Eylül 24, 2018 Oplog

E-ticarette Satış Yapamamanın 8 Nedeni

Dünya genelinde birkaç genel gider masrafıyla çok düşük bütçelerle bir e-ticaret mağazası açmak oldukça kolay. Fakat her e-ticaret mağazası sahibinin yaptığı kritik hatalardan kaynaklanan satış gerçekleştiremem durumu oldukça fazla. Bu yazımızda e-ticaret mağazanızda satış gerçekleştirememe nedenlerinize değineceğiz. Eğer sizde e-ticaret sitenizde neden satış yapamadığınızı düşünüyorsanız bu önerilerimizi mutlaka dikkate alın!

Bıktıran Pop-up’lar

“Neden hiç satışım yok?” diye kendi kendine sorular soran her e-ticaret mağazası sahibi anlık olarak satış gerçekleştiğini gösteren sol altta çıkan pop-up’lar kullanıyor. Son satın alma işlemlerini gösteren pop-up’lar çok fazla dikkat dağıtıcı ve alışveriş deneyimini olumsuz yönde etkileyebilir. Bu pop-up’lar müşterilerinize can sıkıcı geliyor çünkü pop-up’ları çok erken ve çok fazla kez görüntülemek alışveriş deneyimini kesintiye uğratıyor. Anlık satışları gösteren pop-up’lar sadece büyük bir mağazaysanız veya yüksek hacimli satışlarınız varsa inandırıcı olabilir. Küçük bir e-ticaret mağazasında ise kurmaya çalıştığınız güveni sarsabilir.

Opt-Ins 

Opt-ins formları sadece doğru zamanlanmış olduklarında iyi çalışır. Bir ürün araştırırken e-ticaret sitenize gelen potansiyel bir müşteriye daha üyelik kaydı oluşturmadan sayfaya girer girmez bir Opt-ins formu gösterirseniz bu kesinlikle satış deneyimini olumlu çizgiden olumsuz ve terkedilebilir konuma çekecektir.

Pop-up İndirimleri Çok Erken Sunmak

Ziyaretçiyi satın almaya ikna etmek için tasarlanmış bir indirim kodu veya kupon veren tam ekran pop-up’lar nispeten e-ticaret sitenizin pazarlama planın ciddi bir yere sahip olabilir ama bu pop-up’ların zamanlaması doğru ayarlanmalıdır ki satış dönüştürme işlemi gerçekleştirebilsin. E-ticaret sitenizin müşteri yolculuğunda indirim ya da kampanyalardan haberdan etmek için acele etmeyin doğru zamanı ayarlayın. Pop-up indirimleri ve kuponlar satışa çok erken geldiklerinde satışa zarar verir, çünkü v izleyicileri henüz sattığınız şey hakkında hiçbir fikre sahip değildir, bu nedenle indirimden faydalanamazlar.

İletişim Bilgisi Olmaması

Unutmayın, çoğu müşteri online alışverişin rahatlığını sever ve sizi şahsen ziyaret etmek istemez, sadece telefonda konuşmak ister. Bu konuşmada da beklemeli ve nakliye masraflarını ve kaba teslimat sürelerini hesaplamak için bir fikir isteyebilirler. Çoğu mağaza iletişim bilgilerini bulmayı kolaylaştırmıyor ve gerçekten önemli. Mutlaka fiziksel adresinizi ve telefon numaranızı müşterileriniz görmesini kolaylaştırın.

Belirsiz Fiyatlandırma

Satış gerçekleştirme oranı düşük e-ticaret sitelerinin hemen hemen hepsinde aynı problemi görebilirsiniz. İnternette alışveriş yapmanın avantajlarından biri, fiyatlandırmayı karşılaştırma ve başka yerlerde kolayca alışveriş yapma olanağıdır. Fiyatı ve para birimini her zaman net bir şekilde görüntüleyin. Zemin ile kontrast oluşturacak net bir tasarımda fiyatlandırmayı oluşturun.

Kötü Mobil Tasarım

Çevrimiçi mağazanız mobil cihazlarda gezinmeyi ve satın almayı zorlaştırıyorsa, sonuç müşterilerin rahatsız olmasına ve başka yerlere gitmesine neden olur. Ve satışlarınız büyük ölçüde etkiler.

Hiçbir Şey Anlatmayan Hakkımızda Bölümü (Bu Gerçek Bir Problem)

Satış yapamayan neredeyse her e-ticaret mağazasının, ziyaretçilerine hiçbir şey yapamayacağını söyleyen bir ‘Hakkımızda’ sayfası vardır. “tutkulu”, “dinamik” veya “dünyayı kurtaracağız” gibi faydasız ifadeler ve kelimelerle doludur.

“Dürüst olmak gerekirse, kitlesel olarak üretilen indirimli plastik ürünleri satıyorsanız nasıl dünyayı kurtarabilirisiniz?”

Kötü Teslimat ve Kargo Hizmeti

E-ticaret sitelerinde satış gerçekleştirme deneyimini mükemmeleştiren en önemli detay teslimat ve kargo hizmeti kalitesidir. Eğer e-ticaret sitenizde bu denli karmaşık ve hayati bir görevi doğru yerine getiremiyor ve müşterilerinizi mutsuz ediyorsanız e-ticaret sitenizin satış yapmamasının altındaki gerçek neden bu olabilir.
OPLOG ile bugün çalışmaya başlayarak normal bir e-ticaret firmasına maddi yönde ciddi ve hayati bir yük olduğu tartışılmaz bir gerçek olan depolama masrafından kurtularak zaman ve maddi yöndeki kayıplarınızın sağladığı işinizi büyütme engellerinden kurtulup, e-ticaret sektöründeki yerinizi sağlamlaştırıp müşteri memnuniyetinizi arttırabilirsiniz.