Operasyonlarınızı OPLOG'a TaşıyınTaşınma Masraflarınızı Biz Karşılayalım!
Teklif Alın
Kutunun içine girmiş bir kişi

E-ticaret Firmaları Nerede Yanlış Yapıyor?

E-ticaret hiç şüphesiz son yılların en çok konuşulan konularından biri. Son yıllarda Türkiye ‘nin de dahil olduğu birçok yatırım ve satın almalar e-ticaret sektöründe gerçekleşerek bu sektörün büyümesine katkıda bulunuyor.

Ancak büyüme oranı ile birlikte gelen başarı hikayeleri ne kadar yüksekse başarısızlık hikayeleri de bir o kadar fazla. Hikayelerin sebepleri genellikle farklılıklar gösterse de firmaların e-ticarette başarılı olamamaları bazı ortak noktalara sahip.

Bu yazımızda büyümeye çalışan e-ticaret firmalarının yaptıkları yanlışları ele alacağız.

1 . Performans Metriklerinin Takibi

E-ticaret firmalarının yaptığı en büyük yanlışlardan biri performans metriklerinin bir diğer adı ile KPI ‘ların doğru bir şekilde takip edilememesi. Müşteri memnuniyet ölçümlerinden trafiklerin doğru yönlendirilmesine, sepet terk oranından geri dönüşüm oranının iniş çıkış değerlerine dek bir çok alanda doğru ve etkin bir performans değerlendirmesi, markanın daha başarılı bir şekilde büyümesine yardımcı olacağı gibi, bu gibi KPI ‘ların doğru analiz edilememesi markanın verimliliğini azaltacaktır.

2 . Sermayenin Doğru Yönetilememesi

Sermaye ne kadar yüksek olursa olsun eğer doğru bir şekilde yönetilemiyorsa bu büyümenin önüne geçebilir. Gereksiz ve yanlış reklam harcamaları, gereksiz kişisel harcamalar, yanlış yere yapılan yatırımlar bir süre sonra sermayenin küçülmesine yol açarken büyümeyi de aynı hızla engelleyecektir.

3 . Tüketiciyi Anlamamak

E-ticarette başarılı olmanın altın kurallarından biri tüketicinin ihtiyaçlarına göre yol almak. Gerek sosyal gerekse diğer kanallar üzerinden tüketiciye kulak asmamak markaya zarar vereceği gibi müşteri kaybına da yol açar. Ayrıca site üzerinde kullanıcı hareketlerini takip ederek, hangi ürün, sayfa ya da kampanyaların daha çok ziyaret edildiği, kullanıcıların hangi noktada siteyi terk ettiği gibi kullanıcı hareketlerini takip ederek, bu noktaların araştırmasını yapmak kullanıcı memnuniyeti yaratma aşamasında oldukça işe yarayacaktır.

4 . Lojistik Yönetimini Sağlayamamak

Online alışverişi tercih eden kullanıcıların birçoğu hızlı ve güvenilir alışveriş deneyimi yaşamak isterler. Ancak satın aldıkları ürün ile ilgili yaşadıkları lojistik problemler kullanıcıyı markaya küstürebilir ve marka itibarını zedeleyebilir. Bu yüzden e-ticarette büyümek isteyen bir firma, siparişi verilen bir ürünü doğru zamanda, doğru kişiye eksiksiz ve kusursuz bir şekilde gönderebilmeli, satın alma işlemi ile birlikte oluşan tüm lojistik süreçleri doğru bir şekilde yönetebilmelidir.

Son olarak;

E-ticaret, envanterini yönetme konusunda benzersiz bir yetkinlik ve profesyonellik gerektiriyor. Bu nedenle, e-ticaret firmaları, gerçek zamanlı olarak büyümek ve envanter hareketleri konusunda bilgi sahibi olmak için ve kusursuz e-ticaret lojistiği gerçekleştiren OPLOG gibi bir lojistik ortağı ile çalışmanın avantajlarını keşfetmeye davet ediyoruz.

E-MAIL ADRESİNİZİ BIRAKIN 📧

OPLOG Bilgi Deposuna Abone Olun