E-ticaret firmaları, satışlarını artırmak için farklı pazarlama ve reklam stratejileri geliştirir. Bu stratejilere ek olarak e-ticaret sitesi üzerinde yapılacak birtakım çalışmalar da bulunur. Satışları ve geri dönüşümleri artırmak için bu stratejileri genel olarak ele almak ve her bir alan için de ayrı ayrı çalışmalar yapmak çok önemlidir.

1.İşe Pazaryerleri ile Başlayın

Eğer online ticaret işinin henüz başında iseniz; kendi  e-ticaret siteniz dışında popüler pazaryerlerinde satış yapmayı tercih edebilirsiniz. Pazaryerlerinin sağlamış olduğu avantajları ve ulaştığı geniş müşteri kitlelerini düşünerek pazarlama stratejilerinizi bu yönde oluşturabilirsiniz. Pazaryerlerinde sanal mağaza açmanız hem marka bilinirliğinizi artırmanıza hem de satışlarınıza pozitif etki yaratmasına yardımcı olacaktır. Üstelik OPLOG pazaryeri entegrasyonu sayesinde ürünlerinizi depolar, paketler, stok takibini yapar ve kargolar. Böylece size yalnızca satışlarınıza odaklanmak kalır. 

2.Google Ads Reklamlarından Faydalanın

Google’a reklam için ücret ödemesi yaptığınızda, arama motorunda yapılan aramalarda e-ticaret sitenizdeki ürünler kullanıcıların karşısına çıkacaktır. Bu sayede alıcılar marka adınızı yazmadan da sizin ürünlerinizi görebilir.

Bu, aslında basit bir pazarlama taktiği olarak görünse de akıllıca düşünülmüş bir reklam türüdür. Yapılan araştırmalar, müşterilerin büyük çoğunluğunun alacakları ürünü sayfayı 2. ziyaret edişlerinde aldıklarını ortaya koymuştur. Bu nedenle mutlaka e-ticaret satış taktikleri arasında yapmanız gereken stratejilerden bir tanesidir.

3.Sosyal Medyanın Gücünü Kullanın

E-ticaret pazarlama taktikleri arasında en çok uğraş gerektiren aşama, sosyal medya kullanımı olacaktır. Ancak büyük bir kitleye ulaştıktan sonra sosyal medya sayesinde güzel kazançlar elde etmeniz mümkündür. Eğer hedef kitleniz Türk kullanıcılardan oluşuyorsa, Facebook sizin için bir numaralı adres olmalıdır. Çünkü Türk kullanıcılar, sosyal medya platformları arasında Facebook kullanmayı oldukça seviyorlar. 

Bunun yanı sıra günümüzde en çok kullanılan sosyal medya mecralarından bir tanesi ise şüphesiz ki Instagram olarak karşımıza çıkıyor. Instagram üzerinde potansiyel kitleye sahipseniz, bu sosyal medya platformu sizin için Facebook’tan daha yararlı olabilir. Bu noktada seçim tamamen size aittir. 

4.SEO Uyumuna Önem Verin 

Seo çalışmaları konusunda hassas davranılması, web sitenizin arama motorlarında üst sıralarda yer alması ile aynı anlamına gelir. Özellikle arama motorlarında kullanıcıların ikinci sayfaya bile geçmedikleri düşünüldüğünde binlerce arama içerisinde ilk sıralarda yer almanın sırrı, SEO uyumuna dikkat etmekten geçer.  

Seo uyumu uygulanırken dikkat edilmesi gereken belirli kurallar vardır. Bu kurallar incelenmeli ve ona göre içerik oluşturulmalıdır. Bu noktada en çok dikkat etmeniz gereken ise anahtar kelime seçimidir. Seo anahtar kelime araştırması, SEO uyumu için en önemli aşamalardan biridir. Anahtar kelime seçimi doğru yapıldıktan sonra yazının uzunluğuna göre ne az ne çok olacak şekilde yazı içerisinde kullanılmalıdır.

5.Kampanyalar Yapmayı Es Geçmeyin

Dünya çapındaki büyük şirketler bile e-ticaret satış taktikleri arasında yer alan kampanyalar kısmını sıkça kullanır. Kampanyalar sayesinde müşterileriniz daha çok alışveriş yapacaktır. Bu durum karınızı azaltmış gibi görünse de kısa vadede daha çok satış yaptığınız için daha çok kar elde edebilirsiniz. Bu yüzden web sitenizde kampanyalar düzenlemekten çekinmemelisiniz. 

E-ticaret kampanyaları arasında en çok rağbet görenler genellikle firmaların ara ara yaptıkları 20 liralık indirim çekleri ve bedava kargo fırsatı olarak karşımıza çıkıyor. Siz de bu kampanyalardan başlayarak, satışlarınızı ciddi oranda artırabilirsiniz. 

Bu Yazıyı Beğendiniz Mi? ❤️

Yazımızı paylaşarak daha fazla insanın keşfetmesinde bize destek olun. 😊

TOP