Firmalar, e-ticaret alanında bazı sistemlere ihtiyaç duyarlar. Bu ihtiyacın temel nedeni ise satıcının üzerinde bulunan fazla iş yükünün hafifletilmek istenmesidir. Kimi zaman firmalar için tüm ürün ve siparişlere yetişebilmek, neredeyse imkansız bir hal alabilir. Türkçe anlamı sipariş karşılama olan fulfillment en kısa şekilde özetlenecek olursa; bir firmanın yeni sipariş alması ve aldığı siparişlerin müşteriye iletilmesi sürecindeki tüm e-ticaret operasyonlarının, yalnızca bir sistem içerisinde toplanması olarak ifade edilebilir. Fulfillment sistemi; e-ticaret alanında firmanızı yazılım, tasarım ve teknik donanım gibi konularda da destekler. Bu sayede ekonomik kazanıma ek olarak zamandan da tasarruf sağlamış olursunuz. Oldukça karmaşık ve zorlu olan bu süreci hafifletecek bir e-ticaret sistemine ihtiyaç duyulması, fulfillment ne demek sorusunu gündeme getirir.

Fulfillment Hizmetinin Aşamaları Nelerdir?

Anahtar teslim bir e-ticaret sistemi olarak kabul edilen fulfillment hizmeti 4 aşamadan oluşur. Bu aşamalar;

•Depo yönetimi, 

•Lojistik yönetimi, 

•Sipariş yönetimi ve 

•Müşteri ilişkileri şeklinde sıralanabilir. 

Geniş bir hizmet içeriğine sahip olan fulfillment sistemi, ürün içerik bilgileri ve katalog hazırlanması gibi çalışmaları kapsamamaktadır. Bunun yanı sıra sistemin verimli olabilmesi için mutlaka gerekli basamaklar takip edilmelidir. Hizmetin şartlarına göre sistemde yer alan her basamağın uygulanması gerekmeyebilir. Özetle söylemek gerekirse satacağınız ürün ile ilgili yapılacak olan ihtiyaç analizlerine göre hangi hizmeti nasıl ve ne derecede kullanacağınızı tercih etme şansınız bulunmaktadır.

Fulfillment hizmet aşamaları ilerleyişi ise şu şekilde gerçekleşir;

1. Fulfillment Depo Yönetimi

Depo yönetimi, ürünlerin satış sürecinde iken sipariş edilene kadar belirli bir yerde depolanması anlamına gelir. Ayrıca bu aşama, alan kullanımını, stok durumunu, nakliye ekipmanlarını ve iş gücünü en verimli şekilde kullanmayı da içerir. Bu süreçte tüm depo yönetimi işlemleri, fulfillment sayesinde karşılanmış olur. Böylece ürünleriniz müşterilerinize en hızlı şekilde ulaşır ve bu durum, firmanıza müşteri memnuniyeti şeklinde geri dönüşler kazandırır.

2. Fulfillment Sipariş Yönetimi

Sipariş yönetimi aşaması, taleplerin ve siparişlerin alınması, fiyatlandırma faktörleri, kayıtların tutulması, stokların kontrol altına alınması, stok tahsislerinin yapılması, üretim veya satın alma ihtiyaçlarının gerekli yerlere iletilmesi, sipariş takibinin yapılması, teslimatın ve tahsilatın kontrol altında tutulması gibi tüm süreçleri kapsar. Fulfıllment center olarak hizmet veren Oplog sayesinde, satıcı olarak e-ticaretle ilgili olan tüm bu işlemler ile ilgilenmek zorunda kalmazsınız. Aynı zamanda sipariş yönetimi için harcanan emek, zaman ve maliyetten de satıcı olarak büyük kar dönüşümleri elde edebilirsiniz.

3. Fulfillment Ürünün Paketlenmesi ve Nakliyesi

Fulfillment hizmeti ile ürünler depodan alındığında, belirli bir paketleme sistemine göre düzenlenir ve firma tarafından müşterilere gönderilir. Bu sayede satıcı paketleme veya nakliye gibi ekstra masraflarla uğraşmadığı gibi bu konularla ilgili zaman sıkıntısı da ortaya çıkmaz.

4. Müşteri İletişimi Desteği

Fulfillment sistemi, müşterilerin sormuş olduğu soruları cevaplandırmak, ürünün müşteriye ulaşma sürecinde hangi aşamada olduğunu bildirmek, olası iade veya değişim durumlarında müşteri ile tüm mail, mesaj ya da çağrı merkezleri gibi iletişim destekleri ve irtibatlarını kapsayan oldukça avantajlı bir hizmet modelidir. 

Bu Yazıyı Beğendiniz Mi? ❤️

Yazımızı paylaşarak daha fazla insanın keşfetmesinde bize destek olun. 😊

TOP