E-ticaret sektörü, günümüzde tüm satış kanalları arasında lider konuma geldi. Bu başarının yakalanmasında başrol olan e-ticaret firmaları, on binlerce metrekarelik e-ticaret depolarında yüksek hız ve kapasitede operasyonlar gerçekleştiriyorlar.

Her ne kadar sıradan depo ve sipariş karşılama merkezi olarak adlandırılan e-ticaret deposu birbiri ile sıkça karıştırılsa da aslında çok farklı anlamlara sahiptirler. Her ikisi de ürün satışı yapan firmalar için envantere sahip olan büyük yapılardır. Ancak bu yapıların kullanım durumları ve hizmetleri birbirinden son derece farklıdır. İki yapı arasındaki farkları öğrenerek, işletmeniz için hangi depo türünün daha uygun olduğuna kolayca karar verebilirsiniz.

E-Ticaret Deposu Özellikleri

  • E-ticaret hizmeti sunan işletmeler için OPLOG akıllı depo yönetimi merkezlerinin işleyişi temelde şu şekildedir:
  • Müşterinin satın almış olduğu ürünleri tam ve en hızlı şekilde teslim etmek,
  • Tüm operasyonları minimum stok tutarak yapmak,
  • Tutulan minimum stokları gün içerisinde küçük partiler halinde beslemek ve ürün kabulü yapmak,
  • Ürün iadelerini mal kabuldeki hızda geri almak, kontrol ve tasnif işlemlerini tamamlayarak operasyon döngüsüne dahil etmek,
  • Teslimat sorunlarının çözümünde müşteri ve dağıtım kanalı arasındaki iletişimi sağlamak,
  • Tüm bu süreçleri depo yönetim yazılımları aracılığıyla etkin, ölçülebilir ve raporlanabilir şekilde yönetebilmek

Geleneksel Depoların Özellikleri

Geleneksel depolarda büyüyen online ticaret operasyonları, ulaştıkları kapasite ve iş yapış modelindeki farklılıklar sebebiyle her geçen gün bu depolarla yollarını ayırmak zorunda kalıyorlar. Geleneksel depoların başlıca görevlerini şu şekilde özetlemek mümkündür:

  • Üretimden çıkan ürünleri B2B satışına kadar ki süreçte sağlıklı bir şekilde muhafaza etmek,
  • Satışı yüksek miktarda yapılan ürünleri, firmaların sahip olmadığı depolama kapasiteleri sebebiyle kendi tesislerinde belirli bir süre depolamak,
  • Üretimi besleyen hammadde, yarı mamul ve ambalaj malzemelerini üretimin aksamasını engelleyecek şekilde stokta bulundurmak,
  • Makinelerin arızalanması, üretim parkında başka sorunlar yaşanması gibi nedenlerle üretimin aksaması durumunda, sevkiyatın devam etmesini sağlamak

Uzun vadeli ihtiyaçlara yönelik hizmet sağlayan geleneksel depolar, B2B kurgusu, yüksek yatırım maliyetleri, tesis ve ekipman amortismanları, uzun vadeli kira süreci, müşteri ve tedarikçi sözleşmeleri sebebiyle esnek olmayan bir yapıya sahiptir.

Akıllı ve Sıradan Depoların Arasındaki Farklar

  • Sıradan depoların temel işlevi, ürünleri depolamaktır. Bir e-ticaret operasyon merkezinin fonksiyonu ise müşteri beklentilerini en etkin şekilde yerine getirmektir.
  • Tüketicilerin satın aldıkları ürünlere daha hızlı ve tam olarak sahip olma istekleri arttıkça, e-ticaret merkezleri ile geleneksel depoların yolları da ayrılmaya devam edecektir.
  • Manuel görevleri akıllı deponuz için ne kadar otomatik hale getirirseniz, işleri yapmak için o kadar az personele ihtiyacınız olacaktır. Böylece çalışanlarınız daha yüksek değerli görevlere odaklanacak ve işlerde maksimum verimlilik sağlanacaktır.
  • Akıllı Fulfillment depo süreci, gelen siparişler için daha hızlı şekilde aksiyon alır ve manuel sistem çalışan depolara karşı rekabet avantajı sağlar. Bu sayede eğer sıradan depo kullanan rakipleriniz varsa ve onlar henüz hazırlama aşamasındayken sizin siparişleriniz çoktan yola çıkmış olabilir.
  • Akıllı depolama sistemleri sayesinde ürün ve stok yönetiminden sıcaklık seviyesine kadar pek çok şeyi takip etmek mümkündür.

OPLOG Fulfillment hizmeti ile e-ticaret deposu kullanmanın tüm avantajlarından faydalanabilirsiniz.

Bu Yazıyı Beğendiniz Mi? ❤️

Yazımızı paylaşarak daha fazla insanın keşfetmesinde bize destek olun. 😊

TOP
Sipariş karşılama ve stok tutma dışında ücret ödemediğiniz profesyonel e-ticaret lojistik hizmetlerimizi keşfedin!