Operasyonlarınızı OPLOG'a TaşıyınTaşınma Masraflarınızı Biz Karşılayalım!
Teklif Alın
Bir kadın dizüstü bilgisayarıyla internette geziniyor ve kırmızı bir elbiseye bakıyor.

Pazaryerleri İle İlgili Doğru Bilinen Yanlışlar

Pazaryerleri ile ilgili doğru bilinen yanlışlar e-ticaret yönetiminizi ve tedarik zincirinizi olumsuz yönde etkileyebilir. Pek çok konuda olduğu gibi pazaryerleri konusunda da bazı bilgi kirlilikleri ve doğru bilinen yanlışlar vardır. "Ne kadar çok kategoride satış yaparsam kazancım o düzeyde artar, dropshipping yapmanın hiçbir zararı yoktur, kendi kargo anlaşmamı yapmak daha kârlıdır" gibi düşünceler, bu duruma örnek verilebilir. Eğer sizin de pazaryerleri ile ilgili soru işaretleriniz ve doğruluğu konusunda şüphe ettiğiniz bilgileriniz varsa, bu yazımızı dikkatle okumaya devam etmelisiniz. Bu olumsuzlukları önleyebilmek adına e-ticaret depo yönetiminin mutlaka baştan sona profesyonel açıdan ele alınması ve müşteriden depoya kadar paralel şekilde düzenli bir çalışma prensibi sağlanması gereklidir. Bu nedenle depo yönetimi lojistik açıdan ele alındığında müşterilere vaat edilen süre içerisinde ürünlerin tedarik edilebilmesinde mutlaka fulfillment hizmeti kapsamındaki profesyonel e-ticaret depo yönetimi hizmetinden faydalanılması gerekir.

1. Pazaryerlerinde Mağaza Açmak Çok Zordur!

Sanılanın aksine pazaryerlerinde mağaza açmak oldukça kolay bir işlemdir. Bunun için ilk yapmanız gereken, bir şirket sahibi olmaktır. Anonim, limited ya da şahıs şirketiniz varsa pazaryerlerinde kolayca mağaza açabilirsiniz. Eğer şahıs şirket sahibiyseniz T.C kimlik numaranızı, limited ya da anonim şirket sahibiyseniz vergi kimlik numaranızı bildirerek, pazaryerlerinde satıcı olabilirsiniz. Bunun yanı sıra N11 gibi bazı e-ticaret platformları sizden daha detaylı bilgi almak için ek formlar doldurmanızı da isteyebilir. Gerekli olan evraklarınız onaylandıktan sonra satış yapmaya başlayabilirsiniz.

2. Pazaryerinde Pazarlama Yapmaya Gerek Yoktur

Pazaryerlerinde aynı kategorilerde satış yapan yüzlerce hatta binlerce e-ticaret mağazası olduğundan, bu rekabet ortamında öne çıkabilmek için mutlaka bir pazarlama stratejisi belirlemelisiniz. Bunun için pazaryerlerinin kategori yöneticileriyle iletişime geçebilir, bu sayede çeşitli kampanyalardan yararlanabilirsiniz. Örneğin; Hepsiburada, Trendyol ve N11 gibi popüler e-ticaret platformlarının yaptığı indirim kampanyalarıyla özel indirim yaptığınız ürünlerinizi belirli saat aralıklarında öne çıkarabilirsiniz. Ayrıca Trendyol ve Hepsiburada gibi pazaryerlerinin kullanmış olduğu “influencer marketing” opsiyonundan da yararlanabilirsiniz.

3. Farklı Kategorilerde Satış Yapmak Daha İyidir

E-ticaret işletmeleri için olmazsa olmaz bazı işletme maliyetleri bulunur. Bunlardan en önemlisi, envanter tutma ve işletme maliyetleridir. Bu maliyetlerin azaltılması esnasında sonuçları değerlendirmeden kesintiler yapmak olumsuz sonuçlara neden olabilir. Bu noktada operasyonu aksaklığa uğratmadan kâr marjını artırmanın yollarından birisi, e-ticaret depo yönetimi sistemi hizmetinden yararlanmaktır. OPLOG e-ticaret depo yönetimi sistemi (WMS), depoların performansını artıran en etkili araçlardan biridir. Bu hizmet sayesinde üretken hale gelen depoların yönetilmesi çok daha düşük maliyetlidir. Bu durum, e-ticaret işletmelerinin büyümesinde oldukça etkilidir.

4. Kendi Kargo Anlaşmamızı Yapmalıyız

Online pazaryeri platformlarının genellikle kendi kargo anlaşmaları bulunur. Siz hangi kargo firmasıyla çalışmayı tercih ederseniz, kargo yapılacak ürünleri o firmaya teslim etmeniz yeterlidir. Pazaryerinde mağaza sahibi olan pek çok kişinin aklına takılan sorulardan biri de; "Kargo firmasıyla kendim bir anlaşma yaparsam daha uygun bir fiyat alabilir miyim?" sorusudur. İstisnalar olmakla birlikte bu sorunun cevabı genellikle hayırdır. Çünkü pazaryeri platformları binlerce mağazaya hizmet verdiklerinden kargo firmaları ile yaptıkları anlaşma, sizin kendi başınıza yapabileceğinizden çok daha uygun fiyatlı olacaktır.

E-MAIL ADRESİNİZİ BIRAKIN 📧

OPLOG Bilgi Deposuna Abone Olun