20 Şubat 2018 Oplog

Envanter Kontrolünü Optimize Etmek Ne Anlama Gelir?

Etkili envanter kontrolü, sahip olduğunuz stokların tam olarak bilinmesiyle başlar ve işletmeniz için en iyi fayda ve finansal getiriyi elde etmek için stokların ustalıkla yönetilmesi sürecidir. Stok optimizasyonu, tedarik zinciri performansınız üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir ve yanlış yapıldığında, envanterinize bağlı olan sermayenizin azalmasına neden olur. Envanterinizi optimize etmek nakit akışınızı artıracak, piyasa dalgalanmalarına karşı koymanıza ve tüketici talebindeki tüm değişikliklere daha iyi uyum sağlamanıza yardımcı olacaktır.

En uygun stok seviyelerini oluşturmak için mutlaka stratejiniz olsun!

Arz ve talep arasındaki mükemmel dengeyi bulmak, sektör farketmeksizin oldukça zor olabilir. Sormanız gerekenler, işinizi en verimli şekilde çalışması için gereken maksimum ve minimum stok seviyeleri nelerdir? Malın içerdiği tutmaya yardımcı olurken, müşterinin hizmetini sürdürmek için işletmenin ihtiyaç duyduğu uygun sipariş düzeyi, emniyet stok seviyesi ve ortalama envanter stok seviyesini nasıl tespit edersiniz?

Bunu başarmak için elinizde bulunan, satış, bütçe ve tahmini bilgiler, tarihi veriler, öngörülen satış rakamları ve en iyi stok seviyelerini belirlemek için mevcut eğilimler gibi bilgileri kullanın, oldukça faydası olacaktır.

Bütçeleri Formüle Edin

Bütçeler, yalnızca malzeme maliyeti değil toplam stok maliyetini de içermelidir. Toplam stok maliyetleri , sabit işletme maliyetleri, depolama maliyetleri, lojistik maliyetleri ve dağıtım maliyetlerini barındırmalıdır. Ayrıca, envanterinizin toplam sahiplik maliyetlerine katkıda bulunan çeşitli farklı fonksiyonları da barındırmalıdır.

Otomasyon

Envanter stokunu optimize etmenin en basit yolu, envanter verilerini doğru bir şekilde kaydetmek ve izlemektir. Bunu etkili bir şekilde yapmak için, genellikle süreçleri standartlaştırmak ve hızlandırmak için bulut tabanlı depo yönetim sistemi(WMS) uygulanmasını gerektirecektir.

Bir işletmenin piyasa talebine veya tedarik zinciri aksaklıklarına kolayca müdahale edebilmesi için, şu anda ne olup bittiğini görmek için tedarik zincirinin geri / ileri görünürlüğüne ihtiyaç duyar. Bu bilgi, öngörme ve satın alma kararlarını iyileştirmek için gelecekte ne olacağını belirlemenize yardımcı olacaktır.

Otomasyon, daha fazla stok kontrolü sağlamak için operasyonlarınızı düzene koyacak, verimliliği artıracak ve hata oranlarını azaltacak. Sistemler, stok seviyelerinin tam olarak görülebilir olmasını sağlar ve çoğu sistem, stok ya da hizmetler için bir talep oluştuğunda, tedarikçileri otomatik olarak haberdar edecek şekilde entegre edilebilir.

Bir şirketin envanteri optimize etmek için kullandığı teknoloji, şirketin özel ihtiyaçlarına ve sonuçta işletmenin ulaşmaya çalıştığı şeylere bağlı olacaktır. Doğru teknolojinin bulunması, işletmenin doğasına, sunulan ürün yelpazesine, şirketin büyüklüğüne, endüstrinin türüne ve tedarik zincirinin karmaşıklığına bağlı olarak zorlaşabilir fakat kesinlikle bu konuda bir yazılım çözümü kullanılmalıdır.

Tam bu noktada OPLOG WMS işiniz için ihtiyacınız olan tüm otomasyon sürecini organize ederek sizi olası envanter tehlikelerinden korur ve maksimum fayda sağlar.