Temmuz 15, 2018 Oplog

Ürün Sayfası Nasıl Tasarlanır?

Günümüz tüketicileri, çevrimiçi alışverişlerinde onlarda iç görü yaratan ve daha da önemlisi, doğru hissi veren ürün bilgileri görmek istiyorlar. Onlarca alternatif arasından sıyrılmak için ve tüketicilerin ilgisini çekmek için birkaç temel konu üzerinde durmak gerekli. Tüketicilerin hangi ürünlerinizi ve ürünlerinize dair neleri merak ettiğini bilmeniz, ilgi çekebilmenin ön şartı olmuş durumda. E-ticaret sitenizin kaderi, bir noktada tek bir web sayfasına bağlıdır: Ürün sayfası. Kaliteli ve satın aldırmaya odaklı ürün sayfaları oluşturabilmek için bu ipuçlarını mutlaka göz önünde bulundurun. E-ticaret siteniz için mükemmel bir ürün sayfası oluşturma noktasında onlarca farklı fikir olsa da bazı yöntem ve tasarım taktiklerinin satış performansınıza olumlu etki ettiği açıkça ortada. Ürün sayfanızı tasarlarken müşterilerinizin ürün sayfanıza öncelikle hangi yollardan gelerek ziyarette bulunduğu noktasından yola çıkın.

  1. Doğrudan bir arama motorundan
  2. Mağazanızda gezindikten sonra
  3. Bir hedef reklamı tıkladıktan sonra

Üstelik satış gerçekleştirme başarısı elde edebilmek için de ürün sayfanızın aşağıdaki üç kriteri kesinlikle karşılaması gerekir.

  • Kolayca bulunabildiğinden emin olmak için optimize edilmiştir,
  • Müşterinize güven duymaya yetecek kadar bilgilendirici ve
  • Harika bir çevrimiçi alışveriş deneyimi sağlamak için iyi tasarlanmış

Mükemmel ürün sayfasını oluşturmak için aşağıdaki maddeleri kesinlikle göz önünde bulundurmalısınız.
Ürünü çeşitli açılardan sergileyen, bir modelle ve yakın bir görüntü galerisi.
Ürün resmi ön ve orta. Beyaz bir arka plan üzerinde net bir fotoğraf
Ürünün benzersiz, ayrıntılı bir açıklaması
Ürününüzde ve markanızda güven oluşturmanıza yardımcı olan samimi müşteri yorumları.
Yakın zamanda görüntülenen veya alakalı ürünler gösteren bir galeri
Müşterinin seçimlerini bitirdikten hemen sonra, “Sepete Ekle” düğmesi
Gönderim ve iade politikanız gibi ekstra bilgilere yönelik bağlantılar

Ürün sayfanızı tasarlarken sizinle aynı sektörde olmasa bile farklı sektörlerden başarılı e-ticaret sitelerinin tasarımlarından ilham alabilirsiniz.

En başarılı ürün sayfalarında aşağıdaki bileşenlerin en uyumlu şekilde kullanıldığını görebilirsiniz.

  • Açık ve benzersiz açıklamalar
  • Harika ürün fotoğrafçılığı
  • Alıcının güvenini kazanmak için yorumlar
  • Özelleştirme seçenekleri
  • “Sepete Ekle” düğmesini temizle
  • Ek kargo veya satın alma bilgisi

Son Olarak

Memnun kalan müşteriniz benzer ihtiyaçlarını sürekli olarak sattığınız ürünlerle karşılamak isteyecektir. Müşterileriniz sürekli ihtiyaçları için her seferinde yeniden sepet oluşturmak zorunda kalmamalılar. Yeniden ve düzenli sipariş edebilmelerini sağlamalısınız. Yeniden veya düzenli sipariş veren sadık müşterilerinize sipariş hacminin yanı sıra, özel bir indirim daha yapabilirsiniz.