24 Ekim 2018 Oplog

Negatif Ürün Yorumları Kaldırılmalı Mı?

Şikayetleri olan bir müşteri, e-ticaret mağazanızın itibarına ve gelirine zarar verebilir. Olumsuz yorumlar, online  iş yapan herkesin karşısına çıkabilecek bir durumdur ancak bu durum birçok işletme sahibini sinirlendirir. Bazen bu yorumlara o kadar sinirlenirler ki olumsuz yorumları yok etmeye çalışırlar. Peki bunu yapmak ne kadar doğru?

Olumsuz yorumlar her zaman işletmeye zarar mı verir?

Olumsuz incelemelerin kaçınılmaz olduğunu kabul ettikten sonra, bunlarla nasıl başa çıkılacağına dair bir karar verilmelidir. Anlamanız gereken en önemli şey, web’deki her olumsuz incelemenin kaldırılmasının imkansız olmasıdır. İşletmenin kontrolü altındaki bir siteden kaldırılabilir, ancak Facebook’tan, kişisel bloglardan ve diğer harici platformlardan kaldırılamazlar. Çoğu zaman, olumsuz yorumları kaldırmak sizin için bir seçenek olmayacaktır. Onları mümkün olduğu kadar silmeye kararlı olsanız bile, etkilerini en aza indirmek için bir stratejiye ihtiyacınız olacaktır.

Bazı Negatif Ürün İncelemeleri Kaldırılmalıdır
Küfür içeren, aşağılayıcı ve dürüst olmayan yorumlar kaldırılmalıdır. Bir müşteri, personelinize yalan söyleme veya hakaret etme niyetinde ise onlara bir platform verme yükümlülüğünüz yoktur.. İncelemenin kaldırılması mümkün değilse, yalnızca göz ardı edin ya da en kısa zamanda nötr bir kısa açıklama yapın ve yanıt vermeyi bırakın.

Bir internet trollü ile tartışmaya girmek size hiçbir avantaj sağlamayacaktır.

Diğer Negatif Yorumlar
Olumsuz incelemeler ve yorumlar, müşterilerden neyi daha iyi yapabileceğiniz hakkında öğrenmek, müşterileri eğitmek ve müşteri hizmetlerinde mükemmelliğinizi göstermek için bir fırsat olabilir. Olumsuz yorumlar ve ürün incelemeleri memnuniyetsizliği ifade eder. Bir müşterinin ürününüzün veya şirketinizin bir yönü hakkındaki görüşünü temsil eder. Bu bilgiler özellikle birden fazla aynı şikayet varsa çok önemlidir. Olumsuz bir inceleme, müşterinin satın aldığı ürün hakkında yanlış bir izlenime sahip olduğunu da gösterebilir. Bu durumda, ürünü değiştirmeyi veya ürünün sunumu hakkında bir sorun olup olmadığını gözden geçirebilirsiniz.

Şikayet, yanlış anlaşılmaya veya ürünün yanlış kullanımına dayanıyorsa, olumsuz bir inceleme, incelemeyi yapan müşteriyi ve gelecekteki müşterileri eğitmek için bir size fırsat sunar. Örneğin bir müşteri bir alet satın alırsa ve belirli bir kullanım için uygun olmadığından şikâyet ederse, alternatif bir ürün önerebilir veya onlara neden en başta aldıkları ürünün onlar için uygun alet olmadığını anlatabilirsiniz.

En önemlisi, olumsuz bir yorum diğer müşterilere mağazanızın müşteri görüşlerini ciddiye aldığını ve bunları ele almaya istekli olduğunu göstermek için bir fırsattır. Sakin ve dostane bir tonda yanıt verin ve mümkünse, problem için bir çözüm sunun.

Son olarak, ürünleriniz ne kadar iyi olsa da, her incelemenin olumlu olması mümkün değildir. Müşteriler de bunun farkındalar. Bu sebeple, tamamen olumlu incelemeler içeren bir ürün sayfasının gerçek müşterilerin görüşlerini temsil etmediğinden şüphelenmeye eğilimli olacaklardır.. Her olumsuz yorumu silerseniz, gizleyecek bir şeyiniz var gibi görünebilir. Birkaç kibar ama olumsuz değerlendirmeleri tutmak, gerçekten olumlu eleştirilerin etkisini güçlendirebilir.