E-ticarette kategori yönetimi, tıpkı ürün sayfalarınız gibi web siteniz için kritik bir rol oynar. Hem e-ticaret sitenizin bir düzene oturmasını sağlayan hem de müşterilerinizi artıran kategorilendirmeyi yaparken çok dikkatli olmanız gerekir. Bu sayede sitenizi ziyaret eden kullanıcılar, doğru bir şekilde kategorilere ayırdığınız ürünlere daha kolay ulaşır. Aradıklarını zorlanmadan ve hızlıca bulabilen ziyaretçiler, ürünlerinizi satın almaya daha eğilimlidir. Aksi durumda aradığı ürünü sitenizde bulmak için zaman kaybeden potansiyel müşterilerin, rakip sitelere yönelme ihtimalleri oldukça fazladır.

Satışlarınız için oldukça önemli bir yere sahip olan e-ticarette kategori yönetimi ile ilgili dikkat etmeniz gereken bazı noktalar şunlardır:

1.E-Ticarette Kategori Yönetimi Yaparken Ürünlerinizi Listeleyin

 

E-ticaret sitenizin kategori altyapısını oluşturmada ilk adım, mevcut olan tüm ürünlerinizi listelemenizdir. Bu listelemeyi A’dan Z’ye veya fiyatlarına göre yapabilirsiniz. Bu konuda sizin için en kolay yöntem hangisi ise, onu tercih edebilirsiniz. Excel üzerinde tüm ürünlerinizi listelerken, tüm ürünlerinizi baştan aşağıya bir arada görmeniz mümkündür. Tüm ürünlerinizi bir liste üzerinde gördüğünüzde ve hatta işlem daha tamamlamadan bile kategorilerinizle ilgili fikir sahibi olabilirsiniz.  Ayrıca bu liste, stok kontrolünün yanı sıra ürünlerinizi daha iyi ve detaylı yönetmek için size yardımcı olacaktır.

2.E-Ticarette Kategori Yönetimi Yaparken Taslak Kategoriler Oluşturun

Tüm ürünlerinizi listeleme işlemini tamamladıktan sonra ürünlerinizin farklı özellik ve detaylarını göz önünde bulundurabilirsiniz. Ürünlerinizin modeli, rengi, işlevi, markası, sezonu ve dönemi gibi özelliklerine göre ayrı ayrı kategoriler yapabilirsiniz. Bunlara ek olarak kadın veya erkek ürünleri olması, hangi yaş kitlesine hitap ettiği gibi noktaları da dikkate alabilirsiniz. İlk olarak kategorilerinizi taslak halinde hazırlayabilir, bazı noktaları ön plana alarak taslak kategoriler çıkarabilirsiniz. Ürünlerinizi online pazaryeri platformlarında satmayı düşünüyorsanız, pazaryerlerindeki kategori oranlarını öğrenmenizde fayda olduğunu unutmamalısınız. 

 

3.Ürün Sayınız Az İse

Eğer açmış olduğunuz e-ticaret mağazası üzerinde, satacağınız ürün sayısı az ise farklı bir kategori yapısı seçebilirsiniz. Çünkü ürünlerinizin sayısı az olduğunda hitap ettiğiniz müşteri kitlesi de ürünlerinize özel bir hedef kitle olacaktır. Bu durumda kategorilerinizi az ve öz tutmayı tercih edebilirsiniz. Çok fazla kategori seçeneğiniz olmadığında ürünlerinizin en temel özelliklerini göz önünde bulundurmanız, doğru bir tercih olacaktır. Ayrıca kategorilerinizi isimlendirirken kullanıcıların ürünlerinizi hangi kelimelerle arayacağını da düşünmelisiniz.

4. Ürün Sayınız Çoksa

Ürünlerinizin sayısı çok fazla olduğunda, kategorize etmeniz daha da zorlaşabilir. Fakat kategori altyapınızı iyi kurduğunuzda bu, sizin için de çok faydalı olacaktır. Ürünlerinizin çeşidi çok olduğunda markası, modeli, rengi ve işlevselliği gibi noktalar kategorilendirmede daha büyük rol oynar. Bunun için genelden özele gideceğiniz bir kategori altyapısı kurabilirsiniz. 

Ürünlerinizi kategorilere ayırma işlemini tamamladıktan sonra kategori sayfalarında filtreler de oluşturabilirsiniz. Müşteri kitlenizin istedikleri ürünlere rahatlıkla ulaşabilmesi için bu filtreler yardımıyla işlerini kolaylaştırabilirsiniz. Eğer sipariş karşılama, envanter yönetimi, depolama ve tedarik yönetimi gibi süreçlerle alanında uzman bir ekibin ilgilenmesini isterseniz, OPLOG ile hemen iletişime geçebilirsiniz!

Bu Yazıyı Beğendiniz Mi? ❤️

Yazımızı paylaşarak daha fazla insanın keşfetmesinde bize destek olun. 😊

TOP