31 Temmuz 2018 Oplog

E-Ticaret Platformu Seçerken Dikkat Etmeniz Gerekenler!

E-Ticaret son 10 yıldır istikrarlı bir şekilde büyümektedir. Dünya genelinde geçen yıl yaklaşık %15’lik bir artış yaşandı. Bu artışın gelecek yıllarda da devam edeceği tartışmaya bile kapalı. Bir ürün ya da hizmet satıyorsanız, hızlı büyümeden faydalanmak için bir e-ticaret sitesine ihtiyacınız bulunmaktadır. E-Ticaret siteniz için bir web geliştiricisiyle de çalışabilirsiniz ancak maliyetlerin yüksek olması büyüme hızınızı etkileyebilir. Geliştirilmiş hazır bir e-ticaret platformunun bu aşamada  tercih etmeniz size hem zaman hem de para konusunda ciddi faydalar sağlar.

Bu yazımızda, işletmeniz için en iyi e-ticaret platformunu seçerken göz önünde bulundurmanız gereken bazı önemli bilgilere değineceğiz.

Fiyatlandırma ve Ödeme

Bir e-ticaret platformu ararken düşünmeniz gereken ilk şey fiyattır. Hangi ticareti yaparsanız yapın eticaret altyapısı için ne ödeyeceğinizi bilmeniz gerekir.

Hemen hemen tüm platformların ücretlendirme şekli Dünya genelinde aylık iken bizim Ülkemiz de yıllık olarak alınmaktadır. Alınan platform türüne bağlı olarak maliyetler değişebilir. (Sunucu Masrafı, Eklentiler vs.) Platformla ilişkili işlem ücretlerini de düşünmelisiniz. Kesinlikle daha ucuz bir fiyata, ihtiyaç duyacağınız şeylerden fedakarlık etmeyin. En iyi sonucu elde etmek için her bir platformun artı ve eksilerini tartmaya çalışın. Ayrıca, müşterilerinizin nasıl ödeme yapacaklarını düşünmelisiniz. Bazı platformlar, üçüncü taraf satıcılarla (Payu, İpara ve İyzico gibi) ödeme yapma olanağı sunmazken bazıları rahatça entegrasyona uyumludur

Entegrasyonlar

E-Ticaret altyapısı sağlayıcılarına bakarken göz önünde bulundurmanız gereken bir diğer faktör, entegrasyon ve eklentileridir. Shopify gibi çoğu platformda işinizi yürütmeniz için birçok araç bulunur. İşletmenizin ihtiyaçları, sizin için en uygun olan eklentilere karar verirken belirleyici bir faktör olacaktır. Farklı platformlara bakarken, hangi araçlara ihtiyaç duyacağınızı düşünün.

SEO Dostu

E-Ticaret işletmeleri SEO çalışmalarından muaf değiller. Aslında, eticaret sitenizin sıralamalarının arama sonuçlarında yüksek olması oldukça yararlı olabilir. Ziyaretçilerin ürünleri ararken sizi bulmasını istemez misiniz?

SEO dostu bir platform ararken en önemli etkenlerden bazıları şunlardır:

Web sitenize bir blog ekleme olanağı.
SEO dostu URL yapısı.
Mobil uyumluluk.
Sayfa ve site hızı.
Benzersiz başlık ve sayfa açıklamaları.
AMP.

Mobil Uyumluluk

Aramaların yaklaşık %60’ının mobil cihazlardan yapıldığını biliyor muydunuz? Giyim odaklı e-ticaret siteleri için bu oran %80 civarında. Aslında bu şu anlama geliyor: Mobil kullanılabilirlik e-ticaret tarafında çok önemli. Her aygıttan ve tarayıcıdan erişilebilir ve kullanılabilir bir mobil web sitesinde dönüşümler daha da iyi olacaktır. Web sitem mobil dostu olacak mı olmayacak mı? E-Ticaret altyapısı alacağınız firmaya bu soruyu mutlaka sormalısınız.

Destek Hizmetleri (Müşteri Hizmetleri)

Herhangi bir işin kilit yönü, müşteri hizmetleridir.

E-Ticaret tamamen farklı bir alandır. Yazılım kesintileri ve sunucunun kapalı kalma süresi genellikle kontrolünüz dışındadır. Müşterilerinizin sitenize erişiminin engellenmesi hem gelirinizi hem de marka imajınızı etkileyebilir. E-Ticaret platformlarına baktığınızda, çalışmanıza yardımcı olmak için istediğiniz zaman arayacak birine sahip olmak büyük bir faktördür. Her bir altyapı sağlayıcısının müşteri hizmetlerine bir göz atın. 7 gün 24 saat erişilebilirler mi? Onlara nasıl ulaşabilirsin? Kaç seviyede destek sağlanır ve bunun maliyeti nedir? Bu soruları düşünün ve platforma karar vermeden önce bu konuyu mutlaka sorun.

Güvenlik

Hiç kimse, taslak halinde olan web sitesine kredi kartı bilgilerini girmek istemez. Bu yüzden güvenlik, tüketiciler arasındaki en büyük endişelerden biri haline geldi. Günümüzdeki yazılımların çoğu standart olarak sağlam bir güvenlik ortamına sahip olmakla birlikte, altyapınızın müşterileriniz için güvenli satışı (HTTPS / SSL’i) desteklediğinden emin olun.