Ağustos 25, 2018 Oplog

Yapay Zekayı E-Ticaretle Birleştirmenin 4 Yolu

Chatbot

E-ticaret içerisindeki yapay zekadan bahsederken chatbotlara değinmemek yanlış olacaktır. E-ticaret sitenizin ve mobil uygulamanızın anasayfasında bulunan chatbotlar yapay zekaya dayalı bilgisayarlardır ve müşterilerle kişiselleştirilmiş bir şekilde iletişim kurmanızı sağlar. E-ticaret chatbotları ürünlerin mevcutluğunu kontrol, diğer ürünlerle karşılaştırma, ödeme yapmayı kolaylaştırma gibi imkanlar sağlayarak alıcıların doğru ürünü bulmalarına yardımcı olur. Ayrıca chatbotlar, şikayet veya sorgu gibi durumlarda müşterileri teknik servis elemanına bağlama konusunda da yardımcı oluyor. Alıcılar resimler, ses ve mesaj aracılığıyla bu makinelerle konuşma imkanı sağlıyorlar. Chatbotlar, bedensel işgücüne gerek kalmadan yapay zeka ve müşteriler arasındaki bağlantıyı kolaylıkla sağlıyor.

Tahmini Satış

Derin öğrenme, istatiksel programlama, veri setlerinin kestirimsel çözümlemesi yapay zeka algoritmaları ile mümkün.Şirketler bu metodları müşterilerinin davranışlarını yakalamak için sıkça kullanıyorlar. Kestirimsel satışlar, depoları düzenleme ve idare konusunda da yardımcı oluyor. Bunu da özellikle fazla talep gören ürünler için şirketin stoklarının dolu olduğunu garantiye alarak yapıyor.

Tavsiye Sistemi

Önerici sistemler Amazon gibi birçok ticaret şirketi tarafından ürünlerine göre hedef kitlenin belirlenmesinde kullanılıyor. Potansiyel müşterilerin yaptığı son aramalar baz alınarak, arama motorlarındaki yapay zeka algoritmaları aratılan ürünün önemli detaylarını kaydeder. Algoritmanın sonucuna göre, arama motoru tarayıcı için uygun öneriler oluşturur ve ürünlerin daha hızlı bulunmasına yardımcı olmak için kişisel gösterge panelinde bu önerileri listeler.

Depo Otomasyon Sistemi

E-perakende sektörünün olmazsa olmazlarından biri olan depo otomasyon sistemi, bir şirketin satış eğilimine karar vermede önemli bir rol oynamaktadır. Pekin merkezli Siasun Robot & Automation Co Ltd şirketi (JD.com)  parsel sıralama, paketleme ve kategorize etme gibi depo süreçlerini desteklemek için robotları kullanıyor. Bu sayede, hız, verimlilik ve ürünler için teslimat programları iyileştirilmiş oldu.

Bugünlerde  yapay zeka e-ticareti sınırlı sayıda şekillendirse de, e-ticarette yapay zeka kullanımının artacağı bekleniyor. Bu artış, istisnai beklentilerin belirlenmesine, daha iyi müşteri ilişkilerinin oluşturulmasına, satışların artırılmasına ve kişiselleştirme ile gizlilik arasındaki boşluğun kapatılmasına olanak sağlayacaktır.

Kaynak: http://www.forbes.com