21 Ekim 2018 Oplog

E-ticaret Stok Yönetiminin 5 Etkili Yolu

Bir e-ticaret sitesi için stok yönetmek uzmanlaşılması zor bir görev olabilir, ancak bunu yapmak işletmenizin kar marjını düşündüğünüzde artık giderek daha fazla önem kazanmakta. Depolama alanının yetersiz kullanımı paraya mal olur ve çok fazla stoğa sahip olmak, ürünlerin eski haline gelmesi veya hasar görmesi riskini de beraberinde getirebilir. Stok seviyenizi doğru bir şekilde alırsanız, para biriktirir ve müşteri memnuniyetini artırır, ayrıca şirketinizin genel itibarını da arttırırsınız.

Bu yazımızda e-ticaret envanterinizi yönetmenin beş etkili yoluna değiniyoruz

Entegre Ve Merkezi Bir Stok Yönetim Sistemine Sahip Olmak
Bir stok yönetim sistemi, envanterinizi daha verimli bir şekilde yönetmenize yardımcı olabilir. Büyük birstok yönetim sistemi, stok seviyeleri düşük olduğunda veya müşterilerden gelen iadeleri bile işlerken haber verme ve aksiyon alma gibi zorlu süreçleri basitleştirebilir. Sıradan görevleri hızlandırmak için tasarlanmıştır, yaratıcı ve işinize dair görevlere odaklanmanız için daha fazla zaman kazandırır.

Doğru Tahmin
E-ticaret envanterini dikkatli bir şekilde yönetmek, ürünlerinizin geri dönüşünü anlamanıza yardımcı olacaktır. Yılın belirli zamanlarında hangi ürünlerin popüler olduğunu tanımlayabilecek ve en popüler satış sürelerinizi saptayabileceksiniz. İleriyi planlamak çok önemlidir. Bu zor bir iş olsa da, verileri izleyen doğru stok yönetim sistemi ile öngörülebilir arz ve talep modelleri ortaya çıkmaya başlıyor.

Ürünleri Değerlendirmek
Gerçekte satabileceğinizden daha fazla stok stoğu depolamanız, en verimli e-ticaret işletmeleri için bile maliyetli bir durum olabilir. Sağlıklı bir ürün seçimini sürdürmek için, veriye yatırım yapmak çok önemlidir. İyi bir envanter yönetimi sistemleri, farklı ürünlerin ne kadar hızlı hareket ettiğini düzenli olarak analiz etmenize olanak tanır. OPLOG WMS’yi inceleyin!

Olumlu Tedarikçi İlişkilerini Destekleyin Ve Destek Alın
İşinize değer verip endüstri bilgisini paylaştıklarından emin olmak için olumlu tedarikçi ilişkilerini teşvik etmek önemlidir. Sadakat önemli olsa da, ana tedarikçilerinizin herhangi birine bir şey olması durumunda yedek tedarikçi faktörünün el altında bulundurulması oldukça önemlidir.

Acil Eylem Planı
İyi kurulmuş acil durum planlarına sahip olmak, paniklemiş kararlar vererek zararı karşılamadığınızdan emin olmanızı sağlayacaktır. Kayıp veya hasarlı malları değiştiriyorsanız, e-ticaret envanterinizin bunu yansıttığından emin olun. İyi planlanmış bir politika ve iletişim stratejisi sizi acil durumlardan en hasarsız şekilde kurtaracaktır.

Artık E-Ticaret Çok Daha Kolay
Küreselleşen bir pazarda başarılı bir e-ticaret işini yürütmek zor olabilir. Müşteriler sürekli olarak en düşük fiyatı arıyorlar ve e-ticaret devleri bu stratejide yenik düşmüyor. Ancak, daha küçük e-ticaret mağazaları, yüksek kaliteli, benzersiz ürünler ve mükemmel müşteri hizmetleri sunarak fark yaratabilir. Dahası, doğru araçları uygulayarak ve daha iyi tedarikçi ilişkilerine odaklanarak, daha küçük e-ticaret mağazaları, envanter yönetimi uygulamalarına girdiklerinde süreçleri daha verimli hale getirebilir, böylece zaman ve para onların işlerinin diğer bölümlerinde kullanılabilir. Bir e-ticaret lojistik sağlayıcısı olarak, e-ticaret sektöründe firmaların geleceğini belirleyen çok önemli bir faktör olan siparişin hazırlanması, paketlenmesi, depolanması, iade yönetimi gibi süreçlerde, dünyaca ünlü markaların güvendiği bir lojistik ortağı ile çalışmanın size sağlayacağı yararları düşünün! Bugün birlikte çalışmak için attığımız ortak bir adım işinizi büyütme noktasında attığınız en kritik ve önemli adım olacak. Vakit kaybetmeden bizimle iletişime geçin!