İnternet üzerinden e-ticaret faaliyetleri gerçekleştiren firmalar bu faaliyet süreçlerini sürdürülebilir ve verimli bir şekilde yürütebilmeleri için bazı sistemlere ihtiyaç duyarlar. Ürün satıcısının ürünü temin etmesinden müşterinin elin geçmesine kadar geçen sürede satıcının üzerine düşen iş yükü ve sorumluluk oldukça fazla olduğundan Fulfillment iş yükünü hafifletecek sistemleri kullanarak firmalarının hedeflerine ve stratejilerine daha fazla odaklanabiliyorlar.

Fulfillment Avantajları Nedir?

Bir markanın yeni bir ürün siparişi alması ve aldığı siparişin müşterinin eline geçmesi sürecinde geçen tüm e-ticaret operasyonlarının yalnızca bir sistem içerisine toplanmasıdır. Bu sistem sayesinde firmaların iş yükü düşük maliyetlerle hafiflerken aynı zamanda Fulfillment iş süreçlerinde aksamalar yaşanmasının önüne geçer. Hazır ve iş sürecinize direkt entegre edilebilen bir e-ticaret sistemidir.

4 aşamadan oluşur;

  • Depo yönetimi
  • Sipariş yönetimi
  • Lojistik yönetimi
  • Müşteri ilişkileri olarak isimlendirilir.

Gelin bu 4 aşamada sırasıyla hangi işlemler ve hizmetler gerçekleştiriliyor, sistemi tercih eden markaların avantajları neler ve bu süreç nasıl gerçekleşiyor onları aşağıda inceleyelim.

Fulfillment İle Depo Yönetimi

Markanızın satışa hazır ürünlerinin bir yerde depolanması sürecidir. Böylece, bu süreçte depo olarak kullanılan alanın, nakliye ekipmanlarının, personel sayısının ve stok durumunun minimum maliyetlerle verimli bir şekilde yönetilmesini sağlar.

Fulfillment Sipariş Yönetimi

Sipariş yönetimi 4 aşama içerisinde en komplike aşama olarak görülebilir. Bu aşamada ürünlerin fiyatlandırılması yapılır, gerekli kayıtlar tutulur, stok kontrolü yapılır, satın alımlar gerekli yerlere bildirilir, sipariş takibi yapılır ve teslimatın müşteriye ulaşması sağlanır. E-ticaret satışı yapan bir markaysanız Fulfillment sayesinde bu süreçlerde marka hedeflerinize odaklanmanızın önüne geçen tüm sorumluluklardan ve problemlerden kurtulmuş olursunuz.

Fulfillment Lojistik Yönetimi

Sipariş alınmış ürünler depodan alınarak markanın Fulfillment sistemine önceden entegre ettiği bir paketleme sistemiyle hazırlanır ve müşteriye sorunsuz bir şekilde teslim edilir. Bu sayede ürünün satıcısı fiziksel olarak ürünü paketlemekle ya da nakliyatını yapmak gibi vakit kaybettiren süreçlerden kurtulmuş olur. Böylelikle zamanını müşterilerine daha kaliteli ürünler sunabilmek ve marka hedeflerini gerçekleştirebilmek için harcar.

Fulfillment Müşteri İlişkileri

Bu bilgiler sisteme olan entegre mail, sms ve çağrı merkezleri gibi müşteri iletişim destekleriyle sağlanır. Sonraki aşamada ürünü satın alan müşteriye ürünün hangi teslim hazırlığında olduğunu bildirmek, müşterinin kafasında oluşan soruları cevaplamak, iade veya değişim gibi durumlarda Fulfillment müşterilerle oluşturulan irtibatı kapsar.

Bu Yazıyı Beğendiniz Mi? ❤️

Yazımızı paylaşarak daha fazla insanın keşfetmesinde bize destek olun. 😊

TOP