Çok kanallı bir depo, geleneksel bir depodan farklıdır. Online, fiziksel ve tüm olası kanallardan gelen siparişleri yönetir.

Sorun: Tek bir e-ticaret deposu tüm siparişleri işleyemez

Depoların geleneksel, tek kanallı depolar olarak faaliyet göstermesinin bir nedeni, depo yönetimi teknolojisinin kullanılmamasındandır. Çok kanallı tedarik zincirlerinde siparişler, mağaza içi siparişler, mevcut mağazaların yenilenmesi, e-ticaret siparişleri ve hatta bazen müşteri destekli siparişler de dahil olmak üzere tüm kanallardan gelir. Amazon’un hakimiyet sürdüğü bu çağda, tüm e-ticaret siparişlerini tek bir depoda ele almak pratik değildir ve bu da fırsatların kaybedilmesine yol açacaktır. Bu nedenle, çok kanallı depo tek çözümdür.

Çözüm: Tüm depoları çok kanallı (omnichannel) depolara dönüştürmek

Amazon’a rakip olmak zordur çünkü Amazon, sipariş işleme, toplama, paketleme ve kargo işlemlerini hızlandıran gelişmiş özel bir sisteme sahiptir. Fiziksel alışveriş merkezleri henüz emekleme döneminde olmasına rağmen, Amazon’un local pick-up fikri sayesinde milyonlarca müşteri Amazon’u tercih ediyor. Amazon’un yetenekleri, ürünü daha hızlı ulaştırırken kargo seçeneklerini genişleten teknolojiler ve süreçler geliştirmeye olan bağlılığından geliyor. Datex’e göre, bir omnichannel deposu işletmek, en azından, entegre bir depo yönetim sistemi, bir sipariş yönetim sistemi, bir paket optimizasyon sistemi ve sabit tarifeli bir alışveriş aracı gerektirir. Depo yöneticileri, mevcut tüm depo ve dağıtım merkezlerini çok kanallı depolara dönüştürerek sürece başlamalıdır.

Çok kanallı depoların ek avantajlar şunlardır:

Belirli satın alımlarda ücretsiz, iki günlük, ertesi gün ve hatta aynı gün kargo seçenekleri sunan daha kısa teslimat imkanı.

Mağazalar, e-ticaret ve sipariş karşılama arasında daha iyi işbirliği

Genişletilmiş kargo seçenekleri.

Daha fazla ürün çeşidi.

Entegrasyon sayesinde iyileştirilmiş sipariş doğruluğu

Depo yöneticileri, yukarıda listelenen ek avantajlarla, çok kanallı depoları oluşturmak için yeni sistemlerin ve süreçlerin gerekliliğini anlamalı ve harekete geçmelidir.

Hoşunuza Gidebilecek Diğer Yazılarımız

Yukarıdaki blog yazımızla benzer konuya sahip popüler yazılarımız

En Sorunsuz 9 E-Ticaret Yazılımı

En Faydalı Shopify Uygulamaları

2019 E-Ticaret İstatistikleri

Kızgın Müşteriyi Mutlu Bir Müşteriye Dönüştürme

Ürün İade Savaşını Kim Kazanacak?

Satın Alınabilir E-Ticaret Ürünü Bulma Rehberi

E-Ticaretin Sürdürülebilirlik Problemi

Facebook Verilerinizi Nereden Aldığını Söylüyor

E-Mail Pazarlamanın Modası Geçti Mi?

E-Ticaret Satışlarını Optimize Etmenin 5 Yolu

Sipariş Karşılama Merkezi ve Depo Arasındaki Farklar Neler?

Yurt Dışına E Ticaret Nasıl Yapılır?

TOP