Eylül 29, 2018 Oplog

Sipariş Karşılama Merkezi ve Depo Arasındaki Farklar Neler?

Depo ve sipariş karşılama merkezi terimleri sıklıkla birbirinin yerine kullanılsa da çok farklı anlamlara sahipler. Her ikisi de ürün satan işletmeler için envantere sahip büyük yapılardır fakat kullanım durumları ve hizmetleri birbirinden oldukça farklıdır. Bu makalede ikisinin arasındaki farkları görerek, e-ticaret işletmenizin hangisine daha uygun olduğuna dair fikirler elde edebilirsiniz.

Depolama Çözümü Neyi Hedefler?

Depolama çözümünden bahsedildiğinde  ürünleri uzun bir süre depolayan bir şirketten de söz etmek gerekir. Bir depo, envanteri toplu halde barındıracak şekilde tasarlanmış büyük bir depolama merkezidir veya endüstriyel bir alandır. Depoda forklift ve konteynır gibi ekipmanlar görmek mümkündür. Raflar yüksek miktarda istiflenmiş, büyük miktarlarda ürünle stoklanmıştır. Büyük miktarlarda toptan veya B2B siparişleri yapan işletmelere yönelik depolama sağlayıcıları bulunmaktadır. Bazı büyük perakendecilerin, envanteri depolamak için kendi depoları vardır. Diğerleri ise diğer e-ticaret işletmeleriyle birlikte bir depoda yer kiralayabilir. Leasing depo alanı, küçük ve orta ölçekli perakendeciler için daha uygun maliyetli olacaktır. Bazı küçük e-ticaret işletmecileri, yerel dolaplar veya depolama birimleri gibi daha uygun maliyetli alanları kiralamayı tercih edebilir. Böylece, bazı envanterleri el altında tutarak, satışlar düştüğünde bunu telafi edebilirler.

Sipariş Karşılama Merkezi Nedir?

Bir sipariş karşılama merkezi, bir üçüncü parti lojistik (3PL) sağlayıcısının e-ticaret perakendecileri için müşteri siparişlerini yerine getirdiği fiziksel konum olarak bilinir. Sipariş karşılama merkezlerinin işlevi , müşterilerin online siparişlerini zamanında teslim almak ve e-ticaret şirketlerini bu son derece zorlu süreci yönetme konusunda rahatlatmaktır.

Sipariş Karşılama Merkezlerinde İşleyiş Nasıldır?

Sipariş karşılama merkezi, online siparişleri kapınıza getirmeye yardımcı olan işlemlerden oluşur. Müşteri siparişleri hazırlanırken, bir e-ticaret işletmesinin envanteri, 3PL’nin sipariş karşılama merkezinde saklanır. Müşteri, e-ticaret mağazasında satın alma işlemini tamamladıktan sonra envanter alınır, kutular paketlenir ve daha sonra gönderi için etiketlenir. Sipariş karşılama merkezleri,  işten-tüketiciye (B2C) siparişlerin yanı sıra, hem firmadan firmaya (B2B) siparişleri, hem de perakendeciye gönderilen yüksek hacimli bir ürünü işleyebilir. Bir satıcı, e-ticaretin sipariş karşılama bölümünü tamamladığında, 3PL mağaza sahibinin adına ilişkin sürecini tamamlamış olur.

Depo ve Sipariş Karşılama Merkezi Arasındaki Fark Nedir?

Sipariş karşılama merkezinin asıl hedefi envanteri hızlı bir şekilde teslim etmektir. İdeal olarak, envanter bir aydan fazla sipariş karşılama merkezinde kalmamalıdır. Eğer kalırsa satıcı yüksek depolama ücretleri ödemek zorunda kalabilir. Deponun rolü, ürünleri depolamak iken sipariş karşılama merkezinin rolü nakliye ile ilgili müşteri beklentilerini verimli bir şekilde karşılamaktır. Daha pasif olan depolardan farklı olarak, bir sipariş karşılama merkezi sürekli aktiftir ve depolara göre çok daha karmaşık bir işlemler gerektirir.  Bir 3PL, aşağıdakiler dahil olmak üzere bir karşılama merkezinde çeşitli sipariş yerine getirme hizmetleri sağlar:

  • Envanteri teslim alma
  • Ürünleri toplama
  • Takımlaştırma
  • Kutuları ambalajlama
  • Kargo siparişleri
  • İade yönetimi

Depoda  ne olup bittiği ile ilgili olarak, ana eylem envanter eklendiğinde veya aktarıldığında ortaya çıkar. Sunulan ek hizmet pek yoktur.

