29 Eylül 2017 Oplog

Pek çok kuruluş bir tedarik zinciri oluşturduğundan, ürün ve hizmetleri tüketiciye ulaştırmadaki süreçler fazlasıyla karmaşık olabilir. Küresel ticaretin omurgası olarak bilinen tedarik zinciri lojistiği, nakliye, depolama ve envanter ağından oluşur. Tedarik zinciri lojistiği yöneticileri, envanter taşıma modunu nasıl seçeceklerini, bir depo tesisini nasıl tasarlayacaklarını ve ayarlamalarını, envanter ve varlıkları nasıl kontrol edebileceklerini ve yönetebileceklerini ve maliyeti en aza indirirken verimli bir lojistik ağı kurmayı ve maliyeti en düşük düzeye çıkarmayı kesinlikle bilmelilerdir.

Tedarik Zinciri Lojistiğindeki Zorluklar

Tedarik zinciri lojistiği zorlukları arasında müşteri hizmetleri, maliyet kontrolü, planlama ve risk yönetimi, tedarikçi ilişkileri, ortak ilişkileri yönetimi bulunmaktadır. Küresel pazarda söz sahibi olabilmek adına sürekli büyümeyi planlayan şirketler, başarılı bir şekilde büyümek ve yeni pazarlara açılabilmek için yeterince esnek olmamanın zorluklarıyla yüzleşirler.

Günümüz tedarik zinciri Lojistiği yöneticileri, müşterilerin ve tedarikçilerin ihtiyaçlarını ve beklentilerini karşılamak için çok sayıda tedarik zincirini denetlemekte ve bunları yorulmadan yürütmektedir.

Müşteri İstekleri Tedarik Zinciri Lojistik Etkisi

Tedarik zinciri lojistiği, müşterileri ve tedarikçileri tatmin edecek kadar sorunsuz ve verimli bir şekilde çalışmalıdır. Zorluk, müşteri talepleri tüm tedarik zinciri üzerinde baskı uyguladığında ortaya çıkar. Bazı durumlarda, müşteriler lojistik süreçlerine kendileri için daha fazla şeffaflık talep etmektedir.
İsteklerinin hangi aşamada olduğunu, nasıl yerine getirildiğini yaşam döngülerinin her adımında envanterin nerede olduğunu bilmek istiyorlar. Her bir siparişin ve bunlarla ilişkili öğe detaylarının kazanılması ve daha sonra fikir paylaşımı, müşterileri rahatlatmak için gerçek zamanlı olarak gerçekleşmelidir.