Facebook, gördüğünüz reklamlar hakkında size daha fazla bilgi vermeye başlıyor.

Teknoloji devi, kullanıcılara daha fazla şeffaflık ve kontrol getirmek amacıyla “Bu reklamı neden görüyorum?” ve Reklam Tercihleri araçlarında bir dizi güncelleme olduğunu açıkladı.

Öncelikle, “Bu reklamı neden görüyorum?” Bölümü daha ayrıntılı bilgi almak üzere. Artık, neden belirli bir reklamla hedeflendiğinizle ilgili bilgileri paylaşacak sizi eşleşen ilgi alanları veya kategoriler ve veri komisyoncuları dahil olmak üzere bu bilgilerin nereden geldiği görebilir ayrıca, belirli bir reklamverenden gelen tüm reklamlardan tamamen vazgeçebilirsiniz.

İkincisi, Reklam Tercihleri altında, Facebook size hangi üçüncü taraf veri brokerlerinin kişisel tanımlayıcı bilgilerinizle listeleri yüklediğini gösteren bir “Reklamverenler ve İşletmeler” sekmesini ekledi. Örneğin, bu, müşteri e-posta adreslerinin listesini yükleyen ve bu bilgiyi Facebook’ta reklamları hedeflemek için kullanan bir giyim mağazası olabilir.

TechCrunch, daha önce Facebook’un bir reklamverenin sizi bir müşteri listesine eklemek için bir veri aracısı veya reklam ajansı kullanması durumunda göstereceği bir özellik üzerinde çalıştığını bildirmişti.

Her türlü reklamdan tamamen vazgeçme seçeneği hala bulunmamakla birlikte, yeni şeffaflık araçları, platformda gördüğünüz reklamlar üzerinde daha fazla kontrol sahibi olmanızı sağlıyor.

Facebook, özellikle seçim süreçlerine karışmak ve ABD’de ayrımcı konut reklamları yayınlamak için suistimal edildikten sonra reklam politikalarını şeffaflaştırmak için sürekli çalışıyor.

Cambridge Analytica veri skandalı gölgesi altında ve diğer suistimal edilen mahremiyetlerle birlikte, Facebook’un güncellemeleri doğru yönde atılmış bir adım gibi gözüküyor.

 

Hoşunuza Gidebilecek Diğer Yazılarımız

Yukarıdaki blog yazımızla benzer konuya sahip popüler yazılarımız

En Sorunsuz 9 E-Ticaret Yazılımı

En Faydalı Shopify Uygulamaları

2019 E-Ticaret İstatistikleri

Kızgın Müşteriyi Mutlu Bir Müşteriye Dönüştürme

Ürün İade Savaşını Kim Kazanacak?

Satın Alınabilir E-Ticaret Ürünü Bulma Rehberi

E-Ticaretin Sürdürülebilirlik Problemi

Facebook Verilerinizi Nereden Aldığını Söylüyor

E-Mail Pazarlamanın Modası Geçti Mi?

E-Ticaret Satışlarını Optimize Etmenin 5 Yolu

Sipariş Karşılama Merkezi ve Depo Arasındaki Farklar Neler?

Yurt Dışına E Ticaret Nasıl Yapılır?

TOP