Nakliye operatörleri tarafından teslim alma sıklığı

Bir sipariş karşılama şirketi birçok farklı nakliye şirketi ile iletişim içinde olabilir. Bir sipariş karşılama merkezi, müşteriler doğrudan siparişler verdiği anda işleme başladığı için, en az günde bir kez gönderileri almak için nakliye şirketlerine ihtiyaç duyarlar. Bu, siparişlerin söz verilen zamanda tüketicilere teslim edilmesini sağlar. Bir nakliye firmasının sunduğu hizmetlere bağlı olarak, nakliye şirketleri, müşteriler tarafından seçilen teslimat tarihlerine göre sipariş almalıdır. Tamamlanması gereken siparişler için firmaların kesin zamanları olacaktır. Örneğin, öğlen yerel saatine yerleştirilen müşteri siparişleri, sipariş karşılama merkezinde işlemleri tamamlanacak ve aynı gün kargoya verilecektir.

Sipariş Karşılama Merkezi Kullanmanın Yararları

Envanteri depolamak ve kutu paketlemekten kurtulmuş olursunuz. Pek çok e-ticaret işletmesinin, envanter depolama veya depolama ile uğraşmaktan kaçınmak istemesi normaldir. Her gün kutuları paketlemek ve kargoya gitmek istemiyorsanız, sipariş karşılama merkezi mükemmel bir alternatiftir.

Paket ambalajlamak ve müşteri siparişlerini kargolamak tüketici beklentilerini karşılamak için kritik bir öneme sahiplerdir ama bunlar dışardan temin edilebilen görevlerdir. Girişimciler ve e-ticaret mağaza yöneticilerinin bitmek bilmeyen bir yapılacaklar listeleri olabilir. Bu nedenle, sadece yapabilecekleri ve onlara para kazanmalarına yardımcı olacak görevlere odaklanmalılardır. Siparişlerin tamamlanmasına harcanan zaman yerine , müşteri hizmetleri, ürün yönetimi ve pazarlamaya odaklanmak, e-ticaret işletmelerinin daha stratejik olmasına yardımcı olabilir.Profesyonel bir sipariş karşılama merkezinin kullanılması, satıcıların işin diğer alanlarında daha proaktif olmalarına yardımcı olur.

Bir sipariş karşılama merkezi, aynı anda birlikte çalışması gereken birçok hareketli parçaya sahip karmaşık bir makinedir. Sipariş hazırlama, envanter yönetimi ve en yoğun alışveriş dönemlerine hazırlanmak konusunda sipariş karşılama şirketleri alanlarında uzmanlarıdır ve onlara güvenmek mantıklı bir hamle olacaktır. Tek bir sipariş karşılama  merkezi sayısız e-ticaret işletmesi için işlemleri yürütmekte ve milyonlarca siparişi düzenli olarak göndermektedirler. Bu nedenle, kapasiteleri ve deneyimleri onları stratejik bir ortak haline getirmektedir. Sipariş karşılama şirketleri, taşıyıcılarla yaptıkları düşük nakliye oranlarından, sipariş karşılama merkezlerinin sayısına, büyüklüğüne ve konumlarına kadar her şeyde daha fazla verimlilik sağlayabilirler.

Modern sipariş karşılama şirketleri, teknolojiyi, hizmetlerinin merkezinde tutarlar. Bu, e-ticaret işletmeleri için karşılama sürecinin her adımının otomatik olarak belgelendiği anlamına gelir. Bu sayede e-ticaret işletmeleri orda olmalarına gerek olmadan sipariş durumunu öğrenebilirler. Her sipariş, paketlenip gönderilmesi için otomatik olarak sipariş karşılama merkezine gönderilir. Gönderildikten sonra, izleme bilgileri e-ticaret mağazasına geri gönderilir ve müşteri ile paylaşılır.