3 Ağustos 2018 Oplog

E-Ticaret Sitelerinin Yapmaması Gereken 5 Yanlış

E-ticarete yeni başlayanların çoğu pazarlama hataları sebebiyle başarısız oluyor. Eğer Google’da zirveye oynamak istiyorsanız, kötü içeriğe sahip pazarlama hatalarından kaçınmalısınız. E-ticaret dünyasında yeni misiniz? Markanız için yeni bir online e-ticaret işletmesi mi yaratmak istiyorsunuz? Uzun vadeli dönemde, pazarlamadaki hatalar web sitenizin kalitesini düşürecektir. En iyi şekilde optimize edilmiş ve SEO dostu bir web site, dönüşüm oranlarınızın hızla yükselmesini ve gelişmiş bir müşteri tecrübesi yaratmayı sağlayacaktır. Yapılan bir ankete göre E-ticaret’e yeni başlayanların çoğu Amazon, Alibaba, Flipkart gibi güçlü markalar yüzünden başarısız oluyor. Eğer bu dişli rakipleri yenmek istiyorsanız bu 5 hatayı yapmaktan kaçınmalısınız.

Mobil Kullanıcıları Yok Saymak
Masaüstü ile kıyaslandığında, E-ticaret sitelerinde akıllı telefon dönüşüm oranlarının %64 daha fazla olduğunu biliyor muydunuz? Son zamanlarda kullanıcılar web sitelerine tabletlerden ya da akıllı telefonlardan giriyorlar ve online alışverişlerini de bu yollarla yapıyorlar. Bu sebeple kullanıcıların isteklerine cevap veren bir web site işletmeniz için büyük önem taşıyor. Eğer web siteniz mobil kullanıcılar için uygun değilse dönüşüm oranlarınızın %50’sini kaybetme riskiyle karşı karşıyasınız demektir. Mayıs 2016’da Google, Google Mobil Dostu Arama Algoritmasını piyasaya sürdü. Bu arama algoritması sayesinde web sitenizin mobil aramalardaki yerini öğrenebilirsiniz.

Teknik SEO Problemleri
Teknik SEO Problemleri web sitenizin performansını ve arama motorlarındaki sırasını düşürür. Genel web siteler ve e-ticaret siteleri daha teknik sorunlara sahip olsa da, gözden geçirilmesi gereken en önemli teknik SEO problemleri şunlardır;

  • Kötü planlanmış site navigasyonu
  • Ürün sayfasını ve içeriği aynı yapmak
  • Website URL’lerinin zayıf biçimlendirilmesi
  • 301 ve 302 yönlendirmesinin ve canonical etiketinin düzgün kullanımı
  • Ölü linkler ya da 404 sayfaları
  • iFrames ve Flash kullanımı
  • Websitenin indirme hızı
  • Web sitesi indeksleme problemleri

Müşteri deneyimi ya da dönüşüm optimizasyonu sorunları;

  • Yapı veri işaretlemesi, incelemeler ve derecelendirmeler
  • Düşük kalite ürün fotoğrafları
  • Ürün tanımlaması olmayan ürünler
  • Kargo ve Teslimat bilgisinin olmaması
  • Eylem çağrılarını kullanmamak

Website gelişiminin %50’si etkili teknik SEO iyileşmelerine bağlıdır. Bu yüzden teknik sorunlarınızı profesyoneller yardımıyla halledin.

Websiteniz için Yanlış Platform ya da Hosting Seçmek
Web siteniz işletmenizin temeli, markanızın yansımasıdır. E-ticaret siteniz için yanlış bir platform seçmek ise kendinizi felakete sürüklemek demektir. İşletmeniz için e-ticaret platformu seçerken, birçok şeyi göz önünde bulundurmalısınız.

  • Hardware ve software sınırlandırmalarının kontrolü
  • Mobil ticaret için uygun olan ödeme metodları neler?
  • Online mağazanızın üzerinde ne kadar kontrolünüz var?

E-ticaret sitenizi tasarlayacağınız zaman tüm özellikleri gözden geçirmelisiniz. Big Commerce , Magento, Woo Commerce, Shopify gibi e-ticaret platformları bu konuda size örnek olabilir.

E-ticaret platformlarından ayrı olarak, hosting servisi seçimi de online mağazanızın performansı için oldukça büyük önem taşıyor.
E-ticaret gizliliği ve güvenilirliği için SSL sertifikasına uyma gibi fonksiyonları ve vaatleri yerine getiren bir hosting seçmelisiniz.
Kafa Karıştıran Ödeme Süreci
Herkes teknik açıdan uzman olmayabilir. Müşteri deneyimini geliştirip dönüşümü arttırmak istiyorsanız, karmaşık ödeme sürecinden kaçınmanız gerekir. Müşterinin istenmeyen bilgileri girmemesi için gereksiz olan adımları eleyin. Bu sayede müşterileriniz satın alma işlemlerini kolaylıkla gerçekleştirebilir. Flipkart’ın checkout işlemleri bu konuda sadelik ve işe yararlık açısından size örnek olabilir. E-mail ya da telefon numarasıyla üye olma seçeneği sağlayarak ve gerekli teslimat bilgilerini isteyerek ödeme sürecini kısa ve öz hale getirebilirsiniz. -“Hakkımızda” ya da
Bizimle İletişime Geçin ve Hakkımızda Sayfalarının Eksikliği
E-ticarete yeni atılmış işletmelerinin ve henüz tanınmayan markaların yaptığı en büyük yanlışlardan biri hakkımızda ve bizimle iletişime geçin sayfalarını es geçmektir. Müşterilerinizin güvenini nasıl kazanacaksınız? Müşteriler tanımadıkları henüz tam olarak kendini gösterememiş markalardan ürün satın almaktan kaçınacaklardır. Bu sayfalar şirket bilgileri hakkında müşterilere güve sağlar. Doğru bilgi kaynağı ve müşteri desteği için hakkımızda ve bizimle iletişime geçin sayfası olmazsa olmazlardan biridir. İletişim numaranızı ve işletmenin diğer bilgilerini web sitenizin en altına ekleyebilirsiniz.
Zayıf Müşteri Hizmetleri Servisi
Bir şirketin büyümesindeki en önemli faktör müşterilerdir. Müşterileri memnun etmek ve bunu sürdürmek kötü bir müşteri hizmetleri servisiyle mümkün olmayacaktır.
Kötü müşteri hizmetleri servisi markanızın itibarını yok edecektir. Yapılan bir araştırmaya göre işletmeler kötü müşteri hizmetleri servisi sebebiyle 75 milyon dolar kaybediyor. Müşteriler e-mail ya da telefon yoluyla zorlanmadan sorunlarını anında çözüme ulaştırmak isteyeceklerdir. Bu sebeple her e-ticaret işletmesinin etkili bir müşteri hizmetleri servisine ihtiyacı vardır.
Müşteri hizmetlerini telefon türü iletişim ve sosyal medya destek takımlarını güçlendirerek yapabilirsiniz. Ayrıca canlı chat seçeneği de işinize yarayacaktır.
Kaynak: http://martechadvisor.com