18 Temmuz 2018 Oplog

E-Ticaret Sektöründe 2018’de Yükselen 5 Sosyal Medya Trendi

Sosyal medya, artık arkadaşlarınızla konuşmaktan ve resimlerinizi paylaşmaktan çok daha öteye geçti. Sosyal medya geliştikçe, her sene yeni trendler görüyoruz. Her geçen gün daha fazla insan sosyal medya kullanıcısı oluyor. Her geçen gün insanların Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya sitelerinde harcadıkları zaman daha da artıyor.

Pazarlamacılar ve işletmeler için sosyal medya popüler bir platform haline geldi.  “İnternette yer almayan bir işletme iflas etmeye mahkumdur” sözü ile Bill Gates, bugünkü sosyal medyanın etkisini gözler önüne seriyor. Bazı yıllarda sosyal medya pazarlamacılığının gazete pazarlamacılığını bile geçtiği söyleniyor. Bu sebeple, işletmeler müşterileriyle iletişim halinde olmalı ve sosyal medyanın gücünden faydalanmalıdır. Eğer e-ticaret sektöründeyseniz, şimdiye kadar 2018’de iz bırakan 5 sosyal medya trendine göz atmadan geçmeyin.

Influencer Marketing

Influencer ; YouTube, Facebook, Instagram gibi sosyal medya kanallarında yüksek takipçi kitlelerine sahip kişilerdir. Bu kişiler içerik yoluyla bir ürün ya da marka hakkındaki deneyimlerini takipçilerine aktarırlar. Ünlü statüsünde olmasalar da büyük kitlelere hitap ederler ve bir fan kitlesine sahiptirler.  Influencer marketing de 2018’de yükselişe geçen trendlerden biri. Güvenilirliklerini ve satışlarını arttırabilmek amacıyla, firmalar ve markalar birçok influencer ile iş birliği yapmaya başladı.

Influencerlar kendi çabalarıyla sosyal medyada yükseldikleri için insanlar tarafından daha güvenilir olarak görülürler. Bu da markaların onlarla iş birliği yapmalarının sebeplerinden biridir.

Müşterilerle Etkileşim Halinde Olan Markalar

Bugünlerde, şirketler ve markalar müşterileriyle daha çok etkileşim halinde olmaya özen gösteriyor. Bu, şirketiniz için en iyi reklamdır ve ücretsiz bir yoldur.  Kullanıcının geliştirdiği içerikler daha güvenilirdir ve müşterilerinizi markanızla alakalı daha çok paylaşım yapmaya teşvik eder. Bu sayede daha az çalışarak işletmenizi genişletmiş olursunuz. İnsanların kişisel hesaplarında belirli bir marka ya da firma için hashtag kullanması ve firmayı ya da markayı etiketlemesi arkadaşları ve takipçileri için reklam niteliği taşır. İnsanlar tanıdığı kişilerin önerilerine daha çok güvenecektir. Firmalar kullanıcının geliştirdiği bu tarz içeriklerden daha çok paylaşırsa başka müşteriler de bununla ilgili paylaşımlar yapmak isteyebilir. Bu, pazarlamacılığın başlıca stratejilerinden biridir.  Bu yüzden firmanızla ilgili kullanıcıların geliştirdiği içerikleri dikkate alın ve bunları geliştirin.

Arttırılmış Gerçeklik

Arttırılmış gerçeklik gerçek dünyayı ve sanal dünyayı bir araya getirerek gerçek dünyadan kopmadan dijital dünya ile etkileşim sağlar. Daha basit bir deyişle, Instagram ve Snapchat’de bulunan yüz filtreleri bir arttırılmış gerçeklik örneğidir.

Bu trend yükselişe geçmiş ve birçok insan hatta ünlüler bile farklı sosyal medya sitelerinde yüz filtrelerine büyük ilgi göstermiştir.  İlk başta Snapchat’de başlayan yüz filtreleri daha sonra Instagram ve Facebook’da da yerlerini almıştır.  Pokemon Go uygulaması da bir diğer arttırılmış gerçeklik örneği.  Pokemon Go, kamerayı başkalaştırarak, cihazlarıın ekranında hayali karakterlerin gözükmesini sağlıyor.

Arttırılmış gerçeklik, gelişiminin büyük bir bölümünü sosyal medyaya borçlu. Facebook, eşsiz tasarımlar yaratmak için arttırılmış gerçeklik stüdyosu bile açtı.  Yakın gelecekte arttırılmış gerçeklik farklı tip filtreler ve özelliklerle yeni bir seviyeye ulaşacak.

Ücretli Reklamlar

Günümüz dünyasında, müşterilerine ulaşmak isteyen her işletmenin sosyal medyada yerini alması gerekir. Yine de, böyle bir yarışta  sadece sosyal medyada olmak yeterli olmayacaktır. Firmalar ve markalar bu yarışın bilincinde oldukları için  ücretli reklamlar yardımıyla sosyal medya kanallarında kendi tanıtımlarını yapıyor.  İnsanlar Facebook, Instagram gibi sosyal medya uygulamalarını kullandıklarında bu reklamlar karşılarına çıkacak ve markaya göz atmak isteyecekler.  Facebook bünyesinde 6 milyon reklamcı barındırıyor ve bu sayı gün geçtikçe artıyor. Son zamanlarda ücretli reklamlar reklam nerede gösterilsin ya da kaç yaş aralığına gösterilsin gibi belirli seçenekler bile sunuyor.  Bütçenize göre ayarlama imkanı da veriliyor. Gün geçtikçe daha çok firma bu trende katılıyor ve bu trend 2018 boyunca da devam edecek gibi gözüküyor.

Live Video Stream

Son olarak, sosyal medyada canlı yayın yapmak da 2018’in popüler trendlerden biri. Ünlüler, influencerlar, halktan insanlar bile canlı yayın açma modasına uyum sağlıyor.  Canlı yayınlar markaların ve müşterilerin iletişim kurabilmesini, soru sorabilmesini mümkün kılıyor. Bu da, şirketler arasında canlı yayın kullanımını önemli bir strateji haline getiriyor. Facebook, canlı yayın kullanımı konusunda en üst sıralarda yer alan bir sosyal medya sitesi. İşletmeler bu avantajlardan yararlanmalı ve sosyal medya sitelerinde canlı yayına önem vermeli.

Kaynak: http://irishtechnews.ie