Operasyonlarınızı OPLOG'a TaşıyınTaşınma Masraflarınızı Biz Karşılayalım!
Teklif Alın
E-ticaret nedir

E-Ticaret Nedir? İlk Hangi Firma Yaptı? | OPLOG


E-ticaret, esas olarak, çevrimiçi olarak mal veya hizmet için her tür döviz değişimini tanımlayan “elektronik ticaret” ifadesinin kısaltılmış halidir. E-ticaret, çevrimiçi satın alma veya satma ile ilgili her şeyi kapsayan bir terimdir ve bazen "E Ticaret", "e-ticaret" veya "eTicaret" olarak yazılabilir.

Muhtemelen daha önce e-ticaret terimini hiç duymamış olanların aklına gelen ilk soru 'E-ticaret nedir?' olacaktır. Bu makalede; tam olarak e-ticaretin ne olduğu, bir e-ticaret işletmesinin nasıl başlatılacağı, bir e-ticaret web sitesinin nasıl çalıştırılacağı ve çok daha fazlası hakkında ayrıntılı bir şekilde tartışıyoruz. E-ticaret ile ilgili herhangi bir şeyle ilgileniyorsanız veya yalnızca “e-ticaret nedir?” sorusuna ihtiyacınız varsa bu makale tam da aradığınız şey.

E-Ticaret Nasıl Ortaya Çıktı?

The Guardian gazetesine göre 1970’lerde Stanfordlu öğrenciler, Massachusetts Teknoloji Enstitüsü’nde okuyan diğer öğrencilere Arpanet hesapları ve okulun yapay zekâ laboratuvarını kullanarak bir çanta dolusu uyuşturucu madde sattılar. Teknik olarak bir ağ kullanılarak yapılan ilk alışveriş bu olsa da 1994 yılında bir kişiye internet üzerinden pizza satan Pizza Hut ilk e-ticareti gerçekleştiren şirket olma onurunu elinde taşıyor.

E-Ticaret Nedir?

E-ticaret, esas olarak, çevrimiçi olarak mal veya hizmet için her tür döviz değişimini tanımlayan “elektronik ticaret” ifadesinin kısaltılmış halidir. E-ticaret, çevrimiçi satın alma veya satma ile ilgili her şeyi kapsayan bir terimdir ve bazen “E Ticaret”, “e-ticaret” veya “eTicaret” olarak yazılabilir. Yazımın herhangi bir varyasyonu doğrudur ve her şey internet üzerinden aynı işi gerçekleştirme eylemini açıklar. E-ticaretin tanımı çok fazla açık uçlu olduğu için (çevrimiçi olarak her türlü mal veya hizmet alımını veya satımını içerir) mevcut olan birçok farklı e-ticaret türü vardır.

E-Ticaret İş Modeli Türleri

E-ticaret ekosisteminde iş modelleri genellikle satılan ürüne, müşteriye ve ürünlerin satıldığı yere göre değişkenlik gösterir. E-ticaret iş modelleri üç ana kategoriye ayrılabilir: Ne tür ürünler satılıyor? Ürünlere kime satılıyor? Ürünler nerede satılıyor? Her e-ticaret işi, sattığı ürünlerin türüne göre ayırt edilebilir. Herhangi bir e-ticaret işletmesinin satabileceği dört ana ürün vardır ve bunlar: Fiziksel Ürünler, Dijital Ürünler, Hizmetler ve Ortaklıktır.


Her e-ticaret işletmesi, bu kategorilerin bir veya daha fazlasına karşılık gelen kategorilerde ürün satışı yapabilir. Bazı e-ticaret işletmelerinin fiziksel ürünler satması işletmenin müşterilere gönderdiği gerçek maddi ürünlere sahip olduğu anlamına gelir ve müşterileri kendine gelen paketi açtıklarında dokunabilecekleri, hissedebilecekleri ve görebilecekleri fiziksel bir ürün satın almış olacaktır.


Dijital ürünler, e-ticaret işletmelerinin çevrimiçi olarak satabileceği bir şeydir ancak müşterilere gönderilebilecek gerçek bir fiziksel ürün değildir. Çoğu zaman, bir dijital ürün çevrimiçi olarak satın alındığında, bir müşteri, bir şey göndermeye gerek duymadan, dijital dosyalarını hemen indirebilir veya kullanmaya başlayabilir. İşletmeler ayrıca müşterilerin çevrimiçi olarak satın alabilecekleri dijital veya kişisel hizmetler sağlayabilir.

Bu hizmetler, tasarım hizmetleri veya akış hizmetlerinden (her ikisi de dijital servislerden) ev geliştirme hizmetlerine veya köpek yürüyüşü hizmetlerine (kişisel hizmetler olan) kadar her şeyi içerebilir. e-ticaret işletmeleri, satışları kolaylaştırmak için gelirlerin bir kısmını ödeyen bağlı kuruluş bağlantıları aracılığıyla da komisyonlar kazanabilirler.
Bağlı kuruluş komisyonları alan e-ticaret şirketleri bloglar, etkileyici web siteleri veya hatta tüketiciler için çevrimiçi satılan ürünlerin küratörlüğünü yapan web siteleri olabilir.

 

Ürünler Kime Satılıyor?

E-ticaret işletmeleri, işletmelerin ürünlerini sattığı kişi tarafından ayırt edilebilir. Tüm ürünlerin tüketicilere satıldığını düşünmek ortak bir düşünce olsa da, bu her zaman böyle değildir. Bazen “tüketici” başka bir şirket ya da kurum olabilir.

E-Ticaret Marketleri

E-ticaret şirketleri ürünlerini Amazon, eBay gibi çevrimiçi pazarlarda da satabilirler. Bu bir alışveriş merkezinde yer kiralamak gibidir: Alışveriş merkezi pazarlamayı yürütür ve trafiği getirir bu da tüccarların müşterilerini dükkanlarına getirecek çok zaman ya da para harcamak zorunda kalmaları anlamına gelir. Ancak alışveriş merkezinin açılış saatleri, hangi ürünleri satabilecekleri ve satamayacakları gibi kurallara uymak zorundadırlar.

Son Olarak;

E-ticaret sitenizde her ne satıyor olursanız olun iş dünyası tamamen kar etme üzerine kuruludur ve küçük detaylar işletmelere büyük maddi kazançlar sağlamıştır. Bugün adına e-ticaret ya da internetten satış, çevrimiçi alışveriş, online satış diyor olun fark etmez; OPLOG ile çalışmaya başladığınız andan itibaren maddi anlamda kar etmeye başlayacaksınız.

Depo kiranızdan kurtulup oradaki maddi kaynağınızı işinizi geliştirmek için harcayabileceksiniz. Üstelik bu süreçte biz sizin yerinize her şeyi yapacağız üstelik sadece ürün sattıkça ödeme yapacaksınız. Hemen şimdi bir teklif alarak işinizi büyütme noktasında ilk adımı atın. 

E-MAIL ADRESİNİZİ BIRAKIN 📧

OPLOG Bilgi Deposuna Abone Olun