E-ticaret sektörüne yeni girmek isteyen kişilere tavsiye edilen yöntemler, genellikle dropshipping veya sanal pazaryerleri oluyor. Türkçesi “stoksuz satış" olan dropshipping iş modelinde, kendi e-ticaret sitenizi oluşturursunuz; fakat farklı tedarikçilerle anlaşarak onların veri tabanlarındaki ürünleri kendi sitenizde sergilersiniz.

Online pazaryerleri ise satıcılarla alıcıları bir araya getiren platformlardır. Satıcı firmalar, kendi ürünlerini bu platformlar üzerinde sergiler ve tüketiciler, bu platformlar üzerinden ürünlere kolaylıkla ulaşabilirler. Bu iki iş modelini birbirinden ayıran bazı farklar bulunur.

Dropshipping Ve Online Pazar Yerleri Arasındaki Farklar Nelerdir?

 

E-ticaret ile para kazanmak isteyenlerin ilk tercihi olan dropshipping ve online pazaryerleri karşılaştırıldığında, arada bazı farklar olduğunu görmek mümkündür.

1.Maliyet

Dropshipping modelinden faydalanmak için kendinize ait bir e-ticaret sitenizin olması şarttır. Online pazaryerlerinde ise bir şirket hesabı oluşturduktan sonra ürünlerinizi sergileyebilir; böylece e-ticaret sitesi kurma masraflarından kurtulabilirsiniz. 

Online pazaryerlerinde aylık mağaza bedeli, ürün başına listeleme ve komisyon gibi ücretler ödeyebilirsiniz. Ayrıca ürünlerinizi bu platformlarda öne çıkartmak için reklam bedelleri de ödemeniz gerekebilir. Stoksuz satış yaparken bir e-ticaret sitesi kurmanız gerektiği gibi markanızı tanıtmak için pazarlama ve reklam çalışmaları da yapmalısınız. Bu da, maliyetin daha da artmasına neden olur. 

 

2.Fiyat Belirleme

Online pazaryeri üzerinde ürünlerinizi satarken, fiyat konusunda daha esnek davranabilirsiniz. Komisyon ve aylık mağaza bedellerini karşılayacak kadar kar marjı oluşturduktan sonra, rekabet durumuna bakarak fiyatlarınızı belirleyebilirsiniz.

Dropshipping modelinde ise ürünleri e-ticaret tedarikçileri aracılığıyla alacağınız için, ürünlerin üzerine belirli bir kar marjı koymanız gerekir. Bu fiyatlar, hem rekabette sizi iyi bir yere konumlandırmalı hem de size belli bir kar oranı sağlamalıdır. 

3.İş Modeli

Online pazaryeri mağazasında müşteri ödeme yaptığında, bu ücret pazaryerinin hesabında saklanır. Ürün teslim edildikten sonra satıcıya ücret aktarılır. Bu süreçte satın alma bedelinden, yapılan anlaşmaya göre belirlenmiş oranda komisyon kesilir.

Stoksuz satışta ise müşteri ödeme yaptığında, ücret direkt olarak firmanın hesabına aktarılır. Bu durumda müşteri üçüncü parti bir firma ile değil; doğrudan alışveriş yaptığı firma ile muhattap olur. 

4.Ürün Yönetimi ve Kargolama Süreci

Online pazaryeri satış modelinde platform, ürünün depo yönetimine ve kargo sürecine karışmamaktadır. Satıcı firma kendi depo yönetimi yapar ve bir sipariş aldığında ürünü kendi paketiyle kargolayarak alıcıya gönderir. OPLOG, sunmuş olduğu fulfillment hizmeti ile ürünlerinizin depolama, stok kontrolü, paketleme ve nakliye süreçlerini sizin için en profesyonel şekilde yönetir. 

Stoksuz satış modelinde firma sipariş aldığında, sipariş bilgilerini tedarikçi firmaya iletir. Depo yönetimi ve kargolama sürecini, tedarikçi firma kontrol altına alır. Eğer anlaşmalarınızı bu yönde yapmadıysanız, tedarikçi firma kendi ambalaj ve kutu seçenekleriyle ürünün kargolamasını yapmaktadır. 

5.Müşteri Hizmetleri

Her iki çalışma modelinde de kendine ait bir müşteri hizmetleri seçeneğinin olması gereklidir. Pazaryeri modelinde, alıcı herhangi bir sorun olduğunda doğrudan satıcı firma ile iletişim geçer. 

Stoksuz satış sitesi modelinde müşteri yine direkt olarak firmayla iletişime geçer. Fakat burada firmanın sorunu çözebilmesi için tedarikçi firma ile görüşmesi gerekir. Müşteri ise aradaki süreci bilmez ve bu süreç onu ilgilendirmez. Satıcı firma tedarikçilerle iletişimde halinde kalarak, müşterilere gerekli destekleri sağlamalıdır. 

Bu Yazıyı Beğendiniz Mi? ❤️

Yazımızı paylaşarak daha fazla insanın keşfetmesinde bize destek olun. 😊

TOP