Birçok işletme, müşterilere mallarını zamanında teslim etmede sıkıntılarla karşılaşmaktadır. Bazen gecikmiş teslimatın nedeni kısmen müşterinin hatasıdır.

Bununla birlikte, çoğu durumda, bir e-ticaret perakendecisi genellikle teslimat gecikmeleri nedeniyle sorumlu tutulur. Durum ne olursa olsun, teslimat gecikmelerinin bazı yaygın nedenleri şunlardır:

Belgelerdeki Hatalar

Bunlar; yanlış yazılan adresleri, hatalı tamamlanmış sipariş formlarını ve diğerleri arasında yetersiz bilgileri içerir. Bu hata, müşterilerden veya perakendeciden kaynaklanabilir. Bazen satıcı, aynı zamanda çok sayıda görevi ele alırken, siparişleri doğru bir şekilde belgelememektedir. Bir teslimat şirketi yetersiz bilgi sağlandığında, paketin tüketiciye hiç ulaşamayacağı olasılığı vardır.

Sistem Arızaları

E-ticaret işletmeleri genellikle 7/24 esasına göre çalışır. Sık sık sistem hataları yaşıyorsanız, siparişlere yanıt veremezsiniz. Bu problem daha sonra sık sık teslimat gecikmelerine yol açacaktır.

Kötü Hava Durumu

Doğa Ana, ürünlerin müşterilere hızlı teslimatını engelleyebilir. Şiddetli hava, sessiz hava koşulları ve sisli hava koşulları gibi kötü havalar, teslimat gecikmelerine neden olabilecek bir rol oynayabilir.

Lojistik Sorunlar

Lojistik problemler küçük işletmeler için büyük bir kabus olabilir. Ürünlere ve çok sayıda siparişe olan yüksek talebi karşılamadaki operasyonel yetersizlik gecikmelere yol açabilir. Böyle bir durumla karşı karşıya kalındığında, bir online mağaza için en iyi ve faydalısı e-ticaret lojistiği işinde uzman bir iş ortağı ile çalışmaktır.

İlk kez sipariş verdiği bir e-ticaret sitesinde teslimat gecikmesi yaşayan bir müşterinin, aynı e-ticaret sitesinden tekrar sipariş vermesi olası değildir.

Teslimat gecikmelerini önlemek için çeşitli stratejiler kullanabilirsiniz.

Bunlar şunları içerir:

Minimum / Maksimum Ayarla

Minimum teslim süresinin belirlenmesi, siparişlerinize makul ve baskı altında hissetmeden bir psikolojide hazırlamanızı sağlayacaktır.

Güncel Stok

Düzenli olarak satılan bazı ürünlerinizin daha popüler olduğu açıktır. Bu nedenle, daha önce teslim edilmiş ürünleri değiştirmek için envanterinizi düzenli olarak güncellemeniz gerekir.

Deponuzu Hazırlayın

İşiniz büyüdükçe, daha fazla sipariş gerçekleştireceksiniz. Deponuzu her zaman, ürünleri kendi varış yerlerine göndermek kolay olacak şekilde hazırlayın.

E-ticaret Lojistiği Partneri Edinme 

Bir teslimat şirketinin hizmetlerinin sunulması, teslimat gecikmelerinden kaçınmanın en geçerli yoludur. E-ticaret Lojistiği hizmeti, e-ticaret sitenizin siparişlerinin depolanması, paketlenmesi ve teslimatını ve iade yönetimi süreçlerinin bir arada profesyonelce yönetilmesini ifade eder.

E-ticaret Lojistiği hizmeti veren bir partner ile çalışmak çok sayıda avantaj sunar. İşletme maliyetlerini düşürür, iş odağını geliştirir, ölçeklenebilirliği artırır ve her şeyden önce teslimat gecikmelerini ortadan kaldırır.

Sonuç

OPLOG, lojistik ve e-ticaret lojistiği hizmetleri veren bir saygın bir teknoloji şirketidir. OPLOG ile çalışarak teslimat süreleri ve siparişleriniz hakkında endişelenmenize gerek kalmaz. Tüm ürünlerinizin ilgili müşterilere zamanında teslim edileceğinden emin olabilirsiniz. Satışlarınıza odaklanırken, OPLOG müşteri memnuniyetine odaklanır. Çok daha fazlası için bize ulaşın!

Hoşunuza Gidebilecek Diğer Yazılarımız

Yukarıdaki blog yazımızla benzer konuya sahip popüler yazılarımız

Negatif Ürün Yorumları Kaldırılmalı Mı?

WordPress İçin Analytics Eklentileri

Akıllı Depo Kullanmanın Faydaları

E-Ticaret Deposuna İhtiyacınız Var Mı?

Hızlı ve Sorunsuz Teslimat Ne Kadar Önemli?

Geleneksel ve Çok Kanallı Depo Arasındaki Farklar Nelerdir?

Blockchain: E-ticarette Devrim

Mükemmel Kutu Açma Deneyimi Oluşturma

E-Ticaret Satışlarını Artırmanın 13 Yolu (P.1)

E-Ticaret Satışlarını Artırmanın 13 Yolu (P.2)

E-Ticaret Sipariş Gecikmesi Nasıl Önlenir?

Kargo Seçenekleri Müşteri Deneyimini Nasıl Etkiler?

TOP