20 Haziran 2018 Oplog

E-Ticaret Satışları: Anneler Günü mü Babalar Günü mü?

Özel günler insanları bir araya getirmek için mükemmel bir bahane niteliğindedir. Anneler Günü ve Babalar Günü de ebeveynlerini mutlu etmek isteyenler için özel günlerin içinde en özel olanlardan ikisi olarak yerlerini alıyor. Böyle günlerde insanlar bir araya gelmekle kalmıyor, sevdiklerinin yanına da asla elleri boş gitmiyorlar. Çünkü özel gün demek bol bol hediye bol bol satış demek!

E-ticaret sektöründeyseniz bu iki günü yıllık satış stratejinizle birleştirmenizde ciddi derecede fayda var. Eğer E-ticaret sitenizin bahar sonu ve yaz başı ziyaretçi yüzdelerini arttırmak istiyorsanız, müşterilerin özel günlerdeki hediye alma iç güdüsünden kendinize bir pay çıkarabilirsiniz.
Anneler Günü ve Babalar Günü çoğu zaman ortak payda da buluşsa da tıpatıp aynı değiller. İkisi için de, satış farklarını göz önüne alarak, nasıl bir satış tekniği uygulayacağınız konusunda bir yol haritası belirlemelisiniz.

Anneler Günü mü Babalar Günü mü? Hangisi Satışları Daha Çok Arttırıyor?

E-ticaretçilerin aklında ise tek bir soru var: Hangi özel gün satışı daha çok arttırır? 2017 yılı baz alınan National Retail Federation anketinde, Anneler Günü’nde gerçekleşen satışların bir rekora imza atarak 23.6 milyon dolara ulaştığı görülüyor. 2016’da ise bu rakam 21.4 milyon dolara yakındı.
Peki, Anneler Günü neden perakendecilerin cebini Babalar Günü’nden daha çok dolduruyor? The Street gazetesinde yer alan bir habere göre, insanların sadece %30’u Babalar Günü’nde babalarına hediye almak için üzerlerinde baskı ve zorunluluk hissederken, bu yüzde Anneler Günü için %40’a yükseliyor. Aradaki farkın sebebinin kültürel normların değişiklik göstermesinden ve ebeveyn-çocuk arasındaki ilişkinin doğasından kaynaklandığı söylenebilir.

Pazarlamacıların Anneler Günü’ne daha çok önem vermesinin bir diğer sebebi ise, Babalar Günü’nün daha sonradan ortaya çıkmış bir düşünce olması.

Fakat, toplumsal cinsiyet normlarının da değişmesiyle bu algı yavaş yavaş değişmeye başladı. Bu yüzden, E-ticaret stratejiniz için belirleyeceğiniz yolda bu iki özel günü de eşit ölçüde göz önüne almak akıllıca bir hamle olacaktır.

Hangi Pazarlama Teknikleri İşe Yarar?

İlk olarak asıl önemli olan, ürün tiplerini ve müşterilerin bir üründe ne aradığını iyi analiz etmektir. Ayrıca, içerisinde mevsimlik promosyonlar, özel indirimler, ziyaretçi sayacı, değişken ürün kataloğu gibi içerikler barındıran bir web sitesi, müşterileri çekmenizde büyük bir önem taşır. İdeal bir platform güçlü bir teknik altyapıya sahip olmalıdır, böyle bir platforma sahip olmanız durumunda satışın arttığı özel günleri gönül rahatlığı ile web sitenizde uygulayabilirsiniz. Bu sayede de ziyaretçi sayınızı arttırabilir ve sitenizin en yoğun olduğu zamanda bile sitenizin çökmeyeceğinden emin olabilirsiniz. Müşteri memnuniyetini en fazla bu günlerde sağlanır.
En çok tercih edilen hediye seçenekleri için sitenizde manuel bir arama motoru oluşturmak da anne babaları için hediye arayanların yükünü büyük miktarda azaltacaktır. Halihazırdaki seçenekleri bir araya toplayarak, müşterilernizi büyük bir sıkıntıdan kurtarmış olacaksınız.

BBC’nin haberine göre en popüler Babalar Günü hediyeleri şu şekilde sıralanıyor;

-Kıyafet
-Hediye çekleri
-Elektrikli aletler
-Kişisel bakım ürünleri
-Spor malzemeleri
-Araba araç gereçleri

Eğer ürün listeniz bu kategorilerden herhangi birine uyuyorsa, hediye önerileri listenize ne eklemeniz gerektiğini düşünmenize pek de gerek yok demektir. Yine de, daha yaratıcı fikirler ve müşterinin isteklerine yönelik farklı perspektifler sunmak tamamen size kalmış.
Beklenildiği gibi, kıyafet, hediye çekleri ve kişisel bakım ürünleri de Anneler Günü için uygun hediyeler olacaktır. Buna ek olarak ev araç gereçleri de anneler için popüler seçenekler arasında yer alıyor. Hediye seçeneklerinizin özel günlerin vermek istediği mesajı yansıttığından ve web sitenizin müşterinizin üzerindeki yükü azalttığından emin olun.

Her ne kadar Anneler Günü ve Babalar Günü ebeveynlerin günü olarak anılsa da, E-ticaretçilerin takviminde bu iki gün reklam ve satış bolluğunu gösteriyor olacak. Bu sebeple, bu özel günlerden yararlanabilmeniz için her şeyi doğru yaptığınızdan ve müşterilerinizin mükemmel hediyeyi bulmalarında yardımcı olabileceğinizden emin olun.

Kaynak: www.influencive.com