Haziran 15, 2018 Oplog

E-Ticaret Sektöründe Renk Psikolojisi

Birçok e-ticaret girişimcisi, web sitelerinde kullandıkları çeşitli renklerin müşterilerinin ruh halini önemli ölçüde etkileyebileceğini bilmiyor. Doğru renkleri seçmek sürekli gelen müşteri ve tek seferlik müşteri arasında ciddi bir fark yarattığı araştırmalar neticesinde de kanıtlanmış.

Rengin Psikolojisi
Seoul International Colour Expo’nun yaptığı bir araştırmaya göre, insanların% 92’sinden fazlası, malları satın alırken rengin oldukça önemli bir rol oynadığını söylüyor. İster inanın ister inanmayın, müşterilerin sadece % 6’sı dokunma duyularının önemli bir rol oynadığını söylerken, koklama ve işitme duyusu insanların oylarının % 1’ine tekabül ediyor.

Renk Araştırmaları Enstitüsü tarafından yürütülen daha ileri araştırmalar, alışveriş yapanların insanları, çevreyi ve ürünü ilk incelemenin ilk iki dakikasında bilinçsizce yargıladıklarını gösterdi. Önemli olarak,% 60 ila% 90, yalnızca renge dayalı bir değerlendirme yapar. Bu nedenle, müşterinin gözünü akıllı bir renk düzeni ile yakalamak, e-ticaret başarısının ayrılmaz bir parçası.

Renklerin anlamları

  • Kahverengi
    Kahverengi, alışveriş yapanlara çok güven veren güçlü ve güvenilir bir renktir. Bir güven duygusu verir ve doğru miktarlarda kullanılırsa potansiyel bir müşteriyi dönüştürmeye yardımcı olabilir.
  • Turuncu
    Turuncu, hırs ve enerjik sıcaklığı yayar. Ayrıca tutku, özgünlük ve yeni başlangıçları temsil eder. Turuncu mavinin serin tonları ile eşleştirilmiş, olumlu ve heyecan vericidir.
  • Sarı
    Sarı, müşterilerin dikkatini gerçekten çekebilen neşeli ve eğlenceli bir renktir. Bununla birlikte, ılımlı bir şekilde kullanılmalıdır.
  • Yeşil
    Yeşil, doğal ve organik bir aura sahip, bu yüzden göze çok kolay olduğu düşünülüyor. Alışveriş yapanlar yeşil gördüklerinde, genellikle renkleri, rahatlama, rahatlama, güvenlik ve uyumla ilişkilendirir.
  • Pembe
    Pembe genellikle kadınlık ile ilişkili olsa da, iyi kalpli, romantizm ve sevgiyi yaydığı için erkeklere hitap edebilir. Pembe, sakinleştirici bir etkiye sahiptir, bu nedenle siyah, turuncu ve kırmızı gibi daha agresif renkleri dengelemek için kullanılabilir.
  • Kırmızı
    Kırmızı, alışveriş yapanların en derin, en önemli duygularına dokunuyor. Kırmızı genellikle sevgi, yaşam ve güven ile ilişkili olduğu için, potansiyel alıcılar doğru bir şekilde kullanılıyorsa hayat boyu müşterilere dönüşebilir.
  • Beyaz
    Beyaz saflığı, hoşgörüyü ve açıklığı gösterir ve çoğu web sayfası için gereklidir.
  • Mor
    Mor uzun zamandır kraliyet, güç ve refah ile ilişkilendirilmiştir. Bu rengin akıllı kullanımı, müşterinin olumlu bir alım yapmasına yardımcı olabilir.
  • Mavi
    Mavi, güven, barış ve üretkenlik duygularını taşır.
  • Gri
    Gri genellikle ciddiyet ve muhafazakar bir zihniyet ile bağlantılıdır. Doğru gri tonları, turuncu, kırmızı ve koyu mavi gibi daha canlı renkler için harika bir fon görevi görebilir.
  • Siyah
    Siyahın gücü, gücü ve hakimiyeti ile ilişkilidir. E-ticarette kullanıldığında, potansiyel müşterilere kendinden emin bir mesaj gönderir. Aşırı kullanımı hafif ve kasvetli bir ortam yaratabilir, bu nedenle diğer sakin renkler ile birlikte, ılımlı bir şekilde kullanılmalıdır.

Son olarak
E-ticaret sitenizde her ne satıyor olursanız olun iş dünyası tamamen kar etme üzerine kuruludur ve küçük detaylar işletmelere büyük maddi kazançlar sağlamıştır. Bugün adına e-ticaret lojistiği ya da e-lojistik diyor olun hiç farketmez OPLOG ile çalışmaya başladığınız andan itibaren maddi anlamda kar etmeye başlayacaksınız. Depo kiranızdan kurtulup oradaki maddi kaynağınızı işinizi geliştirmek için harcayabileceksiniz. Üstelik bu süreçte biz sizin yerinize herşeyi yapacağız üstelik sadece ürün sattıkça ödeme yapacaksınız. Hemen şimdi bir teklif alarak işinizi büyütme noktasında ilk adımı atın. Bizimle İletişime Geçin