Temmuz 12, 2018 Oplog

Kullanıcı Dostu Bir E-ticaret Sitesi İçin 8 Faydalı Öneri

İnternet siteleri artık sadece yazı ve bilgi sağlamaktan çok daha öteye geçti. Bugün, kullanıcılar kendilerini eğlendiren, kaliteyi ön plana çıkaran ve kendi kendilerine keşfedebilecekleri bir web site hayali kuruyorlar. Eylem çağrılarının nereye konduğundan sitenin estetik görünümüne kadar her şey bir kullanıcının sitede ne kadar zaman geçireceğini etkiliyor. Sitenizi daha kullanıcı dostu bir hale getirmek oldukça kolay. Bu konuda işinize yarayacak 8 öneriyi listeledik.

Kullanıcılarınızın ne istediğine kulak verin

Sitenizin düzenli ziyaretçilerine sitede ne görmek istediklerini sormayı ihtimal etmeyin. Hedef kitlenizden direkt tavsiye almak eksiklerinizin ne olduğunu anlamanızda işinize yarayacaktır. Kullanıcılarınız dışarıdan bakan bir göz olarak neyin eksik olduğunu daha kolay bir şekilde görebilir. Site ziyaretçilerinizin eleştirilerini göz önüne alarak sitenizle ilgili değişiklikler yapmak sizin bir numaralı göreviniz olmalıdır.

Sitenizin içeriğini ve tasarımını yaparken kullanıcılarınızın isteklerini birinci planda tutarsanız siteniz otomatik olarak kullanıcı dostu olacaktır. Birkaç yıl önce ESPN.com, sürekli ziyaretçilerinden ana sayfalarını tekrar tasarlamak için ne eklenmesi gerektiği hakkında tavsiyede bulunmalarını istiyor. İstenilen birçok öğe eklendiğinde ise kazançlarında %35 artış görüyorlar. Siz de bu şekilde kâr etmek istiyorsanız, siteye girenlerin site tasarımı konusunda ne istediğine dair notlar alın.

Web sitenizi hızlandırın

İnternet kullanıcıları, mobil cihazlarda bile sitenizin ışık hızında yüklenmesini ister. Site ziyaretçilerinizin yarısından fazlası yaklaşık 2 saniyede ulaşabilecekleri bir site hayal ediyor. Site hızı, sizinle iş yapmak isteyen ziyaretçilerinizi sitede tutmanıza yardımcı olur.

Pigdom ve Google’s Page Speed Insights gibi hız testi araçları, sitenizin hızını ve performansını test etmenize yarayan araçlardır. Bu siteler size sitenizin hızını nasıl arttıracağınız konusunda da ipuçları verir. Yapmanız gereken ilk iki basit şey ise sunucunuzun hızını kontrol etmek ve resimleri optimize etmektir.

Ziyaretçilerinize detaylı bilgi sağlayın

Ürün ya da verilen servis hakkında düzgün bir karar verebilmeleri için, ziyaretçileriniz ihtiyaçları olan bilgiye anında ulaşmak isteyeceklerdir. Eğer bu bilgilere ulaşmak için sitenizde uzun araştırmalar yapmaları gerekecekse, bir şeyler gizlediğinizi düşünebilir, rakip web siteye yönelebilirler. Onlara ne sunduğunuza dair ne kadar detaylı ve ulaşılabilir bilgi verirseniz o kadar iyi.

Gezinti çubuğu ekleyin

Ziyaretçiniz sitenize girdiğinde sayfaya adapte olabilmek için gezinti çubuğunu kontrol eder. Gezinti çubuğu ziyaretçinin sitede ne yaptığını izlemek, hedef sayfaya dönebilmek için bir araç görevindedir. Çok yer kaplamaması açısından gezinti çubuğundaki kategori sayısını sınırlandırmalısınız ve her sayfada aynı yere koymalısınız.

Renk seçimine özen gösterin

Sitenizin göze hitap etmesi de çok önemli. Görsel netlik ve güzellik arasındaki dengeyi sağlamalısınız. Kullanacağınız renk skalası işletmenize uygun olmalı. Yazı ve arka plandaki renk kontrastı mevcut metnin okunmasına olanak sağlamalı.

Sayfa düzeninizi geliştirin

Unutmayın ki, çoğu internet kullanıcısı web sitelere mobil cihazları aracılığıyla ulaşıyor. İnternet kullanıcılarının %80’i aynı zamanda akıllı telefon kullanıcısı. Siteniz hem masaüstü hem mobil görünümde iyi görünüyor mu? Tabi ki, aynı gözükmek zorunda değiller. Önemli olan, mobil kullanıcılarınızın her dakika zoom yapmaya gerek kalmadan sitede rahatça gezinebilmeleri.

Eylem çağrılarına önem verin

Müşterilerinizin dikkatini çekecek harekete geçirici mesajlarınız var mı? Bülteninize üye olmak ya da bülteninizi satın almak isteyen site ziyaretçileriniz, bir sonraki adıma nasıl geçeceklerini bilmek isteyecektir. Eylem çağrıları kullanarak bu kolaylığı onlara sağlayabilirsiniz.

İletişim bilgilerinizde çeşitlilik sağlayın

Eğer müşterilerinizin size ulaşabilecekleri direkt bir yol yoksa sitenize girenlerin güvenini kaybetme riskiyle karşı karşıyasınız demektir. İnsanların %51’i iletişim bilgilerinin çoğu web sitede yetersiz olduğunu düşünüyor. Müşterilerinizle irtibatta ne kadar çok seçenek olursa sizin için de o kadar iyi demektir. Canlı yardım seçeneği ve ücretsiz telefon hattı da ekleyebilirsiniz. Tüm bu faktörler güvenilirliğinizi arttıracaktır.

Verdiğimiz bu 8 ipucu sayesinde web siteniz anında kullanıcıya dost bir site haline gelecektir. Sürekli gelişme gösterebilmek ise sizin en büyük kozunuz olacaktır. Müşterilerinizle sürekli iletişim halinde olup fikirlerini almalısınız. Böylelikle siteniz ziyaretçilerinizin işini kolaylaştıracak ve daha çok satışı ve yeni müşteriyi de beraberinde getirecek.

Kaynak: www.marketo.com