Temmuz 26, 2018 Oplog

E-ticaret Sitenizde Yapmamanız Gereken 6 Hata

E-ticaret sektöründe internetten bir şeyler satmak başlarda oldukça zor ve yorucu olabilir fakat bu işi ilk kez yaptığınız için büyük hatalar yapmanız gerektiği anlamına gelmez.

Tıpkı John C. Maxwell’in dediği gibi “Bilge bir insan, kendi hatalarından öğrenir. Daha bilge biri ise başkalarının hatalarından öğrenir.

Bu blog yazımızda, yeni e-ticaret girişimlerinin yaptığı 6 hataya değineceğiz.

“Bizi Keşfederler” Mentalitesi

Asla keşfetmeyecekler. İşinizi (ve e-ticaret sitenizin trafiğini) oluşturmak zaman, enerji ve çaba gerektirir. İnternete dair son istatistiklere göre şu anda yaklaşık 1,202,012,086 web sitesi var ve WorldWideWebSize’ye göre 4,44 milyar sayfa var. Bunu düşünmek için bir nefes alın. E-ticaret sitenizi oluştururken 1.202.012.087. internet sitesi sizinki olacak. İnsanlar sizi nasıl bulacaklar.

En güzel e-ticaret sitesini oluşturmak ve onu mükemmel ürünlerle doldurmak asla müşteri getirmez. Bir iş kurmaya başladığınızda onu ortaya çıkarmak yani e-ticaret sitenizi kurmak ve içerisini ürünlerle doldurmak sadece uzun bir yolculuğun ilk aşamasıdır. Doğru pazarlama tekniklerini kullanarak müşterilerinizin size gelmesini değil sizin onlara gitmenizi sağlayın.

Logonuzun Olmaması

Bir logo genellikle sitenize giren bir ziyaretçinin gördüğü ilk şey ve e-ticaret sitenizin ilk izlenimlerinden biridir.

Öyleyse neden bu kadar çok insan logoları olmayan e-ticaret siteleri açıyor?

Genellikle, çoğu insan hala bir logoyu elde etmek için bir tasarımcı bulup yüzlerce (veya binlerce) lira harcamak zorunda olduğunu düşünüyor. Gerçek şu ki, bu doğru değil. E-ticaret siteniz için logo oluşturmak için internet üzerinde kullanabileceğiniz yüzlerce ucuz çözüm mevcut.

İletişim Bilgilerinin Olmaması

E-ticaret sitenizde yapabileceğiniz en büyük hata iletişim bilgilerinizi saklamaktır. Web sitenizin güven faktörü ve itibarını oluşturmak için müşteri hizmetleri numarası, e-posta adresi ve ofis adresi gibi önemli ayrıntıları açıkça göstermeniz çok önemlidir. İletişim bilgilerinizi gizlemek, müşterilerinizi ürünleriniz ve şirketiniz hakkında şüphe duymasına neden olacaktır ve e-ticaret sektöründe güven en önemli faktörlerden biridir.

Yetersiz Ürün Açıklaması

Kaliteli görüntülere sahip ürünlerin listelenmesi, müşterilerin satın aldıklarını anladıkça satışların oluşmasına yol açar. Benzer şekilde, ürün açıklamaları, bir müşterinin bir ürünü satın almasının öncü göstergesidir. Ürünü neden satın alması gerektiğine dair cevap da dahil olmak üzere tüm noktaları kapsayan ürün açıklamaları sunmalısınız. Bir müşteri için satın alma kararını açıklama ve resimler yardımıyla kolaylaştırın. Görsel ve açıklamalar, satışlara yol açan büyük bir trafik oluşturuyor.

Kötü SEO Stratejisi

Sitenin arama için optimizasyonu, dönüşüm oranlarına yol açan en önemli faktördür. Siteniz, kullanıcıların ürünlerinizi aradığında görünmüyorsa, SEO’yu ciddiye almalısınız. SEO stratejisi için iyi bir anahtar kelime araştırması, harika web sitesi yapısı, uygun gelen bağlantılar, ürün kategorisi mimarisi, etkili harekete geçirici mesaj ve kaliteli içerik sağlamanız gerekir. Akıllı bir girişimci olun, zamanınızı, çabalarınızı ve kararlılığınızı güçlü bir strateji oluşturmaya yatırım yapın.

Sosyal Medya Kullanmama

Sosyal medya her zaman bir e-ticaret şirketi için en önemli stratejik yaklaşım olmuştur. “Facebook ayda ortalama 1,65 milyar aktif kullanıcı ve günlük ortalama 1,09 milyar aktif kullanıcıya sahip

Ayrıca, sosyal medya sayfalarınızı tanıtmaya ve uygun takipçileri kazanmaya başlayın. Bu sayfalardaki takipçilerin sayısı potansiyel müşterileriniz için önemli bir güven göstergesidir. Bu nedenle, sosyal medyayı asla göz ardı etmeyin.