Eylül 26, 2018 Oplog

E-Ticaret: Dün, Bugün ve Yarın

E-ticaretle tanıştığımız andan itibaren nasıl alışveriş yaptığımız sonsuza dek değişti. Son 30 yıldır her istediğimizi her an ve her şekilde alma özgürlüğümüz var. Online alışveriş yolculuğu, alışılagelmiş alış ve satış yollarına rakip olmaya devam ettiği için henüz tamamlanmış sayılmıyor.  Bir zamanlar, tüketici satın alma davranışı olarak başlayan şey, artık B2B pazarına doğru gidiyor.. 2019’a gelindiğinde, üreticiler ve toptancılar, e-ticaret teknolojisindeki toplam harcamaların% 30’unu oluşturacak ve bu B2B şirketleri e-ticarete, B2C perakendecilerinden daha fazla harcama yapacaklar.

E-Ticaret 1.0

B2B organizasyonları, piyasaya ürün ve hizmet satmak için satış temsilcileri ve fiziksel mağazalar kullanırdı. İşletmeler, güçlü müşteri ilişkileri kurmanın önemini kabul etseler de, çoğu zaman satış süreci uzun ve karmaşık bir hal almaktaydı. Satış temsilcilerinin müşterileri online platformlardan daha iyi tanıdığı kesindi. Bir internet platformuna ürün yükleme fikri ve web mağazasının karmaşık fiyat anlaşmalarını nasıl ve ne şekilde uygulayacağını anlamak bunaltıcı ve zor gözüküyordu. 2017’nin başında yapılan 300 B2B şirketin Dijital Dönüşüm araştırmasına göre, şirket müşterilerinin %75’i online alışveriş talebinde bulundu. Rekabeti devam ettirmek ve sadık bir müşteri tabanını korumak için yapılan bir teklifte, işletmeler bir online web mağazası oluşturmanın ilk adımlarını atmaya karar verdiler. Bu sayede, işletmeler basit bir web mağazası kullanarak sipariş vermek isteyen müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamaya başladı.

E-Ticaret 2.0

Ancak, işyerleri online mağazalarını kurdukça, müşterilerin online sipariş vermekten daha fazlasını istediklerini fark ettiler. Müşteriler artık ürün önerilerini ve tahminlerini alırken sipariş geçmişini ve faturalarını görmek istiyorlardı. İlk nesil e-ticaret çözümlerinin, güçlü ve rekabetçi bir müşteri deneyimi sunmak için gerekli olan özelliklerden yoksun olduğu ortadaydı. İşletmeler, müşterilere filtreler ve kategoriler gibi daha gelişmiş özellikler ve işlevler sunmak istiyordu. Müşterilere daha fazla bilgi vererek, işletmeler istedikleri her şeyi ve daha fazlasını sunuyor böylece sadık bir müşteri tabanı oluşturabiliyorlardı.

E-Ticaret 3.0

Şimdilerde ise işletmelerin% 72’si yalnızca online olarak satış yapmayı hedefliyor. Bu nedenle, daha fazla organizasyon, web mağazalarını, gelecekteki iş büyüme planlarının merkezine koymanın çok önemli olduğunu kabul ediyor. .İşletmeler artık e-ticaret kullanarak sipariş dönüşümü ve gelirini artırabilen üçüncü nesil platformlara bakıyor. Mevcut altyapıları ile tam olarak entegre edilebilecek bir çözüm istiyorlar ve üçüncü nesil çözümler, daha fazla kişiselleştirme ve müşteri deneyimleri sunmak için yeterli oluyor.  Müşterilerini mutlu etmek için işletmeler, dijital dünyaya ayak uydurabilecek e-ticaret çözümlerine ve diğer bilgi teknolojisi gelişimlerine yatırım yapmaya devam ediyor. E-ticaret 4.0 ufukta gözüktüğünden, teknolojinin insan ilişkisinin yerini almaya başladığı düşünülebilir. Sanal gerçeklik, artırılmış gerçeklik ve sesi etkinleştirerek satın alma – ve daha fazlası – kullanımları yakında gerçekleşecektir.

E-Ticaret 4.0

Müşteri talepleri zamanla gelişmeye devam edecektir. Ticaretle uğraşanlar, müşterinin müşteriden önce ne istediğini bilmesine yardımcı olan yapay zekayı kullanarak müşteri isteklerine cevap verecekler..E-ticaret 3.0’ı başarıyla uygulayan ve tüm sistemleri birlikte çalışan distribütörler için siparişler otomatik hale getirilecektir. Sipariş alma ve paketleme işlemleri için robotların gücünden yararlanabilecekler. Yapılandırılabilir ürünlere sahip üreticiler için, müşterilere son ürünün neye benzeyeceğine dair sanal gerçeklik görüşü veren teknoloji kullanabilecek ve müşteri deneyimine göre özellikleri ekleyip kaldırabilirler. Bu gibi teknolojilerin uyarlanması, B2B kuruluşlarının rekabette en önlerde olmalarına yardımcı olacaktır.