçilmezler arasında yerini aldı. İnternet üzerinden kurulan mağazalar yolu ile işlemlerini gerçekleştiren e-ticaret firmaları, günümüzde alışveriş yapmanın en kolay yolunu kullanıcılara sunarak hem kullanıcı deneyimini iyileştiriyor hem de hem de markalarının reklam masraflarını azaltarak daha fazla müşteriye sahip olmasını sağlıyor. Ancak e-ticaret pratikte her ne kadar kolay bir yöntem gibi görünse de, her işte olduğu gibi burada da başarılı olabilmek için de bazı kurallara dikkat etmek şart.
E-Ticarette Başarılı Olabilmek için Dikkat Edilmesi Gereken Kurallar

1 . Alışverişi Kolaylaştırın

E-ticarette kullanıcı deneyiminin önemi büyük. Sitenizi ziyaret eden kişiler, hali hazırda hızlı ve pratik bir alışverişi tercih etmeleri sebebi ile orada oldukları için sitenizde de aynı hızı ve pratikliği ararlar. Alışverişlerini kolay ve en az adımda gerçekleştirebilmeyi isterler. Bu yüzden siz kullanıcılarınızın işini ne kadar kolaylaştırırsanız, müşteri memnuniyetiniz de beraberinde artacaktır.

2 . SEO ‘ya Önem Verin

Doğru SEO yöntemleri ile oluşturulmuş bir e-ticaret sitesi, arama motorlarında üst sıralarda yer almanızı sağlayarak web site trafiğinizi artırır. SEO sayesinde vermiş olduğunuz hizmet ya da ürün, ilgili anahtar kelime aramalarında fark edilir bir noktaya ulaşır.

3 . İş Planı Oluşturun

Odaklanacağınız pazarı belirleyerek, kendinize iyi bir iş planı hazırlayın. SWOT Analizi adı verilen güçlü yönlerinizi (Strengths), zayıf yönlerinizi (Weaknesses), fırsatlarınızı (Opportunities) ve risklerinizi (Risks) bir arada görebileceğiniz detaylı bir analiz yapın ve iş planınızı bu analiz doğrultusunda yönlendirin.

4 . Blog Hazırlayın

E-ticaret sitenizin bir blogunun olması, iş alanınız, kampanyalarınız, ürün ve hizmetleriniz hakkında potansiyel müşterilerinize bilgi sunabilmenizi sağlar. Günümüzde başarı örneği göstermiş birçok e-ticaret sitesinin blogu bulunur. Blog, SEO için olumlu etki sağladığı gibi, içerik takipçilerinin zamanla marka ve ürünleri de tanıma fırsatını artırarak marka bilinirliği ve farkındalık sağlar.
5 . Kaliteli Görseller Kullanın
Müşterileriniz sitenize girdiklerinde satın almak istedikleri ürünleri en ince detayına kadar inceleyebilmek isterler. Tek ve çözünürlüğü düşük bir görsel koymak, ürün hakkında bilgi vermediği gibi siteyi de kalitesiz göstererek müşterinin ürünü almaktan vazgeçmesine yol açabilir. Bu yüzden en az 3 boyda ve yüksek çözünürlükte olacak şekilde kaliteli, tıklama olanağı sayesinde büyütülebilen ayrıntılı görseller ekleyerek sitenizi daha kullanışlı hale getirin.

6. Bir Lojistik Partneri Edinin

Küçük bir e-ticaret firması olabilirsiniz hatta satışını yaptığınız ürünleri evinizin deposunda ya da bodrumunda saklayıp maddi anlamda tasarruf ettiğiniz konusunda da ısrarcı olabilirsiniz fakat bu aşamada kaçırdığınız en önemli nokta envanteriniz(Sattığınız Ürünler) sizin gerçek sermayeniz ve onların başına birşey geldiğinde işinizin geleceğinin doğrudan olumsuz etkilenecek olması! Bu yüzden eğer e-ticaret sektörüne dair gelecekte ciddi ciddi büyüme planları yapıyorsanız bir depo edinmek burada istihdam sağlamak ve bu deponun güvenlik sağlamak zorundasınız.
Tam bu noktada OPLOG, bir lojistik ortağı tüm bunları sizin için yapar size de kendi işinize odaklanma fırsatı verir.

7. Müşteri Memnuniyetine Dikkat Edin

Lojistiğin e-ticaret açısından bir diğer önemi de müşteri memnuniyetidir.Yapılan bir araştırma, online alışveriş esnasında belirtilen tahmini teslimat süresi yüzünden alışveriş sepetini silen son kullanıcı sayısının % 44 oranında olduğunu söylüyor. Bunun sebebi ise hali hazırda hızlı bir alışveriş şekli seçen kullanıcının, teslimat süresinde de zaman kaybetmek istememesi. Burada yine lojistik süreçlerin doğru yönetimi firmaların satış hacmini artırması noktasında kilit bir rol oynuyor.
Tüm bunlar göz önüne alındığında e-ticaret faaliyetlerinde başarılı olmak isteyen bir firmanın lojistik alanında başarı sağlayabilmesi için müşteri odaklı bir politika izlemesi oldukça önemli. Bu sayede hem müşteri memnuniyeti sağlanarak sadakat yaratılabilir hem de marka itibarı korunarak e-ticaret sektöründe akılcı bir büyüme sağlanabilir.

Son Olarak;

Bugün büyük, küçük tüm e-ticaret firmalarının ihtiyaçlarına yönelik operasyonel lojistik yeteneğini sahibi olduğu teknolojiyle birleştiren OPLOG ile e-ticaret sektöründeki yerinizi sağlamlaştırıp müşteri memnuniyetinizi arttırabilirsiniz. Size bir telefon ya da e-posta kadar uzağız.