6 Temmuz 2018 Oplog

E-Ticaret Sektöründe Yapılmaması Gereken 9 Hata

E-Ticaret mağazanızın satışlarını ve kâr oranınızı takip etmekte zorlanıyor musunuz? Bu, olabilir. Sürekli para akışını garantileyen birçok önemli faktör var. Bu makalede, E-Ticaret sektöründe yaygın olarak yapılan 9 hatadan bahsettik. Bu hataları yapmaktan kaçınırsanız, satış yüzdelerinizi yüksek oranlarda arttırabilirsiniz.

1. Yetersiz Sevkiyat Seçenekleri

Eğer müşterilerinize aldıkları ürünü ulaştırmada sadece bir şirketle anlaşmanız varsa, bu ne yazık ki yeterli olmayacaktır. Kargo konusunda müşterilerinize birden fazla seçenek sunabilmeniz çok önemli. Birçok şirket, taktik olarak kargoyu ücretsiz yapma seçeneğini yok sayar. Minimum tutarlarda kargoyu ücretli yapmakta bir sıkıntı yok ama kâr edebileceğiniz belli bir tutar sonrası için her zaman bedava kargo seçeneği sunun. Diyelim ki, karşınızda kararsız bir müşteri var. Her biri 20 TL’den iki ürün almayı düşünüyor. Eğer 30 TL altına bedava kargo seçeneği sunuyorsanız, alacağı ürüne ekstra kargo ücreti ödemek yerine, müşteriniz ödemeyi seve yapacaktır.

Belli ihtiyaçlar için ekstra ücretlere tabi tutularak daha hızlı sevkiyat ya da indirimli fiyatlara daha yavaş bir sevkiyat gibi imkanlar sunabilirsiniz. Bu opsiyonlar sayesinde, birçok farklı müşteriye hitap ediyor olacaksınız.

2. Düşük Kalite Paketleme​

Her ne kadar paketlemeye düşük miktarda para harcamak zekice gelse de, sonuçları felaket olabilir. Paketleme kısmına bütçenizin büyük kısmını ayırmak zorunda değilsiniz ama yine de gideceği yere sapasağlam bir şekilde ulaşmış olması çok önemli.

Birçok insan kargo maliyetini en aza düşürmek amacıyla kalitesiz ve sağlam olmayan ürünler kullanıyor. Bu da, çoğu zaman sevkiyat aşamasındaki ürünlerin hasar görmesine neden olur.

3. Müşterilerinizi Dinlememek

Birçok E-Ticaret mağazası, başka yerlerden ya da başka mağazalardan tedarik edilen malları satar ve bu durumda ürün kalitesi üzerinde hiçbir kontrolleri yoktur. Eğer fabrikadan halka satış yapıyorsanız, ürün paketlenip gönderilmeden önce ürünü görmemiş bile olabilirsiniz. Özellikle ürün memnuniyeti konusunda müşterilerinizden geri bildirim almanız çok önemli. Eğer müşterilerinizden birinin belli bir ürün hakkında şikayeti varsa, büyük ihtimalle o ürünlerin hepsinde aynı problem var demektir. Bu sorunları düzelterek hem müşteri memnuniyetini, hem mağazanızın itibarını hem de kârınızı arttırırsınız.

4. Manuel Yürütülen Kargo Süreci

Sevkiyat süreci boyunca, otomatik olmayan ve elle yapılan bir süreç izlemek ucuz bir seçenek olarak görünebilir ama bu satışlarınız arttıkça, size pahalıya mal olabilir. Her seferinde müşteri bilgilerini paketlere yazmak çok zor olacaktır. Tek bir hata ile ürün yanlış adrese gidebilir.

Her seferinde müşteri bilgilerini girmek ve güncellemek de sizi zora sokacaktır. Bunların hepsi size zaman ve para kaybı olarak size geri döner. Tüm düzenlemeleri ve eklemeleri yapacak, idareyi sağlayacak bir kargo programı kullanın. Orderhive’ı bu amaç için kullanabilirsiniz. Eğer ihtiyaçlarınız daha spesifikse, kendinize özel program yaratmanıza olanak sağlayan yazılımlar da bulabilirsiniz.

5. Ucuz Server Kullanmak

Eğer server konusunda ucuza kaçtıysanız, büyük bir hata yaptınız demektir. Düşük kapasiteli serverler ucuz oldukları için tercih edilir ama bunlar site trafiğini yönetme gibi işinize yarayacak modern özelliklerden yoksundur. Mağazanızın performansı server performansınızla doğrudan ilişkilidir. Bu yüzden hızda, cevap vermede yavaşlama demek potansiyel müşterilerinizi de kaybetmek demektir.

6. Tamamen Şablona Güvenmek

E-Ticaretle uğraşanların %90’ı tarafından yapılan bir diğer hata ise, tüm ihtiyaçları için tek bir şablon kullanmaları. Bu özellikle her soruna uygun tek çözüm sunan yazılımlarda büyük bir sorun teşkil ediyor. Bu tip programlar size birçok konuda sorun çıkarabilir. Bu yüzden tema ve şablonunuzu seçmeden önce aşağıdaki soruları cevapladığınızdan emin olun.

– Ürün sayfaları ihtiyaçlar durumunda düzenlenebilir mi?

– SEO dostu mu?

– Telefonda kullanması kolay mı?

Ana fikri bu sorularla aynı olan birçok soruyu kendinize sorarak, şablon ve temanızı seçebilirsiniz.

7. Ödemede Tek Seçenek Sunmak

Fark etmemiş olabilirsiniz ama tek standart ödeme seçeneği, alıcının ödemeyi yapma konusundaki fikrini etkileyebilir. Herkes kredi kartı kullanıcısı olmayabilir ve eğer mağazanız sadece kredi kartı ödemelerini kabul ediyorsa, büyük oranda müşteri kaybediyorsunuz demektir. E-cüzdan anlayışının popülerleşmesiyle, çeşitli elektronik ödeme seçeneklerini eklemek yararınıza olacaktır.

8. Remarketing Teknikleri Kullanmamak

Eğer mağazanızdan ciddi meblağlarda satış yapmak istiyorsanız, e-posta pazarlama, banner reklamlar gibi yeniden pazarlama tekniklerini kullanmalısınız. Online alışverişte kıyasıya bir yarış olduğu aşikar ve bu konuda müşteri sadakatini ve memnuniyetini kazanarak fark yaratabilirsiniz. Birçok E-ticaret mağazası kişiye özel indirim kuponları göndermede e-posta pazarlaması yapıyor ve bu tekniği başarılı ödeme seçenekleriyle destekliyorlar.

Bu teknikler kendiliğinden olacak şeyler değildir ve bunları uygulamayı es geçmek büyük bir yanlış olacaktır.

9. Mobil Uyumsuzluk

Son ve en yaygın yapılan hata ise mobil sitenizi test etmemek. E-Ticaret mağazalarınızın, akıcı site navigasyonu, kolay bir kullanıcı arayüzü, ve kullanıcıyı kızdırmadan mobil ekrana uyum sağlayan bir tasarıma ihtiyaçları vardır.

Kaynak: www.bbntimes.com