Özellikle e-ticaret ile birlikte tüketiciyle temasın bu denli yakınlaşması, tüketicinin ihtiyaç duyduğu ürünle birlikte deneyimleme iç güdüsünü ön plana çıkarttı ve satışın ve marka bağlılığının ön plana çıktığı bir e-ticaret ekosistemi oluşturdu. Bu göz kamaştıran, karlı pisanın kobiler noktasında da adapte olunmasını neredeyse bir zorunluluk haline getirdi. Bu blog yazımızda, e-ticaret yapmanın firmalara ne gibi avantajlar sağladığına değineceğiz.
Globalleşme artık hayatımızın her alanında ciddi bir etki gösteriyor. Bu globalleşme avantajını e-ticaret ile sınırların ötesine taşımak sizin elinizde. Firmalar ticaret yapmak için artık sadece bulundukları çoğrafya ile sınırlı kalmak istemiyorlar, e-ticaret ile dünyanın farklı yerlerinde, farklı kültürlerden insanlara dokunup satış gerçekleştirmek istiyorlar. E-ticaret ile dünyanın pek çok farklı noktasına ürün veya hizmet satabilir, çok daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz.
Örneğin günde 1200 kişinin geçtiği bir caddede kadın giyim üzerine bir butiğiniz olduğunu düşünelim butiğinizden alışveriş yapacak olan maksimum kişi sayısı o caddeden geçen kadınların sayısı kadar olacaktır. Fakat e-ticaret sayesinde ki özellikle bir de e-ihracat yapıyorsanız butiğinizden alışveriş yapabilecek olan kadınların sayısı çok daha fazla olacaktır.
Butiğinizi akşam mesai bitiminde kapattığınızda kapınızdan dönmesi muhtemel müşterileriniz hiç aklınıza geldi mi? E-ticaret mağazanız ile fiziksel dükkanızını kapatsanız bile o sürekli işlemeye ve çalışmaya devam eder böylelikle alışveriş süreci hiç durmadan devam eder ve kesintisiz kazanmaya başlarsınız.
Fiziki bir mağaza hiç ürün satmasanız bile standart bir masraf eğiliminde ve sürekli giderlerle uğraşmak zorundasınızdır. Bu fiziksel mağazası olan satıcılar için oldukça alışılagelmiş bir deneyimdir. Her ay ödenmesi gereken faturalar, eleman maaşları, kira v.b birçok ağır yük… E-ticarete başladığınızda ise işletme maliyetlerinizin fiziki mağazanıza oranla çok daha düşük olduğunu kısa sürede farkedeceksiniz. Bu avantajı işinizi büyütme noktasında kullanabilir hatta ve hatta satışa sunduğunuz ürün çeşitliliğini arttırabilirsiniz.
Fiziksel mağazanızdan alışpveriş yapan kullanıcıların alışveriş eğilimleri noktasında ya da pazarlama kampanyalarınızın planlanmasında kullanabileceğiniz pek fazla veri elde edemezsiniz. Fakat e-ticaret mağazanız ile müşterilerinizin deneyimlerini, eğilimlerini izleyip onlara özel seçenekler sunarak satışlarınızı ciddi boyutta arttırabilirsiniz.
Müşterilerin pek çoğunun artık alışveriş yapmadan önce İnternet üzerinde o ürün veya hizmetle ilgili araştırmalar yaptıkları bilinen bir gerçek. Bir e-ticaret mağazası ile işinizi aynı zamanda dijital dünyaya taşıyarak sadece daha fazla insana ulaşmazsınız, aynı zamanda pek çok müşteride güven duygusunu da yaratırsınız.
Bir e-ticaret lojistik sağlayıcısı olarak, e-ticaret sektöründe firmaların geleceğini belirleyen çok önemli bir faktör olan siparişin hazırlanması, paketlenmesi, depolanması, iade yönetimi gibi süreçlerde, dünyaca ünlü markaların güvendiği bir lojistik ortağı ile çalışmanın size sağlayacağı yararları düşünün! Bugün birlikte çalışmak için attığımız ortak bir adım işinizi büyütme noktasında attığınız en kritik ve önemli adım olacak. Vakit kaybetmeden bizimle iletişime geçin!
Yazımızı paylaşarak daha fazla insanın keşfetmesinde bize destek olun. 😊