26 Mart 2018 Oplog

Lojistiğin E-ticaretteki Rolü

Dünyamız dijitalleştikçe e-ticaretin önemi her geçen gün daha da fazla büyümeye devam ediyor. Tüsiad ‘ın 2017 yılında hazırladığı Türkiye e-ticaret raporuna göre ; 2017 itibariyle 17,5 milyar TL ‘ye ulaşan e-ticaret hacmi için 2019 yılında 2 katı bir büyüme bekleniyor. E-ticaretin bu önlenemez yükselişi, kuşkusuz işini iyi yapan lojistik şirketlerinin önemini de artırıyor. Özellikle lojistik süreçlerine önem verip müşteri memnuniyetini arttıran firmalar uzun vadede e-ticaret sektöründe daha başarılı oluyor.

Lojistiğin E-ticaretteki Rolü
Bir firmanın e-ticaret sektöründe başarılı olması pek çok farklı değişkenin uyum içerisinde olmasına bağlıdır. Lojistik ise tüm bu değişkenlerin arasında önemli ve stratejik bir role sahip. Online alışveriş sürecinde lojistiğin yerini kabaca anlatmak gerekirse; öncelikli olarak ürün ya da ürünler kullanıcı tarafından online olarak sipariş edildikten sonra ilgili sipariş formu aynı anda hem firmanın bilgisine hem de firmanın stoklarını bulunduran lojistik şirketine ulaşır. Bir sonraki aşamada sipariş edilen ürün lojistik firması tarafından paketlenir ve teslime hazır hale getirilerek anlaşmalı kargo şirketi aracılığı ile kullanıcıya ulaştırılır. Bu noktada satıcı firma hiç bir şey ile ilgilenmek zorunda kalmaz tüm işi lojistik şirketi yönetmektedir. En ufak bir sipariş işleminde bile lojistik faktörü birkaç kez görev alarak, alışverişin omurgası rolünü üstlenir. Elbette online alışveriş sektöründe sürdürülebilirlik sağlanabilmesi için tek başına lojistik yeterli değil, ancak e-ticaret ile varlığını sürdüren bir firmanın tüm lojistik süreçlerini doğru ve sağlıklı şekilde yönetebiliyor olması, büyüme ve başarının de devamını sağlayacaktır.

Lojistik faaliyetlerine yeterli önemi vermeyen firmaların ise rakiplerinin gerisinde kalarak ticari kayıplar yaşaması kaçınılmazdır. 

Lojistiğin e-ticaret açısından bir diğer önemi de müşteri memnuniyetidir. Yapılan bir araştırma, online alışveriş esnasında belirtilen tahmini teslimat süresi yüzünden alışveriş sepetini silen son kullanıcı sayısının % 44 oranında olduğunu söylüyor. Bunun sebebi ise hali hazırda hızlı bir alışveriş şekli seçen kullanıcının, teslimat süresinde de zaman kaybetmek istememesi. Burada yine lojistik süreçlerin doğru yönetimi firmaların satış hacmini artırması noktasında kilit bir rol oynuyor.

Tüm bunlar göz önüne alındığında e-ticaret faaliyetlerinde başarılı olmak isteyen bir firmanın lojistik alanında başarı sağlayabilmesi için müşteri odaklı bir politika izlemesi oldukça önemli. Bu sayede hem müşteri memnuniyeti sağlanarak sadakat yaratılabilir hem de marka itibarı korunarak e-ticaret sektöründe akılcı bir büyüme sağlanabilir.

Bugün büyük, küçük tüm e-ticaret firmalarının ihtiyaçlarına yönelik operasyonel lojistik yeteneğini sahibi olduğu teknolojiyle birleştiren OPLOG ile e-ticaret sektöründeki yerinizi sağlamlaştırıp müşteri memnuniyetinizi arttırabilirsiniz. Size bir telefon ya da e-posta kadar uzağız.