28 Ağustos 2018 Oplog

Uluslararası E-Ticaret için 5 Faydalı Öneri

Global genişleme şirket sahipleri için heyecan verici bir olasılıktır ancak nasıl yapacağınızı bilmiyorsanız bu sizin için kabusa dönüşebilir. Uluslararası e-ticaret söz konusu olduğunda kestirme yol diye bir şey yoktur. Ya sonuna kadar gidersiniz ya da diğer şirketlerin global serüvenini uzaktan izlemeyi tercih edersiniz. Farklı bölgelere satış yapmak, araştırma yapmaya ve kültürel anlayışlara bağlılığı gerektirir. Dünya çapındaki siparişleri biraz şansla da olsa tamamlayabilirsiniz, ancak plan olmadan global alanda uzun süreli kalma gücünüz olmaz. Eğer global alanda genişlemeye kararlıysanız, bu 5 ipucunu göz önünde bulundurun.

Web Sitenizi Yerelleştirin

Uluslararası ziyaretçileriniz sitenize nasıl rastlayabilir? Sitenizde dünyanın dört bir yanından ziyaretçileriniz için farklı dil seçenekleri var mı? Fiyatlar ziyaretçilerinizin yerel para biriminde görüntülenebiliyor mu? Web sitenizi küresel kitleler için hazırlamak, önemli bir zaman ve çaba yatırımını gerektirecektir. Ama eğer yurtdışına satış yapma arzusuna sahipseniz, bu yapmanız gereken önemli bir şeydir. Online mağazanızın uluslararası müşterilere hitap etmesini istiyorsanız, mağazanızı belirli pazarlar için özelleştirmeniz gerekir.

Pazarlamanızı Yerelleştirin

Satış yaptığınız pazarlar hakkında ne kadar bilgiye sahipsiniz? Sadece web sitenizi yerelleştirmek yeterli olmaz. Aynı zamanda bir pazarın bir diğerinden nasıl farklı olduğunu anlamanız ve tekliflerinizi buna göre uyarlamanız gerekir.Bazı ürünleri kendi ülkenizin dışında başka bir ülkeye gönderemezsiniz. Bazı müşteriler belirli ödeme seçeneklerini tercih eder. Bazı ülkeler ise elektronik ürünlere diğerlerinden daha fazla harcama yapar. Farklı müşterilerle yakınlık kurmak için sizin çaba göstermeniz gerekecektir. Sonuçlar ise sizin yararınıza olacaktır.

Ödeme Yöntemlerinizi Yerelleştirin

Farklı ülkelerden farklı alıcılar farklı ödeme yöntemleri kullanır. Peki siz kaç tanesini müşterilere sunabilirsiniz? Çekler, PayPal, otomatik banka havaleleri, postane ödemeleri ve kredi kartları tercih edilen ödeme yöntemlerinden sadece birkaçıdır. Eğer mümkün olduğu kadar çok pazarda satış yapma hedefindeyseniz, olabildiğince çok ödeme yöntemini de müşterilerinize sunabilmeniz gerekmektedir. Tercih edilen ödeme yöntemleri bölgelere göre farklılık gösterir. Pazarlarınızı iyi biliyorsanız, nasıl hazırlanacağınız konusunda da iyi bir fikre sahip olmalısınız.

Stratejinizi Yerelleştirin

Uluslararası alıcılar için her şeyi kapsayan bir çözüm etkisizdir. Bölgelerdeki farklılıklara bir göz atmanız ve müşterilerinizin taleplerine göre müşteri hizmetleri ve iletişim stratejinizi ayarlamanız gerekir. Doğru ortakları bulun. Rakiplerinizi araştırın. Sattığınız pazarlarda hangi ürünlerin talep edildiğini belirleyin.İşinizin ölçeklenebilirliğinde karar verici bir faktör olacağından, bu aşamada topladığınız veriler çok önemlidir.

Teslimat

Ürünlerinizin güvenli ve etkin bir şekilde teslim edilmesini sağlamalısınız. Uygun bir dağıtım stratejisi olmadan, genişleme çabalarınız da başarısız olur. Müşteri memnuniyeti sadece ürün teslim etmekle sınırlı değil. Ayrıca, ürünü tek parça halinde ve zamanında göndermekle de ilgilidir. Kargo ücretlerinin bölgeye göre değiştiğini unutmayın. Bazı siparişler daha pahalıya mal olurken bazı siparişlerden ise tasarruf sağlayabilirsiniz. Farklı ülkelerdeki müşterilerinizin kafasını kargo ücretlerinizle karıştırmaktan kaçının. Bir plan yapın. Örneğin, alıcılarınızın siparişi vermek için onlara ne kadara mal olacağını gösteren sabit fiyatlar sunun.

Kaynak: http://business2community.com