1 Eylül 2018 Oplog

E-Ticaret İşletmeleri 2018’de Nasıl Hayatta Kalıyor?

Bu günlerde bir e-ticaret işletmesi olmak kolay değil. Müşteri beklentileri artıyor ve tüm işletmeler Alibaba ya da Amazon’un pazarlarına girme tehtidiyle karşı karşıya kalıyorlar. Bununla birlikte, tüm dünyadaki girişimciler her yıl yeni e-ticaret şirketleri kuruyor. Yakın zamanda yapılan bir araştırma, dünya çapında 100.000’den fazla e-ticaret web sitesinin bulunduğunu tespit etti. Bu nedenle, böyle zor piyasa koşullarında, e-ticaret işletmelerinin tümü müşterilerin nasıl kazanıyor onları nasıl mutlu ediyor ve kısaca 2018’de nasıl hayatta kalıyor?

Temel Prensiplerin Yerine Getirilmesi

E-ticaret işletmelerinin hayatta kalabilmeleri için e-ticaretin 4 temel prensibi hakkında gerekli stratejileri oluşturmak çok önemli.

a)Müşteri Çekmek

E-ticaret işletmeleri, müşterilerini yaratıcılıklarını kullanarak diğer çevrimiçi kanallardaki içeriklerle kendisine çekmelidir. Küçük işletmeler bu durumu avantaja çevirebilirler çünkü müşteriler yeni siteler denemeye her zaman açıklardır.

b)Etki Bırakmak

Yeni e-ticaret firmalarının genellikle müşterilerini ellerinde tutmak için tek  bir şansları vardır. Bunu yapmak için ise tüketicilere unutulmaz bir deneyim sunmaları gerekir. Etki bırakmanın yollarından biri de müşteri sorularına anında ve yardımcı yanıtlar vererek yapılabilir.

c)Hızınızı Arttırın

Tüketiciler  artık yavaş internet sitelerine veya isteklerinin yerine getirilmesi hususundaki herhangi bir gecikmeye tahammül edemiyor. Katılımcılar, e-ticaret alanına yeni giriş yapanların tek tıklamayla işlem yapmayı mümkün kılma ve teslimat sürelerini azaltma gibi konularda ellerinden geleni yapmaları gerektiğini belirtti.

d)Müşteri Taleplerini Dinleyin

Yeni e-ticaret şirketleri, müşterilerin ürün ve alışveriş deneyimi hakkında nasıl hissettiklerini öğrenmek için yorum toplayıcıları ve duygu analizi gibi sistemleri kullanmalıdır. Ayrıca şikayetlere cevap vermekte tereddüt etmemelidirler.

Müşterilerinizi Zamanla Tanıyın

E-ticaret tedarikçileri, nişlerini hızlı bir şekilde belirlemeli, müşteri profillerini oluşturmalı ve sitelerini hedef pazar için kişiselleştirmelidir. Bunu yapmak için, e-ticaret şirketleri siteyi nasıl kullandıklarını dikkatlice gözlemleyerek ve müşteri deneyimini sürekli geliştirmeyi hedefleyerek müşterilerini daha iyi anlamaları gerekir.

Düzenli Müşterileriniz ile Aranızda Güven İnşa Edin

Müşterileriniz hakkında bilgi sahibi olduktan sonra, e-ticaret şirketleri, müşterinin alışveriş yolculuğunu basitleştirerek ve sitelerini zamanla daha ‘insan’ haline getirerek aradaki güvenin inşa edilmesini sağlamalıdır. Hız, güven inşa etmede birçok önemli faktörden biri iken, kullanıcıların da tanıdığı bir marka kişiliği geliştirme hususunda müşterilerle şirket arasındaki güven duygusunu pekiştirecektir.

Kusursuz Bir Deneyim Sunmak için Çok Çalışın

Son olarak, e-ticaret şirketlerinin müşterileri ile bağlantıda kalmak için büyük çaba sarf etmeleri gerekiyor.Bu, e-posta üzerinden ısmarlama teklifler göndererek veya her müşteri için siteyi kişiselleştirerek yapılabilir. Hızlı ve tatmin edici bir müşteri hizmeti, müşterilerle uzun vadeli bir ilişki geliştirmek 2018’de e-ticaret şirketinizin hayatta kalabilmesi için büyük önem taşıyor.

Kaynak: http://www.econsultancy.com