Depoların geleneksel, tek kanallı depolar olarak faaliyet göstermesinin bir nedeni, depo yönetimi teknolojisinin kullanılmamasındandır. Çok kanallı tedarik zincirlerinde siparişler, mağaza içi siparişler, mevcut mağazaların yenilenmesi, e-ticaret siparişleri ve hatta bazen müşteri destekli siparişler de dahil olmak üzere tüm kanallardan gelir. Amazon’un hakimiyet sürdüğü bu çağda, tüm e-ticaret siparişlerini tek bir depoda ele almak pratik değildir ve bu da fırsatların kaybedilmesine yol açacaktır. Bu nedenle, çok kanallı omni channel depo tek çözümdür.
Amazon’a rakip olmak zordur çünkü Amazon, sipariş işleme, toplama, paketleme ve kargo işlemlerini hızlandıran gelişmiş özel bir sisteme sahiptir. Fiziksel alışveriş merkezleri henüz emekleme döneminde olmasına rağmen, Amazon’un local pick-up fikri sayesinde milyonlarca müşteri Amazon’u tercih ediyor. Amazon’un yetenekleri, ürünü daha hızlı ulaştırırken kargo seçeneklerini genişleten teknolojiler ve süreçler geliştirmeye olan bağlılığından geliyor. Datex’e göre, bir omnichannel deposu işletmek, en azından, entegre bir depo yönetim sistemi, bir sipariş yönetim sistemi, bir paket optimizasyon sistemi ve sabit tarifeli bir alışveriş aracı gerektirir. Depo yöneticileri, mevcut tüm depo ve dağıtım merkezlerini çok kanallı depolara dönüştürerek sürece başlamalıdır.
Çok Kanallı (Omni Channel) Depolarda, belirli satın alımlarda ücretsiz, iki günlük, ertesi gün ve hatta aynı gün kargo seçenekleri sunan daha kısa teslimat imkanı bulunur.
Genişletilmiş kargo seçeneklerine sahiptir.
Entegrasyon sayesinde iyileştirilmiş sipariş doğruluğu Depo yöneticileri, yukarıda listelenen ek avantajlarla, çok kanallı depoları oluşturmak için yeni sistemlerin ve süreçlerin gerekliliğini anlamalı ve harekete geçmelidir.
Yazımızı paylaşarak daha fazla insanın keşfetmesinde bize destek olun. 😊