23 Ekim 2018 Oplog

Kargo Seçenekleri Müşteri Deneyimini Nasıl Etkiler?

Etkin bir sipariş karşılama, müşterinizin markanızla ve ürününüzle alacağı en önemli servislerden biridir. Markanız için müşteri ilişkileri yönetiminden, influencerlar ile anlaşmalı reklamlara kadar her şeyi düşünmüş olabilirsiniz. Düşünmeniz gereken bir diğer nokta ise, işletmenizin devamlılığını sağlayan müşterilerinize ürünlerinizi nasıl gönderdiğinizdir.
Bu üç tip kargo seçeneğinin her biri müşterilerde farklı sonuçlara ve beklentilere yol açacaktır:

  1. Ücretsiz Kargo
  2. Ekspres Kargo
  3. Alıcı Tarafından Alınan Kargo

Ücretsiz Kargo
Ücretsiz kargo seçeneği e-ticaret için çok önemlidir. Fiyatlandırmada ücretsiz gönderim bedelinin maliyetini /faydasını belirlemek ve uzun vadede zarar edip etmediğinizi belirlemek size kalmış. Ücretsiz kargo seçeneğinin artılarına ve eksilerine bakacak olursak

Artıları
Dönüşüm oranınızı arttırır. Ücretsiz kargo müşterilerin ürünlerinizi satın almalarını daha olası hale getirir.
Şartlı ücretsiz kargoda, müşteriler sepete daha ürün fazla ekleyeceği için ortalama sipariş değeriniz de artıracaktır.
Ortalama olarak, müşteriler ücretsiz kargo ile gönderilen ürünler ile yüzde 10 daha mutlular.
Dikkatlice planlanırsa, ücretsiz gönderim sizin için kârlı olabilir.

Eksileri
Yavaştır. Çoğu müşteri bunu bilir ve beklemeye hazırdır, ancak ne kadar süreceği konusundaki beklentileri gerçeği yansıtmayabilir.
Doğru bir şekilde planlanmazsa, zararla sonuçlanabilir.
Zararınızı telafi etmek için kargo maliyetini ürün maliyetine eklediğinizde, müşteri geri ödeme yapmak istediğinde maliyetten düşemezsiniz. Ücretsiz kargo seçeneği sunmaya karar verdiğinizi ancak bunu belli bir limit koşulunda yapmayı düşündüğünüzü varsayalım. Bu durumda rakamlara bakmalısınız. Ortalama sipariş 30 TL civarında ise 50 TL’nin üzerindeki siparişler için ücretsiz gönderim sunmak mantıklı olabilir. Tüm ürünleri ayrı ayrı değil birlikte göndereceğiniz için hem kargo maliyetini düşürebilirsiniz hem de ortalama sipariş sayınızı ve satışlarınızı arttırabilirsiniz.

Ekspres Kargo
Bazen müşteriler ürünlerin anında kapılarında olmasını ister. Durum böyle olunca fiyat karar verici faktör olarak kalsa da, uygunluk ve çabukluk daha önemlidir.

Artıları
Müşteri daha az maliyet bilincindedir. Kargo sürecinizin sorunsuz işlediğinden emin olursanız iyi bir kazanç elde edersiniz.
Bu göz önünde bulundurulduğunda, karlılık açısından, ekspres kargo muhtemelen en iyi seçenektir.

Eksileri
Müşterilerin teslim tarihinin aynı gün veya bir sonraki gün içerisinde olması durumunda, bir sonraki gün veya aynı gün içerisinde kargolanmayı bekleyen siparişlerin son teslim tarihlerinin hepsini tamamlamak durumundasınız.
Bir hata yaparsanız, geç kargo için bu müşteriniz para iadesi isteyebilir.
Ekspres kargo seçeneği sunmaya karar verirseniz, kargo sürecinizi mükemmelleştirmeniz gerekir. Bunu yapmanın iki temel yolu, envanterinizi müşterilerinizin olabildiğince yakınına yerleştirmek ve e-ticaret mağazanızla envanter yönetimi yazılımınız arasında kusursuz bir entegrasyon sağlamaktır.

Alıcı Tarafından Alınan Kargo (Locker Pickup)
Ev veya iş adresine paket gönderilmesi yerine, bir Locker konum seçilerek müşteriniz kendisine uygun bir vakitte kargosunu alabilir.

Artıları
Müşteriniz bunun daha kullanışlı olduğunu düşünebilir.
Müşteriler ekstra ödeme yapmadan paketlerini daha hızlı alabilirler.

Eksileri
Müşteriniz kargosunu almaya gelmeyebilir.
Henüz entegre edilecek başka bir kanal yoktur.

Bir müşterinin sizden daha fazla ürün satın alma şansı ve kolaylık gibi maddi olmayan bir fayda ile birlikte gelen müşteri memnuniyeti bu sunduğunuz tüm seçeneklere değer.