Haziran 23, 2018 Oplog

E-Ticarete Başlarken Dikkat Etmeniz Gerekenler

E-ticarette başarı ve gelişimin anahtarı, dijital pazarlamayı en iyi şekilde kavramaktan geçer. Bu göz korkutucu ve bunaltıcı görünebilir fakat bunu işinizin bir parçası haline getirdiğinizde işlerin pozitif yönde geliştiğini farkedeceksiniz. Teknoloji gelişip daha da ilerledikçe ve pazarlama otomasyonunu işinizdeki en temel görevler için bir norm haline getirdiğinizde, satışlardaki etkisini göreceksiniz.

Bu yazımızda e-ticaret girişiminizi büyütmek için kullanabileceğiniz stratejik ipuçlarına değineceğiz.

Müşterinizi Tanıyın

Müşterinizin dijital deneyimi tamamen size bağlıdır. Web sitenizi ziyaret eden herkese bir müşteri yolculuğu sunup bunu şekillendirebilirsiniz. Fakat öncelikle bu yolculuğu müşterinize taahhüt etmelisiniz. Hedef kitlenizi iyi tanımalı, onların isteklerine ve ihtiyaçlarına odaklanmak için elinizden geleni yapmalısınız. Tüm bu bilgileri, onlarla etkileşim içinde olarak, sosyal medyayı hedef kitlenizle direkt iletişime geçmek için kullanarak müşterilerinizin iletişim için kullandığı kanalları bularak keşfedebilirsiniz. Satış yapmak istediğiniz insanlar hakkında ne kadar çok bilgi sahibi olursanız, içeriğinizi ve dijital varlığınızı da onlara uyacak şekilde bir o kadar iyi şekillendirebilirsiniz.

Sektörünüzü Tanıyın

Siz, işiniz ve iş sahanız hakkındaki her türlü bilgiye halihazırda sahip olduğunuzu düşünebilirsiniz ama daha fazla araştırma ve analizden asla zarar gelmez. İçinde olduğumuz dijital çağda her şey çok hızlı ilerliyor. Her yeni gelişme, daima takip edilmeli ve derinlemesine araştırılmalıdır. Geleceği öngörebilmek için yakın tarih tam anlamıyla anlaşılmalıdır.

Sektörünüzün şu anki durumunu ne kadar iyi kavrarsanız, işlerin nereye gideceğini öngörmek o kadar kolay olur.

Stratejik planınızda verilenizden ve sezgilerinizden en iyi şekilde yararlanmalısınız.

Rakiplerinizi Tanıyın

Kapsamlı analitik araçlar, rakiplerinizi analiz etmeyi ve anlamayı artık hiç olmadığı kadar kolaylaştırıyor. Rakiplerinizin güçlü ve zayıf noktalarını saptamak, size bunların üzerinden bir şeyler inşa etme ve bunlara yönelik çalışmalar yapma imkanı sağlar. Küçük veya büyük bilgi açıklarını görmek için onların sosyal medya hesaplarını inceleyebilirsiniz. Bu açıklar rakibinizin hali hazırda başarılı olmadığı pazar alanlarında, sizin kendi alanınızda yaratabileceğiniz ve bu alanda kendi pozisyonunuzu şekillendirebileceğiniz büyük fırsatlardır.

Dijital Varlığın Oluşturulması

E-ticaret sektöründe dijital varlığınızı oluşturmaktan daha önemli bir şey yoktur. Websiteniz en önemli faktör değildir fakat en iyi şekilde görünmelidir. Web siteniz işinizin pazarlama aşamasında 7/24 ulaşılabileceğiniz görsel sunumunuzdur. Bunun için çok fazla çaba sarfetmenize gerek yok fakat başarılı olabilmek için zamanınızı ve dikkatinizi vermeniz gerekir.

Dijital Varlığın Oluşturulması

E-ticaret sektöründe dijital varlığınızı oluşturmaktan daha önemli bir şey yoktur. Websiteniz en önemli faktör değildir fakat en iyi şekilde görünmelidir. Web siteniz işinizin pazarlama aşamasında 7/24 ulaşılabileceğiniz görsel sunumunuzdur. Bunun için çok fazla çaba sarfetmenize gerek yok fakat başarılı olabilmek için zamanınızı ve dikkatinizi fazlasıyla vermeniz gerekli

Tasarım Önemlidir

Web sitesi tasarlamak, yüklü maliyetli bir ajansa ihtiyacınız olduğu anlamına gelmez. Tasarım işinize özeldir ve işe başlamak için kendiniz de bir şeyleri bir araya getirebilirsiniz. Web siteniz neler yaptığınızı göstermek için iyi bir araçtır ve web tasarımına yaklaşımda sabit bir model yoktur. Kolay yolu seçin, amacınızı iyi bir şekilde ifade edin ve müşterilerinizin daha fazla bilgi edinmek isteyeceğinden emin olun. Web siteleri genellikle beta sürümünde olur bu yüzden mükemmeliyet arayışı içinde olmayın, istediğiniz her şeyi en iyi şekilde sunarak içeriğinizi düzenli olarak güncelleyin.

Kendiniz Yapmaktan Korkmayın

İnternette kendi tasarımlarınızı bir araya getirmenize imkan sağlayan çok çeşitli self-servis website araçları mevcuttur. Hazır şablonlar ilgi çekici bir websitesini kolaylıkla hazırlamanıza olanak sağlar. Güçlü bir web sitesi olmadan hiçbir iş 2018’ de başarılı olamaz. Doğru araçları seçerseniz, uygun bir web sitesi oluşturmak ve yönetmekte asla zorluk yaşamazsınız.

Çalışma Alanınızı Seçme

Sıfırdan başlıyorsanız o zaman alanınızı seçerek başlamanız gerekir. Alanınızı belirlemeden, insanların web sitesinize rağbet göstermesine ve ona ulaşmasına imkan yoktur. Alan belirlemek birkaç saniye alır ve dakikalar içinde adınıza açılmış bir internet sitesinin parçası olursunuz.

SEO’yu Dikkate Alın

Çevrimiçi alışveriş deneyimlerin %96‘sı bir arama motoruyla başlar. Bu nedenle işletmenizin adının arama listelerin en üstünde olması, sitenize olan tıklanma oranını artıracaktır. Bunun anahtarı, kaliteli ve düzenli bir içerik sunarak anahtar kelimelere odaklanmaktır.

Son Olarak

Arama sorgularının %50’si dört kelime ve daha uzun kelimelerden oluşur ve bu nedenle SEO stratejinizi oluştururken daha uzun anahtar kelimeler odak noktanız olmalıdır. Anahtar kelime bileşiminiz, muhtemel en iyi sonuca ulaşmak için tasarlanmalıdır. Bu tasarımınız, önemli yerel ifadeleri, sektörünüz için popüler terimleri ve daha uzun içerikli anahtar kelimeleri içermelidir. Dijital pazarlamayı kavramadan da e-ticaret sektöründe yol alabilirsiniz fakat çok uzağa gidemezsiniz. Gerçek bir başarıya ve çevrimiçi bazlı müşteri potansiyeline sahip olmak için doğru dijital araçlar ve stratejiden faydalanmalısınız ki işinizi daha ileriye götürebilesiniz

Kaynak: blog.marketo.com